بهترین زیر سازی آرایش برای یک آرایش تمیز و بی نقص

0
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
بهترین زیر سازی آرایش برای یک آرایش تمیز و بی نقص

لازمه داشتن یک میکاپ عالی و تمیز، زیرسازی مناسب برای پوست است. عوامل بسیاری برای انجام یک میکاپ حرفه‌ای دخیل هستند و استفاده از پرایمرها و مرطوب‌‌کننده‌ها مناسب برای پوست تنها بخشی از این مقوله به‌حساب می‌آید.

بااین‌حال تصمیم داریم تا این محصولات حیرت‌انگیز و معجره‌آسا را در آرایش به شما معرفی کنیم تا با تاثیر و عملکرد آن‌ها بیشتر آشنا شوید. این محصولات راه مستقیمی با تکمیل میکاپ شما و تبدیل آن به یک آرایش بی‌نقص خواهند داشت.

بررسی انواع پرایمرها و تاثیرشان روی پوست

قبل‌از پرداختن به این مقوله بهتر است در ابتدا دنبال پاسخ به این سوال که پرایمر چیست بپردازیم. در وهله اول باید گفت که پرایمرها ساختاری دارند تا از آرایش شما در مدت‌زمانی طولانی محافظت کنند. شاید بدون استفاده از این محصولات در ابتدا میکاپی عالی و یک‌دست داشته باشید اما دوام این آرایش بسیار کم است و رفته‌رفته پوست شما کدر شده و شفافیت خود را ازدست می‌دهد.

در برخی از شرایط چین‌وچروک‌های صورت هم به‌خوبی خود را نشان خواهند داد که این برای میکاپ خیلی مناسب نیست. پرایمرها تا حدودی مرطوب‌کننده، محافظت‌کننده و درخشان‌کننده برای پوست را در ترکیبات خود دارند که تمام این موارد کنار هم سبب می‌شود تا یک زیرساز آرایشی عالی برای میکاپ خود داشته باشید.

اما سوال دیگری که مطرح می‌شود این است که انواع پرایمرها برچه اساسی دسته‌بندی می‌شوند؟ پرایمرها را براساس گزینه‌های زیر دسته‌بندی می‌کنند:

  • قسمت‌های مختلف پوست
  • انواع مختلف پوست

انواع پرایمرهایی که برای قسمت‌های مختلف پوست ساخته می‌شوند

انواع پرایمرهایی که برای قسمت‌های مختلف پوست ساخته می‌شوند

همان‌طور که می‌دانید صورت شما به بخش‌های مختلفی تقسیم می‌شود و پوست هر قسمت ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارد. پوست دور چشم، لب‌ها و گونه‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که نیاز به مراقبت‌های پوستی خاص خود باشند. به همین دلیل با صرف‌نظر از اهمیت استفاده از پرایمرها باید از محصولات مناسب هر قسمت استفاده کنید. انواع پرایمرهای این موارد را می‌توانید در گزینه‌های زیر جست‌وجو کنید:

  • پرایمرهای مخصوص دور چشم
  • پرایمرهای مخصوص پوست لب
  • پرایمرهای ضدپیری
  • پرایمرهای رنگی

استفاده از این محصولات بسته به نوع آرایشی که انجام می‌دهید انتخاب می‌شود. برای مثال، اگر انتخاب‌تان یک میکاپ روزانه و فرانسوی است نیازی به پوشاندن تمام پوست خود با کرم‌پودر را ندارید. به همین دلیل استفاده از پرایمرهای متناسب با هر بخش از صورت‌تان به شما این امکان را می‌دهد تا پوستی طبیعی و نرمان برای طول روز خود داشته باشید.

از پرایمرهای رنگی برای پوشاندن لکه‌های پوستی استفاده می‌شود که در انجام میکاپ‌های حرفه‌ای بسیار ضروری هستند.

انواع پرایمرها برای پوست‌های مختلف

پوست‌ها تنوع بالایی دارند و برای داشتن میکاپ تمیز باید به این مورد توجه داشت. معمولا تولید بهترین مارک لوازم آرایشی بر هیمن اساس صورت می‌گیرد چراکه در نظر نگرفتن این موضوع می‌تواند آرایش شما را به یک فاجعه تبدیل کند و به‌جای زیبایی، جلوه‌گری برای نقطه‌ضعف‌های شما باشد. به همین علت هم پرایمرها را براساس انواع پوست‌ها تولید می‌کنند که به بخش‌های زیر تقسیم می‌شوند:

  • پرایمر برای پوست‌های خشک
  • پوست‌های چرب
  • پرایمرهای مخصوص بستن منافذ باز پوست
  • پوست‌های معمولی یا مختلط

استفاده از تونرهای بدون الکل

تونرها هم در بین محصولاتی قرار می‌گیرند که برای زیرسازی آرایش و آماده شدن پوست‌تان به آن‌ها نیاز دارید. این محصولات یکی از بهترین تسکین‌دهنده‌های پوستی به‌حساب می‌آیند که باید قبل‌از استفاده هر مرطوب‌کننده و بهترین کرم پودر استفاده شوند.

مطلب پیشنهادی:  آیا برونشیت مزمن قابل درمان است؟

یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از تونرها ازبین‌بردن سلول‌های مرده، آرایش‌های باقی‌مانده و باکتری‌ها است. کمی از آن را روی یک پد آرایشی بریزید و آن را به تمام پوست صورت و گردن خود بکشید. نقش دیگر تونرها در ایجاد تعادل PH پوست است. این کار باعث می‌شود تا انواع کرم‌ها یا مرطوب‌کننده‌ها به‌راحتی جذب پوست شوند.

یکی از نکاتی که باید هنگام خرید این محصولات به آن توجه داشته باشید این است که باید آن‌ها را هم مطابق با پوست خود انتخاب کنید. برای افرادی که دارای پوست‌ها چرب هستند استفاده از تونرها سبب می‌شود تا منافذ بازی که روی پوست‌شان قرار دارند تا حدی بسته شود و این از تولید چربی جلوگیری خواهد کرد.

مرطوب‌کننده‌ها بهترین زیرسازهای آرایشی

مرطوب‌کننده‌ها بهترین زیرسازهای آرایشی

قطعا برای داشتن یک میکاپ درخشان و یکدست نیاز به زیرسازی مانند کرم‌های مرطوب‌کننده دارید. مرطوب‌کننده‌ها را از هر برندی که در نظر دارید باید مطابق با پوست خود تهیه کنید. برای میکاپ‌های روزانه از انوع سبک و برای میکاپ شب از نوع سنگین‌تر آن بهره ببرید.

افرادی که دارای پوستی چرب هستند باید از محصولات فاقد چربی استفاده کنند. اما برای افرادی که پوست‌های خشکی دارند مرطوب‌کننده‌هایی با آبرسان بالا توصیه می‌شود. این محصولات علاوه‌بر آبرسانی سبب شفافیت و درخشندگی در پوست شما می‌شود.

با استفاده از آن‌ها کرم‌پودر وکانسیلر به ‌راحتی روی پوست شما پخش شده و بافتی یک‌دست به آن می‌بخشد. شاید بتوان این‌طور در نظر گرفت که ماندگاری میکاپ شما را هم بالا می‌برد. تنها کافی‌است تا کمی از آن را روی بند انگشت خود زده و به‌صورت ضربه‌ای روی صورت پخش کنید.

سرم‌های پوستی

این محصولات سبب می‌شوند تا جذب مرطوب‌کننده و موارد آرایشی دیگر روی پوست شما بهتر اتفاق افتد. بهتر است از این محصول بعداز استفاده از تونر و قبل‌از استفاده از مرطوب‌کننده‌ها استفاده کنید. سرم‌های آبرسان بهترین محصولات مراقبتی در روتین‌های پوستی روزانه به‌حساب می‌آیند که در نهایت باعث می‌شوند تا پوستی عالی برای شروع یک میکاپ استاندارد داشته باشید.

بهترین سرم‌ها برای خرید سرم‌های حاوی آنتی‌اکسیدان هستند که در گزینه‌های سرم ویتامین C، اسیدهای آمینه و سرم‌های ضدالتهاب خلاصه می‌شوند. برای افرادی که پوست‌های چربی دارند استفاده از این محصولات در شب توصیه می‌شود. سرم‌ها آبرسان‌هایی قوی برای پوست قبل‌از هر نوع آرایشی محسوب می‌شوند.

جمع‌بندی

زیرسازهای آرایشی نقش بسیار مهمی در داشتن یک میکاپ عالی و منحصربه‌فرد دارند. تنوع در این محصولات بالا بوده و برندهای مطرحی درزمینه تولید آن‌ها فعالیت دارند. ازآن‌جایی‌که از این محصولات می‌توانید برای روتین‌های پوستی روزانه خود هم استفاده کنید خرید تمام آن‌ها الزامی نیست.

انتخاب برخی از بهترین نمونه زیرسازهای آرایشی که با پوست شما بسیار هماهنگ هستند برای میکاپ روزانه و مهمانی شب کافی خواهد بود. فروشگاه دیجی‌کالا بهترین مجموعه فروش لوازم آرایشی از هر برند است که می‌توانید در کم‌ترین زمان محصول مورد نیاز خود را تهیه کنید. خرید انواع پرایمر و مرطوب‌کننده با قیمت‌هایی باورنکردنی تنها در این فروشگاه امکان‌پذیر است.

تعداد کلمات مطلب: 1002

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در رپورتاژ آگهی

همچنین بخوانید

مراقبت های بعد از تزریق ژل لب چیست؟

آیا می‌دانستید رعایت نکات مراقبتی بعد از تزریق ژل لب در ماندگاری و دریافت نتیجه مثبت تاثیر…