تمام دریافتی کارگران صرف اجاره بها می‌شود

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یک فعال حوزه کار، کارگران را در اولویت دریافت وام ودیعه مسکن دانست و بیان کرد: امروز تمام دریافتی کارگران صرف هزینه های مسکن و اجاره بها می‌شود،

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، رحمت‌الله پورموسی با تاکید بر اینکه دخل و خرج خانوارهای کارگری برای پرداخت هزینه های مسکن و اجاره بها دیگر با هم نمی‌خواند، بیان کرد: برای اینکه هزینه‌های مسکن و اجاره بهای کارگران کاهش یابد، لازم است وام‌های ودیعه مسکن در اقساط طولانی و سودهای پایین به آنها تعلق گیرد.

وی در ادامه پرداخت وام‌های ودیعه مسکن را در جبران هزینه‌های مسکن و اجاره بهای کارگران اثرگذار دانست و اظهار کرد: یکی از اقشار آسیب‌پذیر جامعه، کارگران هستند که با توجه به افزایش هزینه‌های سبد معیشت باید مورد حمایت قرار گیرند.

وی درباره هزینه های مسکن و اجاره بها کارگران گفت: در حال حاضر یکی از هزینه‌هایی که خانوارهای کارگری متحمل می‌شوند مربوط به بخش مسکن است؛ شاید قبلاً دو سوم دریافتی کارگران صرف هزینه‌های مسکن می‌شد، ولی امروز تمام دریافتی آنها بابت مسکن و اجاره بها هزینه می‌شود.

هزینه های مسکن و اجاره بها

این فعال حوزه کار ادامه داد: بی‌تردید پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و اختصاص وام‌های ودیعه مسکن می‌تواند در این خصوص مشکل گشا باشد.

به گفته پورموسی، حقوق کارگران مشخص است و حداقل دریافتی یک کارگر متاهل چهار میلیون تومان است که این حقوق شاید به ۱۰ روز اول برج هم نرسد. وی تاکید کرد: انتظار داریم بسته وام ودیعه مسکن به صورت اقساط بلند مدت با سود کم باشد تا کارگران قدرت استفاده از این وام را داشته باشند.

مطلب پیشنهادی:  با وام مسکن چند متر می‌توان خانه خرید؟

وی در پایان کارگران را در اولویت دریافت وام ودیعه مسکن دانست و گفت: اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه به خصوص کارگران باید در اولویت پرداخت وام های ودیعه مسکن با بازپرداخت طولانی قرار بگیرند چون اگر کارگران بخواهند فقط یک قلم اقساط وام مسکن را بپردازند دیگر چیزی تا پایان ماه برایشان باقی نمی ماند.

مطالعه بیشتر: مطلب «مظنه قیمت مسکن در گرانترین مناطق تهران چقدر است؟» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …