خانه‌های 25 متری، متری چند؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اوایل شهریور ماه ناگهان خبری اعلام شد که کلنگ ساخت خانه‌های ۲۵ متری در ماهدشت کرج زمین زده شده است.
خانه‌های 25 متری

در نهایت نرخ هر متر از خانه‌‌های 25 متری که قرار بود در منطقه 19 تهران ساخته شود، متری 30 میلیون تومان اعلام شد.

خشایار باقرپور، مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی شهر تهران با اعلام قیمت خانه‌های 25 متری گفت که از ۳ هزار و ۳۰۰ واحد مسکن اقتصادی بیش از ۴۰۰ واحد دارای متراژ ۲۵ متر است. معنای آن این است که تنها ۱۳ درصد از واحدها دارای متراژ پایین است. پروانه ساخت این واحدها نه در قالب مسکونی بلکه در قالب مجتمع اقامتی است.

همچنین شنیده می‌شود که واحدها در این پروژه در متراژ ۲۵ الی ۸۰ متر ساخته می‌شوند؛ اما برخی از این واحدها بزرگ متراژ هستند و تا ۱۲۰ متر نیز می‌رسند.

ایده خانه‌های 25 متری از کجا آمد

ایده ساخت خانه‌های ۲۵ متری توسط فعالان حوزه ساخت‌وساز پیگیری می‌شود. این طرح هر چند وقت یکبار از سوی شهرداری تهران اعلام و نمایندگان مجلس آن را پیگیری می‌کنند اما بعد از مدتی مسکوت می‌ماند.

اوایل شهریور ماه نیز ناگهان خبر آمد که کلنگ ساخت خانه‌های ۲۵ متری در ماهدشت کرج زمین زده شد و قرار است واحدها در قالب تعاونی با هزینه متقاضیان ظرف ۴۸ ماه تحویل داده شود.

حمایت پزشکیان از خانه‌های 25 متری

در همین حال آنطور که مشخص شد مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهوری کشور نیز از ایده ساخت خانه‌های 25 متری حمایت می ‌کند. چند روز گذشته رئیس اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: ما در گفت‌وگوها با رئیس‌جمهوری موافقت ایشان را با بحث خانه‌هایی که کوچک متراژ است و می‌تواند نیاز به تشکیل زندگی را برطرف بکند، داشتیم.

مطلب پیشنهادی:  اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران خارجی در ساخت سالانه یک میلیون مسکن

خرید خانه‌های 25 متری با وام

آنطور که مشخص و اعلام شده است قیمت واحدهای این پروژه به ازای هر مترمربع تقریباً ۳۰ میلیون تومان است. به گفته مسئولان دولتی هرچند که زندگی در واحدهای 25 متری خلاف عرف زندگی در تهران است؛ اما این واحدها برای دانشجویان و زوج‌های جوان مناسب هستند و برای کمک به این اقشار تنها ۳۵ درصد هزینه تمام شده واحدها از متقاضیان اخذ می‌شود. همچنین طی هماهنگی که با بانک‌های کشور صورت گرفته، به خریداران وام‌ قرض‌الحسنه با دوره بازپرداخت چهار ساله پرداخت می‌شود.

تعداد کلمات مطلب: 343

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

با متری 17 میلیون تومان در نزدیکی تهران صاحبخانه شوید

طبق آخرین گزارش‌های منتشر شده از سوی نهادهای رسمی متوسط قیمت به ازای هرمترمربع در تهران به…