بهترین کرم‌های مرطوب‌کننده ایرانی | ویژگی‌ها و فوائد این کرم‌های مرطوب‌کننده

0
0
زمان مطالعه: 5 دقیقه
یکی از محصولاتی که در روتین مراقبت از پوست از آن استفاده می‌شود کرم مرطوب ‌کننده است. کرم مرطوب‌کننده محصولی با بافت کرمی و سفید رنگ است و از آن برای جلوگیری از ایجاد خشکی در پوست استفاده می‌شود. ترکیبات موجود در کرم‌های مرطوب‌کننده به حفظ رطوبت پوست کمک می‌کنند و پوستی جوان و شاداب را برای شما به ارمغان می‌آورند. این محصول مراقبت از پوست در ایران نیز تولید می‌شود و دارای انواع مختلفی است. بنابراین در این مطلب به بررسی بهترین کرم‌‌های مرطوب‌کننده ایرانی می‌پردازیم.
بهترین کرم های مرطوب کننده ایرانی

بهترین کرم مرطوب‌کننده ایرانی و مزایای آن برای مراقبت از پوست

یکی از محصولاتی که در روتین مراقبت از پوست از آن استفاده می‌شود کرم مرطوب ‌کننده است. کرم مرطوب‌کننده محصولی با بافت کرمی و سفید رنگ است و از آن برای جلوگیری از ایجاد خشکی در پوست استفاده می‌شود. ترکیبات موجود در کرم‌های مرطوب‌کننده به حفظ رطوبت پوست کمک می‌کنند و پوستی جوان و شاداب را برای شما به ارمغان می‌آورند. این محصول مراقبت از پوست در ایران نیز تولید می‌شود و دارای انواع مختلفی است. بنابراین در این مطلب به بررسی بهترین کرم‌‌های مرطوب‌کننده ایرانی می‌پردازیم.

کرم مرطوب‌کننده چیست؟

کرم مرطوب‌کننده یک محصول روتین مراقبت از پوست است و دارای خواص حفظ رطوبت و شادابی پوست می‌باشد. این محصول بافتی سفید رنگ دارد و حاوی ترکیبات جاذب و روغن‌های محافظت‌کننده از پوست می‌باشد. از این محصول می‌توان در طول روز و قبل از خواب برای نرم کردن و جلوگیری از خشکی پوست استفاده کرد. در حقیقت کرم مرطوب‌کننده مانند یک سد در برابر هدر رفتن آب موجود در بافت پوست عمل می‌کند و از نفوذ عوامل آسیب‌رسان خارجی مانند باکتری‌ها به پوست جلوگیری می‌کند. انواع کرم‌های مرطوب‌کننده ایرانی در بازار موجود هستند و شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود هر یک از آن‌ها را برای استفاده بر روی پوست خود تهیه کنید.

مزایای استفاده از کرم مرطوب‌کننده

کرم‌های مرطوب‌کننده دارای مزایای متعددی هستند که این مساله آن‌ها را به یکی از پرطرفدارترین محصولات مراقبت از پوست تبدیل می‌کند. این ویژگی‌های مثبت باعث می‌شوند تا پوست سلامت خود را مجددا پیدا کند و در برابر عامل آسیب‌رسان خارج از خود مقاومت نشان دهد. در ادامه به بررسی مزایای کرم مرطوب‌ کننده ایرانی می‌پردازیم.

جلوگیری از خشکی پوست

پوست همواره در عرض آسیب‌های ناشی از آلودگی هوا، اشعه مضر UV، گرمای هوا و عوامل محیطی مختلف قرار دارد. خشکی پوست یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی است که در اثر قرار گرفتن در برابر این عوامل آسیب‌رسان بر روی پوست ایجاد می‌شود. استفاده از یک کرم مرطوب‌کننده استاندارد می‌تواند از بروز خشکی پوست جلوگیری کند و به حفظ طراوت پوست کمک کند.

کنترل چربی پوست

پوست بسیار از افراد به طور ذاتی خشک است. این مساله به این خاطر است که غدد چربی زیر پوستی در ابن افراد کم کار هستند و نمی‌توانند چربی لازم برای حفظ شادابی پوست را ترشح کنند. کرم‌های مرطوب‌کننده با داشتن ترکیبات روغنی مختلف می‌توانند به پوست شما برای کنترل میزان چربی کمک کنند.

C:\Users\Sid\Desktop\Mohtavanet\1403\4\4.18\بهترین کرم های مرطوب کننده ایرانی\تصاویر\2.jpg

محافظت از پوست حساس

پوست برخی از افراد حساس است و به آسانی دچار التهاب می‌شود. استفاده از یک کرم مرطوب‌کنننده باکیفیت می‌تواند به کاهش التهاب‌های پوستی کمک کند. این محصولات مراقبت از پوست با ایجاد یک لایه محافظتی ملایم بر روی پوست از ورود عوامل آسیب‌رسان خارجی به پوست جلوگیری می‌کنند.

حذف رادیکال‌های آزاد

پوست انسان از مقاومت کمی در برابر اشعه مضر ماوراء بنفش برخوردار است و به همین علت می‌تواند در معرض خطر رادیکال‌های آزاد قرار بگیرد. رادیکال‌های آزاد از عوامل اصلی ایجاد بیماری‌های پوستی مانند سرطان پوست هستند. شما می‌توانید با استفاده از یک کرم مرطوب‌کننده مرغوب با این رادیکال‌های آزاد مقابله کنید و پوستی سالم را برای خود به ارمغان بیاورید.

بهترین کرم‌ های مرطوب کننده ایرانی

پیشرفت شرکت‌های تولیدکننده لوازم آرایشی و مراقبت از پوست در ایران با رشد چشمگیری همراه بوده است؛ به طوری که امروزه انواع محصولات مراقبت از پوست مطابق با استانداردهای روز دنیا در ایران تولید می‌شوند. یکی از باکیفیت‌ترین این محصولات کرم‌های مرطوب‌کننده هستند که می‌توان از آن‌ها برای تنظیم میزان چربی پوست استفاده کرد. مرطوب‌کننده‌های ایرانی فاقد مواد مضر مانند پارابن هستند و می‌توان از آن‌ها بر روی پوست‌های حساس استفاده کرد.

برخی از بهترین کرم‌ های مرطوب کننده ایرانی عبارتند از:

  • کلد کرم مرطوب‌کننده اتوپیکالم درماگور
  • کرم مرطوب‌کننده دست سی بی
  • کرم مرطوب‌کننده پوست حساس لافارر
  • کرم مرطوب‌کننده دست و ناخن بایومارین
  • کرم مرطوب‌کننده شیر عسل دیپسنس
  • کرم مرطوب‌کننده 24 ساعته پریم

تمامی کرم‌های مرطوب‌کننده ایرانی دارای مجوز رسمی از سازمان غذا و دارو می‌باشند و افراد می‌توانند آن‌ها را برای استفاده روزانه خود تهیه کنند. با استفاده از یک کرم مرطوب‌کننده ایرانی می‌توانید ضمن حمایت از تولید داخلی، از ویژگی‌های مثبت محصولات ساخته شده از مواد مطابق با اقلیم ایران استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی:  8 راهکار برای کاهش وزن سریع

C:\Users\Sid\Desktop\Mohtavanet\1403\4\18\بهترین کرم های مرطوب کننده ایرانی\تصاویر\3.jpg

نکات استفاده از کرم مرطوب‌کننده

پوست یکی از حساس‌ترین اعضای بدن است که همواره در معرض آسیب‌های محیطی مختلف قرار دارد. استفاده از کرم مرطوب‌کننده مناسب می‌تواند آسیب‌های محیطی وارده بر پوست را به طور چشمگیری کاهش دهد؛ البته برای نتیجه‌گیری بهتر در هنگام استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده باید به یک سری نکات توجه کنید. رعایت این نکات می‌تواند نتیجه‌گیری بهتری را برای شما به همراه داشته باشد و از بروز بیماری‌های پوستی جلوگیری کند. در ادامه برخی از نکات استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده را با هم مرور می‌کنیم.

روش صحیح استفاده از مرطوب‌کننده

بسیاری از افراد طرز صحیح استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده را نمی‌دانند. این مساله باعث می‌شود تا آن‌ها نتیجه درستی از مصرف این محصولات مراقبت پوستی به دست نیاورند. برای استفاده اصولی از کرم مرطوب‌کننده باید پیش از مصرف، صورت خود را از هرگونه لوازم آرایشی پاک کنید. سپس با استفاده از نوک انگشتان خود مقدار کافی از کرم بردارید و به صورت دایره‌ای روی صورت خود ماساژ دهید. این کار باعث می‌شود تا به بافت پوست در هنگام استفاده از کرم آسیب نرسد.

زمان مناسب استفاده از مرطوب‌کننده

بهتر است از کرم مرطوب‌کننده در شرایطی که پوست کاملا خشک است، استفاده نکنید. پس از استحمام یا شست‌و‌شوی صورت زمان‌هایی هستند که پوست هنوز کمی مرطوب است، این بازه‌‌های زمانی برای استفاده از کرم‌‌ مرطوب‌کننده ایده‌آل هستند؛ همچنین برای نتیجه‌گیری بهتر پیشنهاد می‌شود از مرطوب‌کننده شب‌ها پیش از خواب استفاده کنید.

زمان دادن به پوست برای جذب مرطوب‌کننده

برای آن که کرم مرطوب‌کننده به درستی عمل کند باید پس از اعمال آن بر روی پوست کمی صبر کنید تا مواد مغذی موجود در آن جذب پوست شود. پس از گذشت چند دقیقه از استفاده از مرطوب‌کننده، می‌توانید آرایش کردن را شروع کنید. رعایت کردن این نکته موجب کاهش خشکی پوست می‌شود.

C:\Users\Sid\Desktop\Mohtavanet\1403\4\18\بهترین کرم های مرطوب کننده ایرانی\تصاویر\4.jpg

ترکیبات کرم های مرطوب کننده ایرانی

در هنگام استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده باید به ترکیبات موجود در آن‌ها توجه کنید. مواد به کار رفته در ساخت کرم مرطوب‌کننده باید پوست بدن سازگار باشند و باعث ایجاد التهاب و حساسیت پوستی نشوند. در ادامه ترکیبات به کار رفته در کرم‌های مرطوب‌کننده ایرانی را بررسی می‌کنیم.

مواد نرم‌کننده پوست

در ساخت کرم‌های مرطوب‌کننده ایرانی از مواد نرم‌‌کننده پوست استفاده می‌شود که وظیفه ایجاد بافت نرم و لطیف بر روی پوست را دارند. روغن‌های جوجوبا و بادام از جمله این مواد هستند که موجب تنظیم چربی سطح پوست می‌شوند و از خشکی و سخت شدن سطح پوست جلوگیری می‌کنند.

ترکیبات جذب‌کننده رطوبت

برخی ترکیبات به کار رفته در ساخت کرم‌های مرطوب‌کننده ایرانی مانند گلیسیرین وظیفه جذب رطوبت را به عهده دارند. این مواد رطوبت موجود در هوا را جذب می‌کنند و آن را به لایه‌های زیرین بافت پوست می‌رسانند. اوره و پروپیلن نیز از دیگر مواد مشهور مورد استفاده برای امر جذب رطوبت هستند.

ترکیبات پوشاننده سطح پوست

برخی از ترکیبات به کار رفته در تولید مرطوب‌کننده‌‌ها، وظیفه جلوگیری از تبخیر آب موجود در سطح پوست را دارند. این مواد با نفوذ به سطح پوست منافذ خروج آب را می‌بندند و مانع از خشک شدن پوست می‌شوند. از معروف‌ترین ترکیبات به کار رفته رفته برای پوشانندگی کرم مرطوب‌کننده می‌توانیم به وازلین و پارافین اشاره کنیم.

هایلند بیوتی؛ توزیع‌کننده بهترین کرم های مرطوب کننده ایرانی

مجموعه هایلند بیوتی یکی از برترین توزیع‌کنندگان کرم‌های مرطوب‌کننده ایرانی است. این مجموعه سابقه درخشانی در فروش انواع لوازم آرایشی و محصولات مراقبت از پوست دارد و انواع مرطوب‌کننده‌های ایرانی را به فروش می‌رساند. شما می‌توانید برای خرید بهترین کرم‌های مرطوب کننده ایرانی به سایت هایلند بیوتی مراجعه کنید.

تعداد کلمات مطلب: 1258

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

آسیب ها و عوارض کراتینه مو را بشناسید

عوارض کراتینه مو همیشه پشت ظاهر لخت و براق آن پنهان می‌شود و ما را گمراه می‌کند. کراتینه ک…