نکات حقوقی در تمدید قرارداد اجاره را بدانیم

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بهترین و مطمئن‎ترین روش تمدید اجاره‌نامه، تمدید اجاره در بنگاه معاملات ملکی است. زیرا در این شرایط می‌توان کد رهگیری املاک دریافت کرد.
بازار رهن و اجاره

برای تمدید قرارداد اجاره نامه باید اطلاعاتی در اختیار داشته باشید تا بتوانید در صورت تصمیم به تمدید اجاره، اقدامات لازم را انجام دهید. در این مطلب از«مجله ملکی دلتا» به موضوع نکات حقوقی تمدید قرارداد اجاره نامه می‌پردازیم.

یک قرارداد اجاره تنها به‌اندازه مدت‌زمانی که در قرارداد قید شده است اعتبار دارد و هنگامی‌که زمان سررسید این قرارداد فرا می‌رسد، افراد می‌بایست یا اقدام به تمدید اجاره‌نامه خود نمایند و یا به‌دنبال مورد دیگری برای اجاره باشند.

یکی از روش‌هایی که می‌توان به واسطه آن تمدید قرارداد اجاره را به بنگاه ارجاع داد، این است که قرارداد جدیدی مبنی بر توافقات و مدت زمان جدید تنظیم  شده و کد رهگیری جدیدی نیز دریافت کنند.

تمدید اجاره بین طرف‌های قرارداد  یکی دیگر از شیوه‌های تمدید قرار داد است که در این حالت تمدید اجاره به صورت دستی انجام خواهد شد و پس از آن شهود در پشت قولنامه ملک را امضا کرده و پشت‌نویسی به طور دقیق و صحیح قید می‌شود.

نکات حقوقی تمدید قرارداد اجاره نامه

نکات حقوقی تمدید قرارداد اجاره نامه

  • برای تمدید قرارداد باید شروط یا تغییراتی در آن صورت گیرد و کلیه  شرایط و تغییرات جدید به طور دقیق و با جزئیات در اجاره‌نامه جدید درج شود.
  • حضور چند نفر شاهد در زمان تنظیم تمدید قرارداد واجب است و بایستی تحت عنوان شاهد قرارداد اجاره را امضا کنند که در صورت نیاز به عنوان شهود در مراجع قانونی حاضر و شاهد باشند.
  • بندهای قرارداد خود را به متن‌های درج شده در اینترنت خلاصه نکنید و سعی کنید با مشاور املاک مشورت داشته باشد.
  • بنگاه صرفا باید هزینه کمیسیون تمدید اجاره‌نامه را دریافت کند، و حق دریافت مبالغ بیشتری برای دریافت کد رهگیری و … ندارد.
  • حق کمیسیون برای کلیه قراردادها اعم از اجاره و رهن و همین طور تمدید قرارداد اجاره نامه هر سال توسط اتحادیه املاک برای بنگاه‌های املاک تعیین و ابلاغ می‌‎شود.
مطلب پیشنهادی:  تبعات عدم حضور مرد در دادگاه مهریه چیست؟

پیشنهاد مطالعه: مطلب «نکات حقوقی وجه التزام در قرارداد را بدانیم» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

با مراحل، هزینه و شرایط انحصار وراثت آشنا شوید

از شرایط انحصار وراثت را همه افراد باید اطلاع و آگاهی داشته باشند. پیگیری این موضوع از مرا…