تولید انبوه مسکن با زمین‌های بنیاد مستضعفان

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
وزیر راه و شهرسازی: وزارت راه و شهرسازی با بنیاد مستضفعان برای در اختیار گذاشتن اراضی بنیاد برای تولید انبوه مسکن به توافق رسیدند.
تولید انبوه مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از رستمی قاسمی، در حوزه راه و شهرسازی مسئولیت های زیادی وجود دارد که مهمترین آن با توجه به شرایط اقتصادی کشور این است که باید مدیران مدیریت خلق ثروت و نه مدیران هزینه باشیم.

عضو کابینه دولت سیزدهم گفت: در حوزه حمل و نقل باید به دنبال راهکارهای جدید برویم و زیرساخت‌های مهم کشور را با راهکارهای جدید، احداث و تکمیل کنیم.

رستمی قاسمی توضیح داد: باید تلاش کنیم به جای آنکه مردم سرمایه‌های خود را در بانک بگذارند و سود سپرده را دریاقت کنند برای مشارکت در پروژه‌های راه و شهرسازی، سرمایه خود را به این بخش وارد کنند.

وی یادآور شد: وزارت راه و شهرسازی در اراضی تحت‌اختیار توان تولید سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور را دارد. همچنین قانون جهش تولید انبوه مسکن نیز بخشی از مشکل زمین را برطرف می‌کند.

قاسمی در ادامه درخصوص تامین مواد و مصالح ساختمانی گفت: ایران چهارمین تولید کننده سیمان است و هم‌اکنون ظرفیت تولید سیمان در کشور 80 میلیون تن و ظرفیت تولید فولاد در کشور 28 میلیون تن است.

مطلب پیشنهادی:  بازار مسکن در کشمکش خریدار و فروشنده

وی از موافقت وزارت راه و شهرسازی با بنیاد مستضفعان برای در اختیار گذاشتن اراضی بنیاد برای تولید انبوه مسکن خبر داد و گفت: در تفاهم با وزارت صمت مقرر شده تا در تولید انبوه مسکن مصالح ساختمانی سیمان و فولاد به روشی متفاوت از روش موجود تامین شود.

قاسمی احداث سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور را سیاست پیش‌روی وزارتخانه و دولت برشمرد و بر همراهی تمامی ارکان وزارتخانه برای این مهم تاکید کرد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «ضامن رسمی برای وام اجاره حذف می‌شود؟» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

آیا در سال 1403 خانه ارزان می‌شود؟

دولت با جمع‌آوری اطلاعات از املاکی‌ها و سامانه‌های آنلاین، قصد شناسایی و عرضه خانه‌های خال…