شرایط تسهیلات ودیعه مسکن آسان می‌شود؟

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
چنانچه تعداد متقاضیان استان فارس برای دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن بیشتر از 50 هزار نفر باشند می‌توانند در سامانه ثبت نام کنند و از این تسهیلات استفاده کنند.
مشکلات حقوقی ملکی

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس اعلام کرد علیرغم آنکه لزوم داشتن ضامن برای وام تسهیلات کمک ودیعه مسکن، جزو شرایط بانک‌ها است، اما رایزنی برای تسهیل این شرایط و حذف ضامن رسمی از سوی وزارت راه و شهرسازی در حال انجام است.

جعفر زاهدی گفت: موضوع ضامن برای متقاضیان وام تسهیلات کمک ودیعه مسکن، باید از طریق بانک مرکزی پیگیری شود و بیشتر مربوط به بانکهای عامل پرداخت کننده تسهیلات است.

وی در عین حال خاطرنشان کرد که وزارت راه و شهرسازی امیدوار است که رایزنی با بانک مرکزی و بانکهای عامل امکان تعدیل این شرایط را فراهم کند.

این مقام مسئول همچنین به تمدید زمان ثبت نام در سامانه https://tem.mrud.ir برای دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن تا پایان آذرماه امسال خبرداد و گفت: این تمدید به پیشنهاد  وزارت راه و شهرسازی در چهل و نهمین جلسه کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا تایید و مصوب شده است.

مطلب پیشنهادی:  به مناسبت سالروز تاسیس بانک مسکن، فعالان این بخش جذب می‌شوند

زاهدی با بیان اینکه تاکنون ۳۷هزار و ۳۸۵ نفر از استان فارس در این سامانه ثبت نام کرده اند، افزود: از این تعداد ۲۶ هزار و ۷۸۳ نفر حائز شرایط دریافت این وام بوده‌اند.

وی ادامه داد: چنانچه تعداد متقاضیان بیشتر از 50 هزار نفر باشند به شرط اینکه قولنامه تنظیم شده آنها در بنگاههای معاملاتی از شهریورماه سال ۹۹ تا آذرماه سال جاری باشد و فاقد منزل مسکونی و آپارتمان باشند می‌توانند در این ثبت نام شرکت و از این تسهیلات استفاده کنند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «کارت مصالح ساختمانی یک پروژه شکست خورده است» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …