یک اتفاق مثبت در بازار مسکن

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بررسی بازار مسکن پایتخت حاکی از آن است که در برخی مناطق شمالی تهران متوسط قیمت مسکن نسبت به اواسط مرداد ۱۴۰۰ کاهش یافته است.
مشکلات حقوقی ملکی

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، بازار مسکن کشور در بخش معاملات همچنان در رکود به سر می‌برد، دقیقا برخلاف بازار اجاره، فعالان و دست‌ اندکاران بازار می‌گویند این وضعیت تا آخر تابستان ۱۴۰۰ ادامه دارد و بازار مسکن در انتظار اجرایی شدن برنامه‌های دلت سیزدهم است. در صورتی که برنامه ساخت یک میلیون واحد مسکونی طی امسال عملیاتی شود می‌توان به تداوم رکود بخش مسکن و احتمالا از بین رفتن حباب قیمتی امیدوار بود.

هفته گذشته مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک در گفت‌وگویی با اشاره به کم‌کاری دولت قبل در بخش مسکن کشور، گفته بود: ‌متاسفانه در دولت گذشته رسم این بود که مسئولان کم‌کاری خود را به گردن این و آن می‌انداختند؛ آیا الان که کشور حدود ۵ میلیون واحد مسکونی کمبود دارد مشاوران املاک مقصرند؟

بررسی بازار مسکن پایتخت

وی با اشاره به این‌که گزارش‌های بانک مرکزی از بازار مسکن اشتباه است، گفت: این بانک در آخرین گزارش خود اعلام کرده متوسط قیمت مسکن تهران به متری ۳۰ میلیون و۴۴ هزار تومان تومان افزایش یافته است،‌این در حالی است که متوسط قیمت تهران ۲۶ تا ۲۷ میلیون تومان است. زور اتحادیه املاک به بانک مرکزی و مرکز آمار ایران نمی‌رسد. داده‌های بانک مرکزی از تحولات بخش مسکن مبنای درستی ندارد و بازار را بهم می‌ریزد.

مطلب پیشنهادی:  جریمه احتکار مسکن چقدر است؟

‌خسروی درباره بازار اجاره مسکن نیز افزود: متاسفانه دخالت‌های دولت در این بخش باعث شد تابستان امسال نرخ اجاره‌بها حدود ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یابد.

همانگونه اشاره شد بازار مسکن تهران در رکود به سر می‌برد. در برخی مناطق این رکود غیرتورمی و در جهت کاهش حباب قیمتی حرکت کرده است. بررسی تحولات دو هفته اخیر بازار مسکن در مناطق شمالی پایتخت نشان می‌دهد در برخی مناطق قیمت‌ها کاهش یافته است.

مطالعه بیشتر: مطلب «خانه اولی‌ها برای مسکن ثبت نام کنند» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …