سامانه ملی املاک و اسکان مجدد راه اندازی می‌شود

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
سامانه املاک و اسکان از روز گذشته ۲۳ شهریور برای درج اطلاعات سکونتی در دسترس قرار گرفته است.
سامانه املاک و اسکان

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، پس از وقفه چندباره سامانه املاک و اسکان که آخرین بار ۱۰ شهریورماه رخ داد، این سایت در روز سه شنبه مورخ 23 شهریور مجدد راه اندازی شد.

سامانه ملی املاک و اسکان کشور به نشانی amlak.mrud.ir با ویژگی‌ها و امکانات جدید مجدد آماده ثبت اطلاعات ملکی و سکونتی مالکان و مستاجران شده است.

روز ۱۶ شهریورماه معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد که قرار است در نسخه جدید آیتم‌هایی اضافه شود و ثبت نام راحت‌تر خواهد شد؛ در واقع گزینه‌هایی ایجاد شده است که خانوارها می‌توانند موارد را تایید یا اصلاح کنند و زمان کمتری صرف خواهند کرد.

دولت تلاش می‌کند خانوارها را مجاب به درج اطلاعات سکونتی کند. از سوی دیگر قانون‌گذار تنبیهاتی مثل قطع شدن یارانه، عدم صدور دسته چک، تعویض نکردن پلاک خودرو و عدم ارایه انشعابات خانگی برای کسانی که ثبت نام نکنند در نظر گرفته است.

وزارت راه و شهرسازی از طریق تقاطع اطلاعاتی در سامانه املاک و اسکان بنا داشت واحدهای خالی از سکنه را شناسایی کند که ظاهرا به طور تمام و کمال به هدف خود نرسید.

مطلب پیشنهادی:  قانون مالیات بر خانه های لوکس راه بهبود بازار مسکن

با اینکه وزارت راه و شهرسازی از سال گذشته یک میلیون و ۳۰۰ هزار خانه‌خالی از سکنه را از طریق سامانه ملی املاک و اسکان شناسایی کرده، اما ظاهرا در حال حاضر خبری از مالیات واحدهای خالی از سکنه نیست.

ظرف چند روز آینده پیامک‌هایی برای خانوارها ارسال و از آنها دعوت می‌شود با مراجعه به سایت، اطلاعات موجود که از تضارب اطلاعات در سامانه‌های مختلف جمع‌بندی شده است را ببینند. اگر نیاز به ویرایش دارد ویراش می‌کنند و اگر درست بود تایید خواهند کرد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «تامین زمین برای ساخت و ساز روستایی» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …