ماسک شیر و زردچوبه، طبیعی و ارزان برای پوست درخشان

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای داشتن پوستی سالم و درخشان، این مقاله را از دست ندهید.
ماسک شیر و زردچوبه

ماسک شیر و زردچوبه یکی از ترکیبات طبیعی و قدیمی برای داشتن پوستی زیبا و درخشان بوده است. این ماسک به دلیل داشتن خواص درمانی و زیبایی بسیار مورداستفاده قرار می‌گیرد. در این مقاله از مجله دلتا می‌خواهیم طرز تهیه ماسک شیر و زردچوبه را به شما آموزش دهیم. ضمن اینکه توصیه می‌کنیم 5 خاصیت زردچوبه به عنوان گیاه دارویی را نیز مطالعه کنید.

خواص و فواید ماسک شیر و زردچوبه

هر کدام از این مواد به تنهایی خواص و فوایدی دارند اما از ترکیب شیر و زردچوبه، چه اتفاقی می‌افتد؟

آنتی‌اکسیدان قوی: زردچوبه حاوی ترکیب فعالی به نام کورکومین است که خواص آنتی‌اکسیدانی قوی دارد. از این خاصیت زردچوبه برای مبارزه با رادیکال‌های آزاد، عقب انداختن پیری زودرس و جلوگیری از آسیب‌های پوستی می‌شود استفاده کرد.

خواص زردچوبه

ضد التهاب و ضدباکتری: زردچوبه به‌عنوان یک ضد التهاب طبیعی عمل می‌کند و برای کاهش قرمزی و التهاب پوست بسیار موثر است. این ماده دارای خواص ضدباکتریایی است و برای درمان آکنه و جوش‌های پوستی موثر است.

تغذیه و مرطوب‌کنندگی: شیر حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری مانند ویتامین D و کلسیم است و استفاده از آن باعث می‌شود تا پوستی نرم‌تر و لطیف‌تر داشته باشید.

روش تهیه و استفاده از ماسک شیر و زردچوبه

برای تهیه این ماسک شیر و زردچوبه فوق‌العاده به مواد زیر احتیاج داریم:

مواد لازم:

  • یک قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه
  • دو قاشق چای‌خوری شیر

روش تهیه:

در یک کاسه کوچک، پودر زردچوبه و شیر را با هم مخلوط کنید تا یک خمیر نرم و یکنواخت به دست آید. اگر خمیر خیلی غلیظ شد، مقدار کمی شیر به آن اضافه کنید تا به قوام دلخواه برسید.

ماسک شیر و زردچوبه

روش استفاده:

پوست خود را تمیز کنید و سپس ماسک را به صورت یکنواخت بر روی پوست بمالید. سپس اجازه دهید ماسک به مدت 15 تا 20 دقیقه روی پوست بماند. پس از گذشت این مدت، با آب ولرم پوست خود را بشویید و صورت خود را خشک کنید.

مطلب پیشنهادی:  آموزش رنگ کردن ابرو در خانه

نکات مهم در استفاده از ماسک شیر و زردچوبه

آزمایش حساسیت: قبل از استفاده از ماسک بر روی صورت، تست حساسیت آن را انجام دهید. برای تست مقدار خیلی کم از آن را بر روی پوست آرنج یا مچ دست بزنید. در صورتی که واکنش‌های آلرژیک مانند کهیر، اگزما و خارش نداشتید از آن بر روی صورتتان استفاده کنید.

تمیز کردن پوست: قبل از استفاده از ماسک، مطمئن شوید که پوست شما کامل تمیز شده باشد. این کار به جذب بهتر ماسک کمک می‌کند.

استفاده از ماسک

محدود کردن استفاده: برای جلوگیری از لکه‌دار شدن پوست یا زرد شدن، توصیه می‌کنیم که از این ماسک به‌طور منظم استفاده نکنید و استفاده از آن را به هفته‌ای یک یا دو بار محدود کنید.

اگر پوستمان با زردچوبه رنگ گرفت چکار کنیم؟

گاهی اوقات، استفاده از ماسک شیر و زردچوبه ممکن است باعث تغییر رنگ پوست شود. در این صورت می‌توانید از پاک‌کننده‌های ملایم مانند میسلار واتر یا شیر پاک کن برای حذف آثار زردی استفاده کنید. همچنین برای جلوگیری از لکه‌دار شدن لباس‌ها، بهتر است با احتیاط از این ماسک استفاده کنید.

تعداد کلمات مطلب: 494

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

ایده‌های جذاب برای چیدمان گل در بالکن

شاید برایتان جالب باشد اما چیدمان گل در بالکن باعث زیبایی هر چه بیشتر خانه شما می‌شود. در …