آیا هر روز 2740 واحد مسکونی ساخته می شود؟

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
برای تحقق 4 میلیون واحد مسکونی باید روزانه دو هزار و 740 واحد خانه به متقاضیان تحویل داده شود.
پروژه ملی مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا»:  در حالی که دولت و مجلس روی ساخت یک میلیون واحد در سال اتفاق نظر دارند، هزینه طرح ملی مسکن با احتساب چهار میلیون واحد، در کمترین مقدار به بودجه 1680 هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است.

کمیسیون عمران مجلس از سال گذشته طرح ملی مسکن را با نام «طرح جهش مسکن» عنوان کرده‌اند و آن را عملی می‌دانند. از سوی دیگر شورای نگهبان این طرح را تصویب کرده به نحوی که رئیس کمیسیون عمران اعلام کرد: وزارت راه و شهرسازی به عنوان مجری و نماینده ملت موظف است برنامه‌های خود را برای اجرای این قانون هر چه سریعتر به کمیسیون عمران ارائه کند.

برای تحقق یافتن طرح دولت رییسی بایستی روزانه دو هزار و 740 واحد مسکن را به متقاضیان تحویل دهند. با در نظر گرفتن قیمت فولاد و سیمان در فروردین ماه اگر برای هر خانوار یک واحد 70 متری ساخته شود، نیاز به هزینه 420 میلیون تومان است که در مجموع برای ساخت یک میلیون واحد در سال به بودجه 420 هزار میلیارد تومانی نیاز است.

مطلب پیشنهادی:  علت گرانی مسکن چیست؟

بدون در نظر گرفتن مشاعات هزینه طرح ملی مسکن حدود 1680 هزار میلیارد تومانی است. به گفته احمد خرم، متوسط قیمت ساخت مسکن در فروردین امسال نسبت به سال گذشته 38 درصد افزایش یافته است.

طرح مسکن ملی در مهر 98 کلید زده شد اما تعداد محدودی از این واحدها به صاحبانشان رسیده است و به نقل از بنیاد مسکن فقط شش درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «خانه دار شدن تبدیل به یک رویا شده است» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …