آشتی ساختمان های شهر تهران با محیط زیست

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
مهدی صالحی: افزایش جمعیت و گسترش بی‌رویه شهرها و به دنبال آن افزایش ساخت و ساز، موجب کاهش منابع طبیعی و آلودگی محیط زیست شده است.
تولید مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از مدیرکل معماری و ساختمان، با اجرای این مصوبه “توسعه ساختمان سبز و معماری پایدار در شهر تهران”، صنعت ساخت و ساز پایتخت در مسیر حفاظت از محیط زیست حرکت خواهد کرد و ساختمان‌های شهر، دوستدار محیط زیست می‌شوند

مهدی صالحی گفت: افزایش جمعیت و گسترش بی‌رویه شهرها و به دنبال آن افزایش ساخت و ساز، موجب کاهش منابع طبیعی و آلودگی محیط زیست شده است.

وی با تأکید بر توجه ویژه به ساختمان سبز، انسان و محیط زیست ادامه داد: این نوع ساختمان‌سازی کمترین آلودگی و مداخله را در محیط زیست دارد و مهمترین مسئله در آن، حفاظت از محیط زیست و سلامت انسان‌ها است.

وی تصریح کرد: با افزایش مشکلات دنیای مدرن، استفاده از این نوع معماری، چه در ساختمان‌های جدید و چه در ساختمان‌های قدیمی، مزایای زیست محیطی، اقتصادی و اجتماعی زیادی را به همراه دارد.

مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران با تأکید بر اینکه مصوبه “توسعه ساختمان سبز و معماری پایدار در شهر تهران” هم اکنون لازم الاجرا است، گفت: اولین گام در راستای عملیاتی شدن این مصوبه، ‌اجرای مدیریت سبز در ساختمان‌های تحت پوشش شهرداری تهران است.

مطلب پیشنهادی:  وضعیت بازار مسکن در آخرین ماه پایانی سال 1400

وی ادامه داد:‌ بر مبنای این مصوبه، شهرداری تهران، باید نسبت به تهیه و ابلاغ اسناد راهبردی و اجرایی ظرف مدت حداکثر شش ماه اقدام کند.

وی افزود: سازو کارهای تشویقی و ترویجی معماری ساختمان سبز در شهر تهران با رعایت حقوق شهروندان تهیه خواهد شد.

وی در پایان اعلام کرد: با اجرای این مصوبه، صنعت ساخت و ساز در پایتخت در مسیر حفاظت از محیط زیست حرکت خواهد کرد و ساختمان‎های شهر، دوستدار محیط زیست می‌شوند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «احداث 100 هزار مسکن کارگری» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …