نرخ سود پرداخت تسهیلات مسکن 12 درصد شد!

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
نرخ سود تسهیلات ساخت مسکن بین ۱۰ تا ۱۲ درصد و با بازپرداخت بالای ۲۰ سال باشد تا تمامی مردم و متقاضیان بتوانند از آن استفاده کنند.
تسهیلات مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از محمد رضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس، تمام بررسی‌های لازم و منابع مالی برای ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی صورت گرفته است

رضایی کوچی گفت: بر اساس قانون جهش تولید مسکن و قانون بودجه امسال ۲۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی به همراه اقساط بازگشتی خط اعتباری مسکن مهر به صورت کامل در صندوق ملی مسکن تجمیع می‌شوند.

او ادامه داد: مقرر شده نرخ سود پرداخت تسهیلات مسکن بین ۱۰ تا ۱۲ درصد و با بازپرداخت بالای ۲۰ سال باشد تا تمامی مردم و متقاضیان بتوانند از آن استفاده کنند.

وی در ادامه افزود: بانک‌های عامل پرداخت ۲۶۰ هزار میلیارد تومان را ابلاغ کرده اند و مقرر شده است این تسهیلات را پرداخت کنند در این راستا برای تمامی بانک‌ها در قانون جهش تولید جریمه در نظر گرفته‌ایم و اعلام کرده‌ایم اگر این تسهیلات را پرداخت نکنند، دو برابر این رقم باید مالیات پرداخت کنند.

مطلب پیشنهادی:  آیا تهران با «کمبود خانه» مواجه است؟

رضایی کوچی گفت: یکی از دلایل توقف برخی پروژه‌های مسکن مهر این بود که جانمایی آن‌ها صحیح نبوده و بر روی گسل ساخته شده یا در مناطقی هستند که با فرونشست مواجه بوده احداث شده است.

رضایی کوچی در ادامه بیان کرد که: حدود ۵۰ هزار واحد مسکن مهر باقی مانده است که مقرر شده است تا سال آینده تمامی این واحدها به اتمام برسند. البته این واحدها، عمدتاً فاقد متقاضی هستند و از سوی دیگر به لحاظ کیفیت ساخت و ساز، دسترسی به زیرساخت‌ها و جانمایی از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند

پیشنهاد مطالعه: مطلب «وام مسکن فرزندآوری شامل چه کسانی می‌شود؟» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …