قیمت سیمان متعادل می شود!

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
به گفته عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس: با توجه به افزایش سطح عرضه سیمان در بورس، قیمت‌ها به زودی به تعادل خواهد رسید
عرضه سیمان در بورس

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از مصطفی طاهری، اخیرا مخالفان از عرضه رانتی سیمان در بورس صحبت می‌کنند که کاملا مشخص است چه هدفی در پشت آن پنهان شده است.

نماینده زنجان و طارم در مجلس اظهار کرد: از آنجا که بورس بازاری شفاف است و جایی برای دلالان نیست پس زمینه رقابت واقعی بین خریدار و فروشنده فراهم خواهد شد.

با توجه به نامه اخیر وزارت صمت جهت عرضه کامل سیمان در بورس تا کنون 80 درصد تولیدات به بورس وارد شده و به زودی عرضه سیمان در بازار سنتی جمع خواهد شد.

طاهری متذکر شد: یک ویژگی بارز و مهم عرضه سیمان در بورس آن است که قیمت بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به تغییرات قیمت سیمان از ابتدای سال تا کنون اشاره کرد و توضیح داد: در دو ماه گذشته به دلیل قطعی برق کارخانجات، سیمان در بازار کمیاب شد و قیمت‌ها از 22 تا 80 هزار تومان افزایش یافت. گاه حتی قیمت‌هایی بالای 100 هزار تومان نیز در بازار دیده می‌شد.

مطلب پیشنهادی:  آیا تعادل و ثبات قیمت‌ها به بازار مسکن باز می‌گردد؟

او تاکید کرد: با توجه به اینکه حجم عرضه‌ها اخیرا در بازار افزایش پیدا کرده است؛ به زودی قیمت‌ها متعادل شده و تا 30 هزار تومان کاهش خواهد یافت.

نماینده مردم زنجان در مجلس عنوان کرد: عرضه و تقاضای واقعی در یک بازار می‌تواند بازار را به تعادل برساند. یعنی اگر زمینه رقابت در بازار فراهم شود و آزادسازی در حدی صورت گیرد که عرضه و تقاضا به راحتی انجام شود؛ بازار به صورت خودکنترلی، تنظیم خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «دو قرن انتظار برای خرید یک خانه نقلی» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …