رهن کامل آپارتمان با بودجه زیر یک میلیارد در غرب تهران

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با کاهش شدت نقل و انتقالات در کلانشهر تهران اکنون می‌توان با بودجه زیر یک میلیارد تومان در غرب تهران آپارتمانی 70 تا 100 متری رهن کرد.
رهن خانه

با پایان فصل نقل و انتقالات در کل کشور، بازار رهن و اجاره در کلانشهرهای مانند تهران نیز تا حدی از تب و تاب افتاده است و به همین دلیل شاهد کاهش نرخ اجاره بها در شهرهای بزرگ هستیم.

با کاهش نسبی اجاره بها در تهران اکنون می‌توان در برخی از مناطق و محلات غرب تهران آپارتمان‌های برای رهن کامل یافت که با پرداخت ودیعه یک میلیارد تومانی برای بازه زمانی یک سال قابل اجاره هستند.

عوامل موثر بر قیمت رهن کامل

هرچند که نمی‌توان قیمت دقیق و مشخصی را برای رهن کامل یک آپارتمان در تهران ذکر کرد؛ اما چند عامل در این میان تاثیرگذار است که از جمله آن می‌توان به موقعیت مکانی، دسترسی راحت به حمل و نقل عمومی و نزدیکی به مراکز درمانی  و غیره اشاره کرد.

یکی دیگر از عواملی که بر افزایش نرخ رهن و اجاره بها تاثیرگذار است، سن بناست. اگر بخواهید آپارتمانی بالای 20 سال اجاره کنید، بدون شک رقم کمتری هم باید بپردازید. اما این نکته را همواره به یاد داشته باشید که وضعیت ساختمان بسیار بااهمیت است؛ چراکه برخی از هزینه‌های نگهداری و تعمیرات برعهده مستاجر است. همچنین وجود امکاناتی مانند پارکینگ، آسانسور، انباری و سرایداری بر قیمت نهایی رهن تاثیرگذار است.

رهن کامل آپارتمان در غرب تهران

اگر ساکن غرب تهران هستید و یا به دلیل اشتغال در این بخش از پایتخت، خواهان اجاره آپارتمانی در این منطقه هستید، اکنون می‌توانید با کمتر از یک میلیارد تومان یک آپارتمان نقلی برای رهن و اجاره در جنت آباد پیدا کنید. برای مثال یک آپارتمان 72 متری خوش نقشه واقع در جنت آباد جنوبی را می‌توانید با پرداخت 850 میلیون تومان رهن کامل  کرد. این آپارتمان دارای آسانسور و پارکینگ و انباری است.

همچنین یک واحد 120 متری در برج‌های چیتگر با ویوی دریاچه، حدود یک میلیارد تومان برای رهن کامل قیمت‌گذاری شده است. این آپارتمان نیز فول امکانات است و 2 اتاق خواب دارد. طبق گزارش منتشر شده، این واحد سالن بزرگ قابل چیدمان دارد و از سه طرف نور گیر است.

مطلب پیشنهادی:  وزیر راه از مالیات واحدهای خالی می‌گوید!

رهن کامل آپارتمان در شمال تهران

البته رهن کامل آپارتمان با بودجه زیر یک میلیارد تومان تنها به غرب تهران محدود نمی‌شود و می‌توان سری به مناطق شمالی نیز زد. اگر سری به آگهی‌های رهن و اجاره بزنید، خواهید دید که آپارتمان 10 سال ساخت که 70 متر زیربنا دارد را می‌توان با پرداخت یک میلیارد و 100 میلیون تومان به مدت یک سال رهن کامل کرد. این آپارتمان برای رهن و اجاره در هروی تهران آگهی شده است و از ویژگی‌های آن می‌توان به پارکینگ، انباری و آسانسور و همچنین تراس بزرگ اشاره کرد.

کاهش نرخ اجاره بها در تهران

تورم اجاره بهای شهر تهران برای دومین بار در تابستان امسال برابر ۴۵.۵ واحد اعلام شد؛ این رقم ۰.۴ درصد کمتر از میزان تورم اجاره بها در تیرماه بود. بنابراین می‌توان اینگونه اذعان کرد که بازار اجاره بهای خانه در شهر تهران، طی مردادماه امسال با ثبات در قیمت‌ها روبه‌رو بوده است و در فصل پاییز روند کاهشی خواهد داشت.

کارشناسان فعال در بازار مسکن بر این باورند که اگر تورم عمومی کاهش یابد و نرخ خرید و فروش آپارتمان و ملک روند صعودی را طی نکند، می‌توان این انتظار را داشت که تورم اجاره بها در 2 فصل پاییز و زمستان 1403 به زیر ۴۰ درصد برسد.

تعداد کلمات مطلب: 541

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

تعیین ضرب‌الاجل 15 روزه برای تمامی مشاوران املاک

یاسر دستمالچیان، رئیس کارگروه تنظیم بازار وزارت راه و شهرسازی به مشاوران املاک غیرمجاز کمت…