سهم تهران از یک میلیون واحد مسکونی

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
وضعیت مسکن در استان تهران تاکنون نشان داده است که بازار مسکن در این شهر هدایت‌گر صنعت ساختمان در کشور و موثر بر بازار نقل و انتقالات در شهرهای بزرگ و پرجمعیت کشور است.
رشد قیمت خانه در تهران

به گزارش «مجله ملکی دلتا» به نقل از ناظران بازار مسکن در تهران، در هر نوع تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری ساخت مسکن، باید سهم ویژه‌ای برای استان تهران به عنوان پرجمعیت‌ترین استان کشور در نظر گرفت.

برای اجرای این طرح باید زمین‌های دولتی در اختیار متقاضیان قرار گیرد و بانک‌ها نیز حداقل ۲۰ درصد تسهیلات خود را به بخش مسکن اختصاص دهند.

ولیکن، اجرایی شدن این قانون با موانعی روبرو خواهد شد، از جمله در استان تهران قیمت زمین به دلیل کمیاب و گرانقیمت بودن، بخش عمده‌ای از هزینه مسکن را تشکیل می‌دهد.

طبق گزارش بانک مرکزی در مردادماه گذشته متوسط هر متر مربع واحد مسکونی در شهر تهران به حدود ۳۱ میلیون تومان رسیده است.

مهدی روانشادنیا کارشناس بازار مسکن و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات اظهار کرد: اگر بخواهیم به نسبت جمعیت، قانون ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کل کشور را، در سطح استان تهران بررسی کنیم، باید بین یک چهارم تا یک پنجم از این واحدها در این استان احداث شود.

مطلب پیشنهادی:  بایدها و نبایدهای بانک‌ برای عدم پرداخت تسهیلات مسکن

وی خاطر نشان کرد: از لحاظ توزیع ساخت وساز، وعده یک میلیون واحد مسکونی دولت می‌تواند در استان تهران با بقیه کشور تفاوت‌های فراوانی داشته باشد.

وی افزود: از لحاظ فقر مسکن ملکی در استان تهران وضعیت خوبی نداریم و این استان به لحاظ مسکن از میانگین کشوری پایین‌تر است که می تواند سهم تهران را از وعده دولت بیشتر کند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «آیا تورم مسکن صفر می‌شود؟» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …