خواص پوست لیموترش برای مو

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کمک به رشد و تقویت مو و هم چنین بهبود شرایطی مانند خارش و شوره سر، به کمک ماده طبیعی با خواص آنتی باکتریال بالا.
فواید پوست لیموترش

از فواید پوست لیموترش برای مو نباید غافل نشوید! لیموترش، ماده طبیعی است که به دلیل خواص بی‌شماری که دارد، می‌تواند به درخشان شدن مو و هم چنین رفع ریزش مو کمک کند. ازطرفی، از این میوه می‌توان برای تقویت و رشد بهتر موها نیز استفاده کرد. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا به بررسی مزایای پوست لیموترش برای مو بپردازیم.

بررسی فواید پوست لیموترش برای مو

پوست لیموترش سرشار از ویتامین C، آنتی اکسیدان، منیزیم و کلسیم است که همگی برای سلامت مو ضروری هستند و منجر به تولید کلاژن بیشتر در مو می‌شوند و می‌توانند به بهبود رشد مو نیز کمک کنند. اما از دیگر مزایای پوست لیموترش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

فواید پوست لیموترش

  1. از بین بردن شوره سر

از آنجایی که لیموترش، خاصیت آنتی باکتریال دارد، افرادی که از شوره سر رنج می‌برند، می‌توانند آب لیموترش را بر روی پوست سر خود و به مدت ده تا پانزده دقیقه ماساژ بدهند و سپس آبکشی کنند.

  1. افزایش رشد مو

ویتامین C موجود در لیموترش و پوست آن، تولید کلاژن در مو را تحریک می‌کند و در نهایت، شاهد بهبود رشد موهای خود خواهید بود. برای این کار، توصیه می‌شود از ژل آلوئه ورا در کنار آب لیموترش استفاده کنید و کف سر را با این ترکیب ماساژ دهید.

  1. نرم و درخشان شدن مو

از دیگر فواید پوست لیموترش می‌توان به نرم و براق شدن موها اشاره کرد که بهتر است در ترکیب با روغن زیتون یا روغن نارگیل استفاده شود. توصیه می‌شود اجازه دهید این ماسک به مدت نیم ساعت روی مو باقی بماند و سپس با شامپو شسته شود.

  1. پیشگیری از سفید شدن مو

شاید برایتان جالب باشد بدانید که لیموترش می‌تواند از بروز سفید شدن زود هنگام موها پیشگیری کند. تنها کافی است نصف آب لیمو را با یک عدد تخم مرغ و پودر حنا ترکیب کرده و به موها و کف سر بزنید و بگذارید به مدت دو ساعت روی مو بماند تا کامل خشک شود.

مطلب پیشنهادی:  با این ترفندها بدون آرایش زیبا شوید

فواید پوست لیموترش

  1. درمان خارش کف سر

برای آن دسته از افرادی که دچار خارش کف سر می‌شوند، توصیه می‌شود از آب لیمو استفاده کنند تا PH پوست تنظیم گردد.

بهبود فواید پوست لیموترش با چند ماسک خانگی

در صورتی که می‌خواهید لیموترش اثربخشی بیشتری داشته باشد، می‌توانید ماسک‌های طبیعی زیر را در خانه تهیه کرده و استفاده کنید.

  • ماسک لیموترش و روغن نارگیل

یک قاشق غذاخوری از آب لیمو و روغن نارگیل را با هم ترکیب کرده وروی پوست کف سر ماساژ دهید و بعد از 20 تا 30 دقیقه، با شامپوی مناسب بشویید. این ماسک به نرم و درخشان شدن موها کمک می‌کند و می‌توانید هفته‌ای یک بار از آن استفاده کنید.

  • ماسک لیموترش و روغن زیتون

اگر می‌خواهید رشد موها چندین برابر شود، دو قاشق غذاخوری روغن زیتون را با یک یا دو قاشق غذاخوری آب لیمو ترکیب کنید و به مدت 15 دقیقه روی سر و موها ماساژ دهید و سپس با شامپوی مناسب بشویید. این ماسک را می‌توانید دو تا سه بار در هفته استفاده کنید.

  • ماسک لیموترش و آلوئه ورا

دو قاشق ژل داخل آلوئه ورا را با یک قاشق آب لیمو ترکیب کنید و به موها بزنید که با این ماسک متوجه خوش حالت شدن موهای‌تان خواهید شد. یک تا دو بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

تعداد کلمات مطلب: 536

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

نو کردن و نگهداری از ظروف چوبی با 3 راهکار کاربردی

نگهداری از ظروف چوبی آشپزخانه نیازمند مراقبت‌های بسیاری است. ظروف چوبی از محبوبیت بالایی ب…