نرخ سود وام مسکن کاهش یافت!

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
روند میانگین هزینه وام مسکن در تابستان 1400 نشان می‌دهد قیمت اوراق به سقف خود رسیده و هم اکنون روندی نزولی در پی گرفته است.
بررسی بازار مسکن پایتخت

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، هزینه وام مسکن مجردین در هفته دوم شهریور ماه حول قیمت 60 هزار تومان نوسان داشته و طبق محاسبات نرخ سود وام مسکن در پایان این ماه به پایین‌ترین میزان خود در دو ماه اخیر خواهد رسید.

میزان وام قابل خرید از بانک مسکن برای مجردین تا سقف 140 میلیون تومان و برای متاهلین 240 میلیون تومان است. از آنجا که می‌توان به اعتبار هر ورق 500 هزار تومان وام از بانک مسکن خریداری کرد، نهایت خرید مجاز برای مجردین 280 و متاهلین 480 ورق خواهد بود.

هزینه وام مسکن در روز ششم شهریور به ترتیب 28 میلیون و 800 هزار تومان برای متاهلین و 16 میلیون و 800 هزار تومان برای مجردین محاسبه شده است.

اما در پایان هفته با کاهشی محسوس به سطح 16 میلیون و 550 هزار تومان برای مجردین و 28 میلیون و 380 هزار تومان برای متاهلین برآورد شد.

هزینه نهایی وام مسکن به پولی گفته می‌شود که متقاضیان در طول 12 سال پس از دریافت وام می‌پردازند. متقاضیانی که از طریق خرید اوراق تسه اقدام به دریافت وام مسکن می‌کنند باید برای این مبلغ دو هزینه را به بانک مسکن بپردازند.

مطلب پیشنهادی:  آژانس 850 کاپ قهرمانی را ربود

نخست هزینه‌ای که در قبال خرید وام مسکن پرداخته و دوم هزینه‌ای که در طول 12 سال به بانک مسکن باز پرداخت می‌کنند.

طبق گزارشات واصله روند میانگین هفت روزه قیمت هر کدام از برگه‌های خرید وام مسکن نشان می‌دهد کمترین سطح هزینه در تابستان 1400 به روزهای ابتدایی تیرماه تعلق داشته است.

در میانه مرداد این روند به بیشنه خود رسیده و اکنون پس از برخورد به سقف خود روندی نزولی گرفته است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «جزییات وام ودیعه مسکن مستاجران در نیمه دوم 1400» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …