از عرضه کل سیمان کشور در بورس کالا حمایت شد!

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
بسیاری از فعالان حوزه سیمان و مدیران و مسئولان از بخشنامه اخیر وزارت صمت در اجباری کردن عرضه سیمان در بورس کالا استقبال و حمایت کردند.
عرضه سیمان در بورس کالا

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، روز سه شنبه مورخ 9 شهریور‌ماه اسدالله کشاورز معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت در ابلاغیه‌ای به روسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت 31 استان و جنوب کرمان هرگونه خرید و عرضه سیمان خارج از بورس کالا را ممنوع اعلام کرد.

در طی این نامه تاکید شد که کلیه واحدهای تولید کننده سیمانی باید ظرف مدت دو هفته در بورس پذیرفته شوند. در همین رابطه بسیاری از فعالان این حوزه و مدیران حمایت خود را در این خصوص اعلام کردند.

رییس کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره عرضه سیمان در بورس کالا گفت: بدون شک صدای برخی مخالفان با عرضه سیمان به گوش خواهد رسید. ایجاد شفافیت در معاملات و کشف قیمت محصول سیمان علت مخالفت این افراد است و از هیچ اقدامی برای جلوگیری از عرضه سیمان در بورس کالا کوتاهی نمی‌کنند.

مصباحی مقدم تاکید کرد: باید مانع تضعیف شدن عرضه سیمان در بورس کالا و انجام معاملات غیرشفاف و سنتی شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ابراز کرد: عرضه محصولات در بورس کالا براساس سلیقه یک شخص و مدیر انجام نمی‌شود بلکه علاوه بر اعلام صریح قانون برای رهایی از مبادلات غیرشفاف بازار کالا اقدام می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  ریزش قابل توجه هزینه وام مسکن در فرا رسیدن عید 1401

ولی‌الله اخلاقی فرد مدیر عامل شرکت سیمان صوفیان گفت: عرضه سیمان در بورس اتفاق خوش‌یمنی برای نجات این صنعت است چرا که صنعت سیمان به دلیل قیمت گذاری دستوری در چند سال گذشته مشکلات فراوانی داشته است.

وی در ادامه افزود: فاصله قیمت سیمان و فولاد در بازارهای جهانی یک به هفت است در حالی که در کشور ایران این فاصله یک به 47 بوده است . این فاصله سبب شد که صنعت سیمان تحت شرایط سختی قرار گیرد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «ترمیم گسل تورم مسکن؛ اولین مقصد رالی مسکن تهران» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

تعداد کلمات مطلب: 298

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

خبر خوش برای متقاضیان مسکن ملی پرند

مسکن ملی پرند، یکی از بزرگ‌ترین پروژهه‌های عمرانی ایران است که می‌تواند بسیاری از افراد ده…