کارت مصالح ساختمانی، یک پروژه شکست خورده است

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
کارشناسان و فعالان حوزه مسکن: معتقدند قیمت مصالح ساختمانی در رقابت با قیمت مسکن قرار گرفته و ساختمان‌سازی نیازمند برنامه‌ریزی جدی است.
کارت مصالح ساختمانی

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، افزایش چشم گیر قیمت مصالح ساختمانی از جمله سیمان، فولاد و آهن آلات سبب شده است که بسیاری از سازندگان با مشکل گرانی و همچنین کمبود مصالح ساختمانی روبرو شوند که در راستای آن شاهد کاهش چشم گیر صدور پروانه ساختمانی و میزان ساخت وساز در کشور شده‌ایم.

افزایش قیمت مسکن باعث شده است که دوباره بانک مسکن به فکر ارائه کارت مصالح ساختمانی برای سازندگان و انبوه سازان افتد.

ایرج رهبر دبیر انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران بیان کرد: معیار بانک‌ها در خصوص کارت مصالح ساختمانی هنوز مشخص نیست و ارائه کارت مصالح ساختمانی یک سیاست شکست خورده‌ای است که نباید اجرا شود.

رهبر افزود: کارت مصالح ساختمانی خود برای بسیاری از سازندگان با سود همراه است و اگر دولت قرار است تسهیلاتی برای خرید مصالح به متقاضیان دهد چرا این طرح را در قالب کارت اجرایی می‌کند؟

او با تاکید بر اینکه قیمت فولاد در چند ماه گذشته ۴ برابر گران‌تر شده است، گفت: با این میزان افزایش قیمت برای سازنده ساخت مسکن به صرفه نیست و همین اموال باعث می‌شود که میزان مشارکت سازندگان در ساخت مسکن کاهش یابد.

مطلب پیشنهادی:  پرداخت 134 میلیون تومان جهت اخذ وام

طرح صدور کارت اعتباری خرید مصالح برای انبوه سازان از سال ۹۷ در دست بررسی بود و به نظر می‌رسد که در حال حاضر به مرحله نهایی رسیده و قرار است در تمام شهر‌های کشور اجرا شود.

صدور کارت اعتباری خرید مصالح برای انبوه سازان قرار است شامل مصالح اصلی همچون سیمان و فرآورده‌هایی مانند فولاد باشد که کاربرد بیشتری در ساخت و ساز دارند و از طرفی در بین انواع مصالح، بیشترین تاثیر را بر قیمت تمام‌شده مسکن می‌گذارند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب « آمادگی بنیاد مسکن برای ساخت خانه‌های استیجاری» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …