آشتی ساختمان های شهر تهران با محیط زیست

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
مهدی صالحی: افزایش جمعیت و گسترش بی‌رویه شهرها و به دنبال آن افزایش ساخت و ساز، موجب کاهش منابع طبیعی و آلودگی محیط زیست شده است.
تولید مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از مدیرکل معماری و ساختمان، با اجرای این مصوبه “توسعه ساختمان سبز و معماری پایدار در شهر تهران”، صنعت ساخت و ساز پایتخت در مسیر حفاظت از محیط زیست حرکت خواهد کرد و ساختمان‌های شهر، دوستدار محیط زیست می‌شوند

مهدی صالحی گفت: افزایش جمعیت و گسترش بی‌رویه شهرها و به دنبال آن افزایش ساخت و ساز، موجب کاهش منابع طبیعی و آلودگی محیط زیست شده است.

وی با تأکید بر توجه ویژه به ساختمان سبز، انسان و محیط زیست ادامه داد: این نوع ساختمان‌سازی کمترین آلودگی و مداخله را در محیط زیست دارد و مهمترین مسئله در آن، حفاظت از محیط زیست و سلامت انسان‌ها است.

وی تصریح کرد: با افزایش مشکلات دنیای مدرن، استفاده از این نوع معماری، چه در ساختمان‌های جدید و چه در ساختمان‌های قدیمی، مزایای زیست محیطی، اقتصادی و اجتماعی زیادی را به همراه دارد.

مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران با تأکید بر اینکه مصوبه “توسعه ساختمان سبز و معماری پایدار در شهر تهران” هم اکنون لازم الاجرا است، گفت: اولین گام در راستای عملیاتی شدن این مصوبه، ‌اجرای مدیریت سبز در ساختمان‌های تحت پوشش شهرداری تهران است.

مطلب پیشنهادی:  قیمت بازار ملک نزولی شد!

وی ادامه داد:‌ بر مبنای این مصوبه، شهرداری تهران، باید نسبت به تهیه و ابلاغ اسناد راهبردی و اجرایی ظرف مدت حداکثر شش ماه اقدام کند.

وی افزود: سازو کارهای تشویقی و ترویجی معماری ساختمان سبز در شهر تهران با رعایت حقوق شهروندان تهیه خواهد شد.

وی در پایان اعلام کرد: با اجرای این مصوبه، صنعت ساخت و ساز در پایتخت در مسیر حفاظت از محیط زیست حرکت خواهد کرد و ساختمان‎های شهر، دوستدار محیط زیست می‌شوند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «احداث 100 هزار مسکن کارگری» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

خبر خوش برای مالکین واحدهای مسکن مهر

روح‌الله اکبری دستیار ویژه وزیر راه ‌و شهرسازی کشور بیان کرد که بیش از دو میلیون واحد مسکو…