جدیدترین شرایط برای ثبت‌نام مسکن رایگان و دولتی

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
معاون وزیر راه و شهرسازی از شرایط جدید برای دریافت زمین و مسکن رایگان به مستاجران خبر داد.
خرید خانه

یکی از معاونان وزرات راه و شهرسازی از اعطای مسکن رایگان و همچنین زمین در اطراف شهرهای بزرگ به مستاجران خبر داد.

ارسلان ملکی در نشست خبری گفت که بیش از ۵۰ هزار هکتار زمین در محدوده شهرهای کشور شناسایی شده است که به مرور و به رایگان در اختیار متقاضیان قرار خواهد کرد.

به گفته او، البته لازمه این واگذاری رایگان آن است که این زمین‌ها آماده‌سازی شوند.

او همچنین ادامه داد که از این 50 هزار هتکار زمین، 29 هزار هتکار از مرحله طراحی خارج و اجرایی شده است و الباقی نیز به زودی به مرحله واگذاری می‌رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: پروژه‌های طرح ملی مسکن نیز در حال اجراست و موانعی که پیش روی این پروژه‌ها است رفع خواهد شد.

طبق گزارش‌های منتشر شده افرادی که خانه و یا زمینی ندارند و همچنین تاکنون وام تسهیلات مسکن دریافت نکرده‌‌اند، می‌توانند برای دریافت این زمین‌ها در سامانه مورد نظر ثبت‌نام کنند. سامانه ثبت‌نام افراد فاقد مسکن، سامانه‌ای است که دولت برای اجرایی کردن طرح مسکن‌دار شدن افراد فاقد مسکن، راه‌اندازی کرده است.

متقاضیان در ابتدا باید سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir مراجعه کنند و پس از ورود به صفحه اصلی سایت بر روی گزینه درخواست مسکن کلیک کنند. در ادامه این افراد باید مدارک مورد نظر خود را بارگذاری کنند.

مطلب پیشنهادی:  خریداران مسکن در سال گذشته سود کردند

شرایط دریافت مسکن رایگان دولتی

طبق آنچه که پیش از این اعلام شده است، آن دسته از خانوارهای دارای سه فرزند و بیشتر که تاریخ تولد فرزند آخر آنان بعد از تاریخ ۲۴ آبان ۱۴۰۰ باشد، مشمول استفاده از امتیازات قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در حوزه مسکن می‌شوند.

از سوی دیگر، متقاضیانی که قبلا در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند، امکان استفاده هم‌زمان از امتیاز طرح‌های حمایتی نهضت ملی و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را ندارند.

این خبر در حالی اعلام شده است که بر اساس گزارش بانک مرکزی که هفته گذشته اعلام شده، متوسط قیمت آپارتمان در برخی از مناطق تهران افزایش داشته است. همچنین میزان معاملات در سطح کلانشهر تهران در تیرماه افزایش داشته است.

در این گزارش آمده است که میانگین قیمت هرمترمربع آپارتمان در شهری مانند تهران به 87 میلون تومان رسیده است. همچنین در میان مناطق 22 گانه تهران، 2 منطقه یک و دو شاهد افزایش در نرخ‌ها بوده‌‌اند.

تعداد کلمات مطلب: 379

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

تعیین ضرب‌الاجل 15 روزه برای تمامی مشاوران املاک

یاسر دستمالچیان، رئیس کارگروه تنظیم بازار وزارت راه و شهرسازی به مشاوران املاک غیرمجاز کمت…