تاثیر قیمت آهن بر بازار مسکن

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
در صنعت ساختمان‌سازی، خرید آهن‌آلات و مقاطع فولادی از الزامات است که تغییرات قیمت آهن و دیگر مصالح تأثیر زیادی در نوسانات قیمت مسکن گذاشته است.
قیمت آهن

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، مصرف آهن در صنایع گوناگون بسته به تقاضا و نوع مصرف متفاوت است و علی‌رغم نیاز بالای مسکن در ایران، میزان خرید در بازار مسکن کم و راکد است.

از آنجایی که تولید بسیاری از موارد و مصالح مورد نیاز برای ساختمان‌سازی مانند: درب، پنجره، لوله‌ها و … به فولاد مقاطع فولادی وابسته است، بدون شک با افزایش قیمت آهن و دیگر مقاطع فولادی، قیمت آن‌ها نیز افزایش می‌یابد.

به بیانی دیگر اگر افزایش قیمت مقاطع فولادی ۱۰۰ درصد باشد، این افزایش قیمت در ساختمان سازی حداقل افزایشی ۲۰ درصدی خواهد داشت.

افزایش قیمت آهن و یا دیگر مقاطع فولادی می‌تواند بر قیمت مصالح ساختمانی دیگر همچون: سیمان، آجر، گچ و … تاثیرگذار باشد. با وجود این افزایش قیمت قابل حدس است که بازار مسکن نیز دچار تغییر و نوسان در قیمت شود.

از سوی دیگر این افزایش قیمت در بازار مسکن تاثیرات خوبی نخواهد داشت و فعالان ساختمانی با وضعیت رکود در صنعتشان روبه رو خواهند شد.

مطلب پیشنهادی:  انواع وام مسکن و نکات مربوط به آن

عرضه و تقاضا یکی از موارد مهمی است که بر قیمت آهن تاثیرگذار است. به این صورت که اگر ساختمان سازی افزایش یابد و تقاضا برای بازار آهن بیشتر شود، میان عرضه کاهش یافته و به دنبال آن قیمت آهن افزایش می‌یابد. همچنین با افزایش عرضه نیز قیمت آهن و دیگر مقاطع فولادی کاهش می‌یابد.

بورس کالا را هم می‌توان به عنوان یکی از موارد مهم و تاثیرگذار در قیمت آهن به شمار آورد. اگر در بورس کالا عرضه به صورت مستمر صورت گیرد آنگاه قیمت آهن‌آلات روند ثابتی داشته و بازار از ثبات خوبی برخوردار خواهد بود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «ممنوعیت خرید و فروش سیمان خارج از بورس کالا» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

ثبت آگهی ملکی در سراسر ایران رایگان شد!

دلتا اولین سایت تخصصی ملکی ایران است؛ که امکان ثبت هر گونه آگهی ملکی را برای شما کاربر گرا…