7 روش مزه دار کردن جوجه کباب خوشمزه و ارزان

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر از طعم‌های تکراری مزه دار کردن مرغ خسته شدید، این مقاله را از دست ندهید.

جوجه کباب خوشمزه از نظر بسیاری از ایرانی‌ها همان نسخه اصیل و سنتی است که مرغ‌ها را با پیاز و زعفران فراوان مرینیت و کباب کنید. شاید در بعضی موارد شاهد حضور فلفل دلمه‌ای هم در این مرینیت‌ها باشیم اما کم پیش می‌آید پای طعم جدیدی بر سر سفره ایرانی برسد. در این مقاله از مجله دلتا می‌خواهیم چند طرز تهیه جوجه کباب خوشمزه را به شما آموزش دهیم تا طعمی متفاوت را تجربه کنید. این روش‌های مزه دار کردن جوجه کباب خوشمزه را می‌توانید برای غذای کمپینگ نیز استفاده کنید.

 

جوجه کباب به سبک چینی‌ها

طعم این جوجه کباب خوشمزه با طعم‌هایی که قبلاً تجربه کرده‌اید، کاملاً متفاوت است. برای تهیه جوجه کباب چینی باید زنجبیل، سویا، عسل، پیاز، سیر و نمک را باهم ترکیب کنید.

جوجه کباب چینی

مقدار مواد بستگی به تعداد نفراتی دارد که این غذا را نوش جان می‌کنند. اما به طور کلی پیشنهاد می‌کنیم از مقدار متعادلی زنجبیل استفاده کنید، چون مقدار زیاد آن باعث تلخ شدن جوجه کباب می‌شود.

سس ماربلا برای جوجه کباب

سس ماربلا یکی دیگر از موارد لیست جوجه کباب خوشمزه ما است. برای تهیه این سس لازم است روغن زیتون، سرکه، آلو بخارا، پونه کوهی، برگ بو، نمک، فلفل سیاه، شکر قهوه‌ای و جعفری استفاده کنید. شاید به نظرتان این ترکیب عجیب به نظر برسد، اما منتظر یک غذای خوشمزه و بی‌نظیر باشید.

سس ماربلا

مزه تندوری برای مرینیت مرغ

یک طعم متفاوت و جالب دیگر این لیست، برای مزه تندوری در نظر گرفته شده است. برای این جوجه کباب خوشمزه از ترکیب گشنیز، زیره، زردچوبه، فلفل قرمز، دارچین، میخک، جوز هندی، زنجبیل و نمک استفاده کنید.

جوجه کباب تندوری

جوجه کباب تابستونی

عجیب‌ترین و البته خوشمزه‌ترین طعم جوجه کباب این مقاله برای این دستور تهیه تابستونی است. برای طعم‌دار کردن مرغ این بار به سراغ ظرف میوه می‌رویم و چند هلو برمی‌داریم.

مطلب پیشنهادی:  5 بمب کلسیم که لبنیات نیستند!

جوجه کباب تابستونی

سپس این هلوها را با کمی نمک، فلفل سیاه، سرکه بالزامیک، سس خردل، فلفل هندی، روغن زیتون و ریحان تازه ترکیب کنید. در مورد این طرز مرینیت کردن مرغ لازم است بگوییم که از امتحان کردن طعم‌های جدید هرگز نترسید.

جوجه کباب خوشمزه با سس یونانی

مرینیت مرغ با سس یونانی یکی از سریع‌ترین و خوشمزه‌ترین روش‌های تهیه جوجه کباب خوشمزه است.

جوجه کباب یونانی

در این مورد روغن زیتون، آب لیمو تازه، سیر، پونه کوهی، نمک، فلفل سیاه را با مرغ مخلوط کنید و طعمی خوشمزه و جدید را تجربه کنید. برای دورچین این غذا می‌توانید از کدو سبز پخته یا مارچوبه استفاده کنید.

جوجه کباب با سس کاری

اگر از عاشقان ادویه کاری هستید، این جوجه کباب خوشمزه را از دست ندهید. برای تهیه این مرینیت مرغ لازم است پیاز، سیر، زنجبیل، پودر کاری، فلفل دلمه‌ای، فلفل سیاه و نمک را ترکیب کنید. این جوجه کباب طعمی آتشین و خوشمزه دارد و پیشنهاد می‌کنیم حتماً امتحان کنید.

جوجه کباب خوشمزه با طعم کاری

جوجه کباب ترش با ماست

بعد از عاشقان غذای تند، نوبت به طرفداران غذای ترش می‌رسد اما این ترشی با هر ترشی دیگر فرق می‌کند. برای این جوجه کباب خوشمزه باید پیاز، آب لیمو تازه، زعفران دم‌کرده، نمک، فلفل، سیر و البته ماست ترش ترکیب کنید.

جوجه کباب با ماست ترش

از بین تمامی این طرز مرینیت کردن مرغ‌هایی که گفتیم، مورد آخر بیشتر با سلیقه ایرانی‌ها همخوانی داشت. اما می‌خواهیم بدانیم که به نظر شما کدام یک طعم لذیذتری دارد؟ برای ما از طریق دیدگاه بنویسید.

تعداد کلمات مطلب: 535

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

ایده‌های جذاب برای چیدمان گل در بالکن

شاید برایتان جالب باشد اما چیدمان گل در بالکن باعث زیبایی هر چه بیشتر خانه شما می‌شود. در …