ثبت بدترین ماه بازار املاک ۱۴۰۰

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
مسکن‌سازها در ماهی که طرح «مسکن‌سازی یک میلیونی» اعلام شد، تحت تاثیر «رکوردهای جدید وخامت در بازار سرمایه‌گذاری ساختمانی»، بیشترین حس «نااطمینانی به آینده» را پیدا کردند
فعالان بازار املاک

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، رشد دوباره قیمت مسکن، نبود قدرت خرید در تقاضای موثر و همچنین رکود بازار ملک، فعالیت را برای سازنده‌ها غیرممکن کرده است.

رکورد‌زنی «اوضاع وخیم» در ۴ نشانگر بازار مسکن از دیدگاه فعالان ساختمانی، نشان‌دهنده ثبت بدترین ماه بازار املاک ۱۴۰۰ در مرداد است.

به لحاظ قیمت تمام شده واحدهای مسکونی نیز در مرداد ماه بدترین وضعیت از مهرماه ۹۹ تجربه شده است. همچنین میزان فروش واحدهای مسکونی نوساز نیز بدترین شرایط از ابتدای سال را پشت سر می‌گذارد.

از سوی دیگر عدد شامخ کل فعالیت‌های ساختمانی نیز از آبان‌ماه ۹۸ تاکنون در بدترین شرایط قرار گرفته است. به این معنا که مقطع زمانی میانه تابستان بدترین دوره به لحاظ فعالیت‌های ساختمانی بوده است و رکود ساختمانی در مرداد ماه در این بازه زمانی بیشترین عمق را داشته است.

از سوی دیگر طرحی باید در بازار مسکن و از سوی متولی این بازار اجرایی و عملیاتی شود که امکان فروش واحدهای ساخته شده به تقاضای موثر به صورت پایدار را فراهم کند. به‌گونه‌ای که تقاضای مصرفی بار دیگر وارد بازار شده و امکان خرید داشته باشد.

مطلب پیشنهادی:  محاسبه کمیسیون مبنی بر درصدی از فروش

طرحی که برای ساماندهی بازار مسکن، رکودزدایی و بهبود شرایط اجرا خواهد شد باید به‌گونه‌ای باشد که هم منجر به خوش‌بینی سازنده‌ها برای بازگشت به بازار ساخت‌وساز شود و هم تقاضای مصرفی را ضمن توانمندسازی به بازار برگرداند.

سیاست مهم در راستای انجام این ماموریت و اجرای نسخه کاربردی رکودزدایی از بازار املاک مسکونی، افزایش عرضه مسکن از محل موجودی واحدهای ساخته شده اما احتکار شده است.

کارشناسان معتقدند دولت باید برنامه افزایش عرضه به بازار املاک ۱۴۰۰ را از مسیر رفع انجماد از دارایی‌های ملکی دنبال کند. هم‌اکنون تعداد زیادی واحد مسکونی از سوی سفته‌بازها احتکار شده است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب « صندوق توسعه مسکن راه‌اندازی می‌شود» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …