تامین زمین برای ساخت و ساز روستایی

0
1
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
تکلیف دولت برای ساخت 4 میلیون واحد مسکونی طی 4 سال، ساخت سالانه حداقل 200 هزار واحد‌های مسکونی یکی از ماموریت‌های مهم بنیاد مسکن است.
طرح هادی روستایی

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، در حال حاضر نزدیک به یک سال از وقوع زلزله در شهرستان سی سخت می‌گذرد اما هنوز بسیاری از واحدهای آسیب دیده ساخته و بازسازی نشده و باید این امر سرعت بگیرد.

محمدرضا رضائی کوچی در تشریح نشست فوق العاده کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با رئیس بنیاد مسکن گفت: ماموریت‌های مهم این بنیاد مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به تکلیف دولت برای ساخت 4 میلیون واحد مسکونی طی 4 سال، ساخت سالانه حداقل 200 هزار واحد‌های مسکونی از هم اکنون لازم است برای تامین زمین، نیروی انسانی، تسهیلات بانکی، شناسایی متقاضیان واجد شرایط آماده باشند.

رضایی با اشاره به ماموریت‌های بنیاد مسکن در اجرای طرح هادی روستایی اضافه کرد: امروز بخشی از جمعیت روستایی کشور به دلیل نبود زیرساخت مناسب در معابر و حوزه بهداشت و درمان و … به شهرها مهاجرت می‌کنند، به نحوی که هم اکنون جمعیت روستایی کشور کمتر از 25 درصد است

همانطور که مردم ساکن در شهرها انتظار دارند کوچه و خیابان‌ها آسفالت باشد، روستایان نیز انتظار دارند این مسائل زیر بنایی انجام شود.

مطلب پیشنهادی:  شرایط فسخ اجاره نامه چگونه انجام می‌شود؟

وی گفت: با رشد جمعت در روستا‌ها نیاز به تامین مسکن افزایش پیدا می‌کند این در حالی است که الحاق زمین به روستاها پس از اجرای طرح هادی روستایی بسیار سخت و دشوار است.

وی ادامه داد: قیمت زمین در روستاها نیز بسیار بالا است، بنابر این مردم تمایل و انگیزه کمی برای ماندن در روستاها دارند.

وی با بیان اینکه 50 درصد روستاهای کشور فاقد طرح هادی و آسفالت مناسب هستند تصریح کرد: بیش از نیمی از منازل روستایی نیازمند بازسازی و مقاوم سازی بوده و با شرایط مطلوب فاصله زیادی داریم.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «با کم و زیاد شدن مساحت ملک چه باید کرد؟» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

آیا در سال 1403 خانه ارزان می‌شود؟

دولت با جمع‌آوری اطلاعات از املاکی‌ها و سامانه‌های آنلاین، قصد شناسایی و عرضه خانه‌های خال…