تعطیلات تابستونی کجا بریم خوش بگذره؟

0
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
تعطیلات تابستونی

سفر در تعطیلات تابستونی به خصوص در شهریور ماه، حال و هوای دیگری دارد. در این ماه هوا نه خیلی گرم و سوزان است و نه خیلی سرد و خشک که سفر را دچار چالش کند. ضمن اینکه شهریور ماه، آخرین فرصت برای خانواده‌هایی است که بچه مدرسه‌ای دارند و قبل از شروع درس و کلاس می‌خواهند کمی استراحت کنند. با ما باشید در این مقاله از مجله دلتا تا به شما چند شهر مناسب برای تعطیلات تابستونی پیشنهاد کنیم. ضمن اینکه توصیه می‌کنیم اگر می‌خواهید به جاهای خنک اطراف تهران سفر کنید، این مقاله را مطالعه کنید.

اردبیل

اگر می‌خواهید از گرمای تابستان فرار کنید و کمی استخوان‌هایتان نفس بکشد، به استان اردبیل سفر کنید. شهر اردبیل در ارتفاع 1500 متری از سطح دریا قرار دارد و تابستان‌ها، آب و هوایی بهشتی دارد.

پل معلق مشگین شهر

بنابراین اگر برای تعطیلات تابستونی مقصد شما اردبیل بود، پشنهاد می‌کنیم از چشمه‌های آب معدنی، آبشارهای زیبا و البته پل معلق مشگین‌شهر دیدن کنید. از دیگر جاهای دیدنی اردبیل آرامگاه شیخ صفی‌الدین و دریاچه شورابیل است.

تبریز

یکی دیگر از مقاصد گردشگری ما در این مقاله برای تعطیلات تابستونی شهر تبریز است. این شهر علاوه بر اینکه جاهای دیدنی تاریخی دارد، جاذبه‌های گردشگری طبیعی نیز دارد. در این مورد پیشنهاد می‌کنیم حتماً به شهر صخره‌ای کندوان بروید و چند شب را در دل کوهستان بمانید.

روستای صخره ای کندوان

خرم آباد

اگر می‌خواهید تجربه‌ای متفاوت از تعطیلات تابستونی را داشته باشید، شک نکنید که خرم آباد شما را شگفت‌زده می‌کند. طبیعت زیبا و بی‌نظیر خرم آباد در بین رشته کوه‌های زاگرس، با آب و هوایی دلچسب می‌تواند بهترین انتخاب برای سفر در تابستان باشد.

تعطیلات تابستونی

برای گشت و گذار در این شهر می‌توانید از آبشارهای روح‌نواز و جاذبه‌های طبیعی مانند دریاچه گهر، پارک جنگلی شورآب و قلعه فلک‌الافلاک دیدن کنید.

سنندج

در دشت و دمن‌های رشته کوه‌های زاگرس، به سراغ سنندج می‌رویم. شهری زیبا با مردمی مهمان‌نواز که طبیعت بکر و آب و هوای دلچسب آن، برای چند روز ما را از هیاهو دور می‌کند.

مطلب پیشنهادی:  مرزن آباد، زیباترین شهر ایران در تابستان

روستای پالنگان

این شهر جاذبه‌های گردشگری بسیاری دارد و پیشنهاد می‌کنیم اگر به دیدن جاهای تاریخی علاقه دارید، سفر به این شهر را از دست ندهید. ضمن اینکه توصیه می‌کنیم از روستاهای اطراف سنندج مانند نگل و پالنگان دیدن کنید.

کرمانشاه

برای تعطیلات تابستونی و سفرهای این فصل، کرمانشاه یکی دیگر از شهرهای مناسب است. به طور کلی شهر کرمانشاه مملو از جاذبه‌های تاریخی بسیار است اما، اگر می‌خواهید چشمانتان با مناظری زیبا و رویایی نوازش شود به سراغ طبیعت این شهر بروید.

روستای هجیج

اطراف کرمانشاه روستاهای خنک و طبیعت بکر و زیبایی وجود دارد که پیشنهاد می‌کنیم از دست ندهید. یکی از این روستاها، هجیج است که در دره‌ای سرسبز و خوش آب و هوا قرار دارد.

ماسال

شهرهای شمالی پای ثابت سفرها در هر فصلی هستند. اما برخی از این شهرها ممکن است کمی آب و هوای شرجی با رطوبت بالا داشته باشند و باعث اذیت شما شوند.

روستای ماسال

 

در این مورد پیشنهاد می‌کنیم به ارتفاعات گیلان پناه ببرید تا از هوای دلچسب ماسال استفاده کنید. البته این شهر در ماه‌های تیر و مرداد توصیه نمی‌شود و بهتر است از شهریور ماه روی آن حساب کنید.

همدان

همانطور که تا به حال متوجه شده‌اید، اکثر پیشنهادات این لیست شهرهای مرتفع هستند. همدان نیز یکی از این شهرها است که در ارتفاع قرار دارد و آب و هوایی خنک دارد. اگر به همدان سفر کردید، پیشنهاد می‌کنیم از جاهای دیدنی مانند غار علیصدر، دشت میشان و دره مرادبیگ حتماً دیدن کنید.

دشت میشان همدان

در این مقاله چند مقصد گردشگری خنک در ایران که برای تعطیلات تابستونی عالی هستند را به شما معرفی کردیم. به نظر شما کدام یک برای خوشگذرونی بهتر و خنک‌تر هستند؟

 

تعداد کلمات مطلب: 595

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

ایده‌های جذاب برای چیدمان گل در بالکن

شاید برایتان جالب باشد اما چیدمان گل در بالکن باعث زیبایی هر چه بیشتر خانه شما می‌شود. در …