خانه‌های خالی پردیس، مشمول مالیات می‌شوند

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
حبیب الله طاهرخانی مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید اعلام کرد که خانه‌های خالی پردیس مشمول مالیات می‌شوند.
واحدهای مسکونی در پردیس

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، طاهرخانی درباره خانه های خالی پردیس گفت: بر اساس آمارگیری دقیقی که داشته‌ایم، به این نتیجه رسیدیم که متوسط خانه های خالی پردیس، تفاوت معناداری با شهرهای بزرگ ندارد و نمی‌توان گفت تعداد خانه‌های خالی در پردیس بسیار بالاست؛ البته برخی خانواده‌ها واحد مسکونی مهر خود در پردیس را تحویل گرفته‌اند ولی آن را به بازار فروش یا اجاره عرضه نکرده‌اند که در نتیجه مشمول قانون مالیات بر خانه‌های خالی خواهند شد و تفاوتی از این نظر با سایر شهرها ندارد.

طاهرخانی گفت: یک وجه دیگر خالی بودن واحدهای مسکونی در پردیس این است که متقاضی حاضر به تحویل گرفتن واحد خود نیست، این موضوع در پرند و هشتگرد شدیدتر است. حتی برخی از آنها بر اساس لیست قیمت‌های زمان نام نویسی بدهکارند و رقم بدهی‌های آنها در حد ۳ تا ۴ میلیون تومان است اما حاضر به پرداخت این ارقام و تحویل واحد خود نیستند.

او افزود: برخی هم درگیر دلالی هستند؛ مثلاً فردی ۳۰ تا ۴۰ واحد در دست فروش دارد و منتظر است برای واحدهای در اختیار گرفته، مشتری پیدا کند و پس از انجام تشریفات نقل و انتقال ملک، اقدام به فروش اقساطی و صدور دفترچه اقساط کند.

خانه های خالی پردیس

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید درباره قیمت مسکن در شهر جدید پردیس بیان کرد: بر اساس گزارش‌هایی که به من ارائه شده، به دلیل عرضه بالایی که در مسکن مهر شهر جدید پردیس داریم، با کاهش قیمت مسکن در ماه‌های اخیر روبه رو شده‌ایم؛ این کاهش قیمت در همه فازهای پردیس قابل مشاهده است و واحدهایی که یک میلیارد تومان بوده، به ۸۵۰ میلیون تومان کاهش یافته است.

مطلب پیشنهادی:  آپارتمان کمتر از یک و نیم میلیارد تومان در اصفهان نداریم

هشدار به متقاضیانی که از تحویل واحد مسکن مهر خود طفره می‌روند

وی تأکید کرد: با بانک عامل بخش مسکن به این تصمیم رسیده‌ایم تا برای این دسته از افرادی که حاضر به تحویل واحد خود نیستند، نرخ سود یارانه‌ای تسهیلات مسکن مهر آنها را به نرخ سود شورای پول و اعتبار (۱۸ درصد) تبدیل کنیم؛ ضمن اینکه اجازه انجام اقدامات قضائی برای متقاضیانی که حاضر به تحویل گرفتن واحد مسکن مهر نیستند را هم به شرکت‌های عمران تابعه داده‌ایم

مطالعه بیشتر: مطلب «چرا ساختمان‌های با عمر بالای ۴۰ سال تخریب نمی‌شوند؟» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

آیا در سال 1403 خانه ارزان می‌شود؟

دولت با جمع‌آوری اطلاعات از املاکی‌ها و سامانه‌های آنلاین، قصد شناسایی و عرضه خانه‌های خال…