اجاره مسکن به صورت اشتراکی

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
رهبر: گرانی مسکن باعث شده بسیاری از مستاجران مسکن را به صورت اشتراکی اجاره کنند.
تولید و عرضه مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از عضو هیئت مدیره انبوه‌سازان مسکن تهران، مسئله اصلی و اساسی در بازار مسکن نبود برنامه منسجم در این بخش است و برای افزایش تولید و عرضه مسکن به بازار نه دولت و نه بخش خصوصی شاخص‌های مشخصی ندارند.

او با بیان اینکه گرفتاری مسکن در ابتدا مربوط به اقتصاد کل کشور و تورمی است، گفت: توجه به حوزه مسکن مهم‌ترین مساله اقتصادی است و باید طرح جامع و اساسی برای این پروژه‌ها در نظر گرفته شود.

رهبر با بیان اینکه کاهش قیمت مسکن در کشور نیازمند برنامه‌ریزی و استفاده از مصالح‌ساختمانی ارزان قیمت است، گفت: در حال‌‌حاضر مصالح‌ساختمانی از ابزار‌هایی هستند که در قیمت مسکن بسیار تاثیر گذار است.

رهبر اظهار کرد: مصالح‌ساختمانی باید به‌ صورت عمده در اختیار سازندگان قرار گیرد تا سازندگان بتوانند مسکن را با قیمت ارزان‌تری بسازند.

این مقام مسئول با بیان اینکه تولید و عرضه مصالح ساختمانی به بورس باعث شده که قیمت مصالح ساختمانی بسیار افزایش پیدا کند، گفت: افزایش صدور مجوز پروانه‌های ساختمانی و همچنین عدم استفاده از تکنولوژی‌های روز در تولید مسکن بسیار موثر است.

مطلب پیشنهادی:  رشد احتمالی معاملات ملکی در آخرین ماه بهار

عضو هیئت مدیره انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران توضیح داد: سالانه ۸۵۰ هزار ازدواج در کشور صورت می‌گیرد، بنابراین تامین مسکن برای این ۸۵۰ هزار زوج باید توسط دولت در اولویت قرار گیرد.

رهبر گفت: طبق آمار‌ها بیش از ۲۲ میلیون خانوار در سکونت‌های غیررسمی ساکن هستند و مسکن مناسب ندارند و از سوی دیگر شاهد آن هستیم که به دلیل بالا بودن قیمت مسکن، برخی از متقاضیان به‌صورت اشتراکی، واحد مسکونی را اجاره می‌کنند

رهبر در پایان بیان کرد: اجرای طرح آمایش سرزمین، باعث خواهد شد که مسکن به‌صورت مناسب در مناطقی نیازمند آن هستیم، ساخته شود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «دور زدن قانون خانه‌های خالی از زبان مشاورین املاک» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

آیا در سال 1403 خانه ارزان می‌شود؟

دولت با جمع‌آوری اطلاعات از املاکی‌ها و سامانه‌های آنلاین، قصد شناسایی و عرضه خانه‌های خال…