طرز تهیه 5 سس مخصوص دلمه برگ مو

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
دلمه برگ مو را با چند چاشنی جدید، متفاوت درست کنید.
سس دلمه برگ مو

سس دلمه برگ مو، چاشنی است که تهیه آن برای پخت یک دلمه خوشمزه ضروری است و بسیاری از افراد از رب انار یا سرکه به عوان چاشنی استفاده می‌کنند. اما شما می‌توانید بسته به سلیقه‌تان، انواع مختلفی سس را درست کرده و در پخت دلمه استفاده کنید. ما در مجله دلتا قصد داریم طرز تهیه چند سس دلمه برگ مو را به شما آموزش دهیم. پس در ادامه همراه ما باشید.

انواع مختلف سس دلمه برگ مو

برای تهیه سس دلمه نیازی به تهیه مواد خاص نیست و تنها کافی است تا چند عدد گوجه فرنگی، سرکه، آبلیمو یا سکنجبین در خانه داشته باشید.

سس دلمه برگ مو

  1. سس دلمه با رب گوجه فرنگی

بیشتر افراد ترجیح می‌دهند سس دلمه برگ مو را با رب گوجه فرنگی درست کنند. برای تهیه این سس، تنها کافی است تا مقداری رب را داخل روغن تفت داده و سپس مقداری آب به آن اضافه کنید. سپس، نمک، فلفل، ادویه و یا سبزی خشک شده مانند نعناع را به ترکیب اضافه کنید و در نهایت، روی دلمه‌ها بریزید.

  1. سس دلمه با رب انار

اگر می‌خواهید دلمه برگ مو، طعم ملس داشته باشد، یک قاشق رب انار را با مقداری آب ترکیب کنید و در اواسط پخت، روی دلمه‌ها بریزد تا به خوردشان برود. طعم رب انار را می‌توانید با افزودن نمک یا شکر، ترش یا شیرین کنید.

  1. سس دلمه با طعم گوشت

در برخی از نقاط ایران مانند شیراز، سس گوشت آماده می‌کنند و یا از عصاره گوشت استفاده می‌کنند. برای تهیه این سس، بهتر است یک لیوان آب گوشت به همراه یک قاشق سرکه، ترکیب و مخلوط شوند.

مطلب پیشنهادی:  چگونه از بریده شدن شیر در سوپ جلوگیری کنیم؟

سس دلمه برگ مو

  1. سس دلمه با آبغوره یا سرکه

بیشتر ما ایرانی‌ها، ترجیح می‌دهیم دلمه برگ مو، طعم ترش و ملس داشته باشد و به همین خاطر، عمدتا از سرکه یا آبلیمو به عنوان چاشنی یا سس دلمه برگ مو استفاده می‌کنیم. بهتر است میزان آب و سرکه به یک اندازه باشد و بسته به ذائقه‌تان هم می‌توانید مقداری شکر یا نمک نیز اضافه کنید.

  1. سس دلمه با سکنجبین

برای تهیه این سس دلمه برگ مو، سکنجبین را با مقداری شکر ترکیب کرده و سپس روی شعله بگذارید تا حرارت ببیند و سکنجبین حل شود و سپس آن را روی دلمه‌ها بریزد. توجه داشته باشید که این سس، طعم شیرینی به غذای شما خواهد داد.

آن دسته از افرادی که دوست دارند، دلمه طعم ترش‌تری داشته باشد، می‌توانند از رب غوره، رب زرشک و یا ترکیب رب تمشک و رب آلبالو استفاده کنند.

تعداد کلمات مطلب: 402

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

ایده‌های جذاب برای چیدمان گل در بالکن

شاید برایتان جالب باشد اما چیدمان گل در بالکن باعث زیبایی هر چه بیشتر خانه شما می‌شود. در …