به زودی باطرح جدید خانه دار شوید

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

مدیر عامل بانک مسکن تاکید کرد: به هیچ عنوان پرداخت وام در بانک مسکن متوقف نشده است.
وام 800 میلیون تومانی مسکن در حالی ابلاغ شده است که بازپرداخت این تسهیلات برای دریافت کنندگان ماهانه 5 میلیون و 900 هزار تومان خواهد بود.
در حالی شورای عالی مسکن وام نهضت ملی مسکن را از550 میلیون تومان به 800 میلیون تومان افزایش داده است که سود این تسهیلات در دوره بازپرداخت 20 ساله بیش از 2میلیارد تومان خواهد بود.
به گزارش تسنیم در هجدهمین جلسه شواری عالی مسکن با افزایش سقف تسهیلات نهضت ملی مسکن در شهرها به 800 میلیون تومان موافقت شد. بر این اساس متقاضیان طرح مذکور می توانند پس از تصویب بانک مرکزی و ابلاغ آن تا سقف 800 میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند.
به گفته مدیر عامل بانک مسکن نرخ سود نهضت ملی مسکن از 23 درصد به 18 در صد کاهش یافت و این مساله روی اقساط وام 800 میلیون تومانی تاثیر گذار خواهد بود. به طوری که در 2 سال ابتدایی بازپرداخت وام 800 میلیون تومانی مبلغ قسط حدود 5 میلیون و 900 هزار تومان  می باشد.

شرایط ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن

1- متقاضیان طرح مسکن ملی و افراد تحت تکلف آنها نباید در 5 سال اخیر مالک هیچ زمین مسکونی یا واحد مسکونی باشند.
2-متقاضیان نباید از تاریخ 1357/11/27 از هیچ یک از امکانات و تسهیلات دولتی یا عمومی غیر دولتی برای خرید یا ساخت مسکن استفاده کرده باشند. هم چنین این افراد از ابتدای سال 1384 تا کنون نباید از سیستم بانکی کشور تسهیلات ساخت یا خرید مسکن دریافت کرده باشند.
3- متقاضیان طرح مسکن باید متاهل یاسرپرست خانوار باشند. ثبت نام مسکن ملی مجردها در صورتی امکان پذیر است که زنان مجرد بیش از 35 سال و مردان مجرد بیش از 40 سال داشته باشند.
4- متقاضی باید در شهر مورد تقاضا حداقل 5 سال سابقه سکونت داشته باشند.
5- متقاضیان باید توانایی بازپرداخت وام مسکن ملی را داشته باشند و بتوانند حداقل 400 میلیون ریال در مرحله اول اجرای طرح مسکن ملی سپرده گذاری کرده باشند.

نحوه دریافت وام نهضت ملی مسکن

مطلب پیشنهادی:  نکات مهم در تنظیم قرارداد ملکی

ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن از همان ابتدا به صورت غیرحضوری انجام می شود و نیازی به مراجعه حضوری به هیچ مرکزی نیست. متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت saman.mrud.ir ثبت نام خود را انجام دهند. اگرچه این روند منوط به اعلام وزارت راه وشهرسازی مبتنی بر آغاز دوباره ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن است. همچنین کسانی که در مراحل قبلی اطلاعات خود را اشتباه وارد کرده اند می توانند بر اساس اعلام رسمی وزارت راه و شهرسازی وبا مراجعه به سامانه saman.mrud.ir در بازه ای که تعیین می شود برای ویرایش اطلاعات در سامانه نهضت مسکن و تغییر انتخابی اقدام کنند.

تعداد کلمات مطلب: 441

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

با چه مبلغی در منطقه 22 می‌توان خانه رهن کرد؟

منطقه 22 این روزها به یکی از مناطق محبوب برای رهن و اجاره تبدیل شده و بسیاری از افراد بر ا…