جرم گیری دندان: لبخندی درخشان، بدون هزینه گزاف

0
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
جرم گیری دندان نوعی پاکسازی عمیق دندان بوده که در دندانپزشکی به اصطلاح بروساژ دندان نیز معروف است. در جرم گیری دندان شاهد از بین رفتن کلکولوس و پلاک بالا و زیر خط لثه خواهید بود. پلاک‌های موجود بر روی دندان ممکن است باعث ایجاد بیماری‌های لثه شوند. پلاک همیشه روی دندان به وجود می‌آید و این ناشی از فعالیت باکتری‌ها است.
جرم گیری دندان

جرم گیری دندان نوعی پاکسازی عمیق دندان بوده که در دندانپزشکی به اصطلاح بروساژ دندان نیز معروف است. در جرم گیری دندان شاهد از بین رفتن کلکولوس و پلاک بالا و زیر خط لثه خواهید بود. پلاک‌های موجود بر روی دندان ممکن است باعث ایجاد بیماری‌های لثه شوند. پلاک همیشه روی دندان به وجود می‌آید و این ناشی از فعالیت باکتری‌ها است.

چنانچه این پلاک‌ها تمیز نشوند، باکتری‌های موجود در آن باعث التهاب لثه شده و لثه را از دندان جدا می‌کنند. به فضای به وجود آمده از این بیماری پاکت گفته می‌شود‌. شما می‌توانید با پرداخت قیمت جرم گیری دندان از این مشکلات جلوگیری کرده و دندان‌های درخشانی داشته و از لبخند خود لذت ببرید. جرم گیری دندان نسبت به تمامی روش‌های دنداپزشکی زیبایی، هزینه کمتری دارد.

هزینه جرم گیری و بروساژ دندان

خدمات جرم گیری و بروساژ دندان دارای تعرفه‌های مختلف دولتی، خصوصی و یا مرکزی است که در هر کدام هزینه جرم گیری دندان متفاوت است. همچنین سابقه کلینیک و شهرت متخصص آن نیز در هزینه آن تاثیر می‌گذارد. علاوه بر این شرایط بیمار و میزان وخامت حال او و تجهیزات مورد استفاده برای فرایند بروساژ دندان نیز باعث تغییرات قیمتی در این خدمات شده است. به طور کلی هزینه جرم گیری دندان براساس میزان جرم‌های روی دندان، تعداد جلسات و عکس‌برداری‌های آن مشخص می‌شود. در برخی مواقع ممکن است با تخفیفات ویژه برخی سایت‌ها مواجه شوید که این امر باعث می‌شود هزینه‌های شما تا مقدار زیادی کاهش پیدا کند. در نظر داشته باشید که اگر نیازمند درمان‌های جانبی مانند کشیدن دندان پوسیده باشید، هزینه‌های شما افزایش خواهد یافت.

جرم گیری دندان چقدر هزینه دارد

دندان‌ها یکی از اعضای بسیار مهم در زیبایی صورت هستند که اهمیت سلامت آن‌ها بسیار زیاد است. اگر فردی به سلامت دندان‌ها توجه نکند و از درمان هنگام ایجاد مشکل پرهیز کند و باعث پیشرفت آن شود، ملزم به پرداخت هزینه‌های بیشتری برای جرم گیری دندان می‌شود. جرم گیری دندان به طور کلی یکی از کم هزینه‌ترین فعالیت‌ها و اقدامات درمانی بوده که ممکن است افراد را بارها درگیر کند و پیشنهاد می‌شود که هر چند ماه یکبار اقدام به انجام آن نمایید‌. به طور کلی بروساژ دندان با روش‌‌های متفاوتی انجام می‌شود که هزینه جرم گیری دندان با توجه به روش آن متفاوت است‌. برخی از این موارد به شرح زیر هستند:

  • جرم‌ گیری اولتراسونیک: این روش با استفاده از هندپیس‌هایی با فرکانس بالا، امواج صوتی ارتعاشاتی را به وجود آورده که باعث جدا شدن رسوب‌های دندانی می‌شود. جرم‌ گیری اولتراسونیک روشی سریع و پر کاربرد است‌ که هزینه این روش نیز متوسط بوده و باتوجه به تخصص دندانپزشک و مهارت آن تغییر می‌کند.
  • جرم گیری هوا ابریژن: این روش با استفاده از جریان فشار هوا، پلاک‌ها و رسوبات را از بین برده و روشی بدون درد است که بیشتر برای سالمندان و بیماران حساس به صدا مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • جرم گیری لیزری: با کمک نور لیزر که بر دندان ساطع می‌شود، رسوبات دندانی از بین رفته و چون هیچ‌گونه تراشکاری و سوراخ‌کاری ندارد، به روش کم تهاجم نیز معروف است. جرم گیری دندان به روش لیزری، هزینه بیشتری نسبت به دیگر روش‌ها دارد.
مطلب پیشنهادی:  گل خشخاش از درمان تا اعتیاد

https://doctoreto.com/offers/service/scaling-polishing

جرم گیری دندان در مطب دولتی چقدر است؟

برای کاهش هزینه‌ها در جرم‌ گیری دندان بهتر است به مطب‌ها و کیلینک‌های دولتی مراجعه کنید؛ زیرا هزینه جرم گیری دندان و دیگر خدمات دندانپزشکی در مطب‌های دولتی کمتر است. این مطب‌ها طبق تعرفه‌هایی که دولت برای آن‌ها وضع کرده از افراد هزینه دریافت می‌کنند. برخلاف مطب‌های خصوصی که با هزینه‌های هنگفتی خدمات ارائه می‌کنند، مطب‌های دولتی با دندانپزشکان مطرح و متخصص، با هزینه کمتر درمان شما را آغاز می‌کنند.

شما برای اطلاع از هزینه‌های موجود و به روز برای بروساژ دندان می‌توانید با مشاوران کلینیک‌ها صحبت کرده و آگاهی لازم را کسب کنید. البته ناگفته نماند که به دلیل تقاضای بسیار بالای افراد برای مراجعه به این کلینیک‌ها، نیازمند وقت و زمان بیشتری خواهید بود تا بتوانید خدمات جرم گیری دندان را انجام دهید. به همین منظور پیشنهاد می‌شود که اگر با کمبود زمان مواجه هستید، کلینیک‌های خصوصی را انتخاب کنید.

آیا بیمه هزینه جرم گیری دندان را پوشش می دهد؟

با توجه به اینکه جرم گیری دندان نوعی درمان بوده و ماهیت درمانی دارد، تحت پوشش بیمه‌های مختلف قرار دارد؛ اما ممکن است هر بیمه‌ای درصد متفاوتی از هزینه‌ درمان را به شما پرداخت کند. حتما قبل از شروع جرم گیری از کلینیک خود مطمئن شوید؛ زیرا بعضی از این کلینیک‌ها قراردادی با بیمه نداشته و هزینه‌ جرم گیری دندان در آن‌ها کاهش نمی‌یابد. گاهاً بیمه‌های پایه خدمات دندانپزشکی را تحت پوشش خود قرار نمی‌دهند؛ اما در جرم‌ گیری دندان با توجه به نوع دفترچه بیمه، هزینه‌ها کمتر شده یا ممکن است به صورت رایگان انجام شود. بیمه‌های تکمیلی یکی از انواع بیمه‌های جرم‌ گیری بوده که قسمتی از هزینه جرم گیری دندان یا در برخی موارد کل آن پرداخت می‌کنند که بستگی به نوع بیمه تکمیلی شما دارد.

سخن پایانی

جرم گیری دندان یکی از بهترین روش‌ها برای سلامت دندان بوده که علاوه بر این امر، باعث زیبایی طرح لبخند شما نیز خواهد شد. پلاک‌های موجود بر روی دندان گاهاً ممکن است مشکلات خطرناک‌‌تری را به همراه داشته باشند؛ بنابراین بهتر است که آن‌ها را جرم گیری کرده تا از مشکلات دیگر جلوگیری شود. هزینه جرم گیری دندان با توجه به روش، نوع بیمه تحت پوشش، موقعیت مکانی کلینیک، شهرت کلینیک و متخصص آن متغیر است.

منبع:

دکترتو کلینیک

تعداد کلمات مطلب: 884

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

آسیب ها و عوارض کراتینه مو را بشناسید

عوارض کراتینه مو همیشه پشت ظاهر لخت و براق آن پنهان می‌شود و ما را گمراه می‌کند. کراتینه ک…