آموزش ساخت بالم لب در خانه

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ساخت یک نرم کننده لب، با استفاده از مواد طبیعی در خانه.
ساخت بالم لب

ساخت بالم لب، یکی از اقداماتی است که می‌توانید به راحتی در خانه انجام دهید و لب‌ها را نرم نگه دارید. در این روزهای داغ تابستان که به فکر سلامت پوست خود هستید، از سلامت لب‌ها نیز نباید غافل شوید، چرا که لب‌ها نیز مانند پوست، نسبت به گرما حساس هستند و می‌توانند خشک یا پوسته پوسته شوند. ما در مجله دلتا قصد داریم طرز ساخت بالم خانگی را به شما آموزش دهیم. در ادامه همراه ما باشید.

ساخت بالم لب با مواد طبیعی

اگر احساس می‌کنید که این روزها، پوست لب‌تان خشک شده و یا پوسته پوسته می‌شود، دست به کار شوید و بالم لب را با مواد طبیعی درست کنید و به لب‌ها بزنید. این نکته را هم در نظر داشته باشید که بالم لب با براق کننده متفاوت است.

ساخت بالم لب

  1. ساخت بالم لب با عسل و روغن نارگیل

برای تهیه این نوع بالم، مقداری عسل ارگانیک را با یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل ترکیب کنید و در صورت دسترسی، از دو کپسول ویتامین E و روغن داخل آن استفاده کنید.

  1. ترکیب موز و عسل

اگر می‌خواهید در کنار نرم شدن، لب‌ها حجیم‌تر شوند، بالم لب موز و عسل را حتما درست کنید. برای این کار، موز را کامل رنده و پوره کرده و سپس مقداری عسل و روغن نارگیل به آن اضافه کنید و سپس بگذارید این ترکیب، مقداری حرارت ببیند تا کاملا یکدست شود. از این ترکیب می‌توانید روزی دو بار استفاده کنید.

  1. ترکیب روغن زیتون و نارگیل

یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را با یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل ترکیب کنید تا یک بالم لب خانگی برای محافظت از لب‌ها در برابر اشعه UV نور خورشید داشته باشید. این ترکیب را می‌توانید به مدت یک ماه در محیط خشک و خنک نگهداری کنید.

مطلب پیشنهادی:  طرز تهیه پاستا بدون مرغ و گوشت

ساخت بالم لب

  1. ساخت بالم لب با وازلین

اگر می‌خواهید لب‌ها را مرطوب نگه دارید، مقداری وازلین را با نصف قاشق سوپ خوری روغن نارگیل ترکیب کرده و کمی حرارت دهید. سپس این ماده را خوب هم بزنید تا ترکیب یکدستی به دست آید و آن را داخل یک ظرف در بسته بریزد و سپس به مدت نیم ساعت داخل یخچال قرار دهید تا سفت شود و بتوانید استفاده کنید.

  1. بالم لب طبیعی با آلوئه ورا

خود ساقه آلوئه ورا را خریداری کرده و ژل وسط آن را خالی کنید. سپس آن را با وازلین ترکیب کرده و حرارت دهید، سپس داخل ظرف بریزید و در محیط خنک قرار دهید تا سفت شود. استفاده از این ترکیب می‌تواند به رفع خشکی لب‌ها کمک کند و برای اثربخشی بیشتر، می‌توانید روغن داخل کپسول ویتامین E یا روغن نارگیل را هم به ترکیب اضافه کنید.

ساخت بالم لب

نکات مهم در ساخت بالم لب

  • بالم لب را در فریزر قرار ندهید، چرا که باعث می‌شود خاصیت مواد از بین برود.
  • ظرفی که قرار است ترکیبات را داخل آن بریزید، باید کاملا تمیز و خشک باشد.
  • سعی کنید در تهیه بالم لب، حتما از روغن نارگیل استفاده کنید تا از آسیب‌های ناشی از نور خورشید محافظت به عمل آید.
  • بهتر بالم لب که با مواد طبیعی ساخته می‌شود، در یخچال نگهداری شود.

تعداد کلمات مطلب: 500

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

ایده‌های جذاب برای چیدمان گل در بالکن

شاید برایتان جالب باشد اما چیدمان گل در بالکن باعث زیبایی هر چه بیشتر خانه شما می‌شود. در …