مناطق شگفت انگیز و خنک اطراف تهران برای سفر یک روزه

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای فرار از شهر و هیاهوی تهران به کجا می‌توانیم فرار کنیم؟

سفر یک روزه به مناطق خنک اطراف تهران در این شرایط که هر روز یک درجه به گرمای هوا اضافه می‌شود، بهترین انتخاب است. تهران به عنوان پایتخت و یکی از پرهیاهوترین شهرها شناخته می‌شود اما اطراف آن، مملو از مقاصد گردشگری خنک و آرام است. در این مقاله از مجله دلتا به معرفی چند مورد از مناطق شگفت‌انگیز و خنک اطراف تهران برای سفر یک روزه می‌پردازیم. همچنین پیشنهاد می‌کنیم اولین جنگل استوایی ایران در یک قدمی تهران را حتماً بخوانید.

تنگه واشی

تنگه واشی یکی از بهترین مقاصد برای سفر یک روزه در تابستان است. این تنگه در نزدیکی فیروزکوه واقع شده و به دلیل طبیعت بکر و آب و هوای خنکش، مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار دارد. در این تنگه می‌توانید از چشم‌اندازهای طبیعی زیبا، رودخانه‌های خروشان و آبشار لذت ببرید. مسیر دسترسی به تنگه واشی از جاده فیروزکوه است که پس از طی مسیری فرعی به این منطقه دیدنی خواهید رسید.

تنگه واشی

دشت لار

دشت لار یکی دیگر از مقاصد طبیعی زیبای خنک اطراف تهران است که در مرز استان‌های تهران و مازندران قرار دارد. این دشت که به عنوان پارک ملی لار نیز شناخته می‌شود در بهار مناظر زیبا و گل‌های رنگارنگ و در تابستان، هوای خنک و پاک این دشت جذابیت آن را دوچندان می‌کند. دسترسی به دشت لار از طریق جاده هراز و پس از عبور از پلور امکان‌پذیر است.

دشت لار

غار رودافشان

این مورد از مناطق خنک اطراف تهران کمی با سایر موارد متفاوت است. غار رودافشان یکی از بزرگ‌ترین و بکرترین غارهای طبیعی ایران است که در نزدیکی دماوند واقع شده است. این غار با دهانه‌ای وسیع و مناظر طبیعی شگفت‌انگیز، یکی از مقاصد محبوب طبیعت‌گردان است. دسترسی به غار از طریق جاده فیروزکوه و سپس عبور از روستای سیدآباد و مسیر روستای رودافشان امکان‌پذیر است.

مطلب پیشنهادی:  این افراد هرگز نباید موهای خود را رنگ کنند

غار رودافشان

روستای افجه

روستای افجه در منطقه لواسانات قرار دارد و یکی از بهترین مقاصد برای علاقه‌مندان به طبیعت و کوه‌نوردی است. این روستا با داشتن طبیعتی بکر و آب و هوای خنک، گزینه‌ای عالی برای فرار از گرمای تابستان است. همچنین، مسیرهای پیاده‌روی متعددی در این منطقه وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای گذراندن یک روز آرام و دلپذیر استفاده کنید.

روستای افجه خنک اطراف تهران

آبشار لالون

آبشار لالون در دل دره لالون و در نزدیکی فشم قرار دارد. این آبشار با مناظر خیره‌کننده و هوای خنکش، یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای سفرهای یک روزه در تابستان است.

آبشار لالون

مسیر دسترسی به این آبشار از جاده لشکرک و سپس عبور از روستای زایگان است که بعد از طی مسافتی کوتاه به روستای لالون خواهید رسید. این مکان‌ها علاوه بر داشتن آب و هوای خنک و دلپذیر، مناظر طبیعی فوق‌العاده‌ای نیز دارند که می‌توانند تجربه‌ای لذت‌بخش و به‌یادماندنی برای شما به ارمغان بیاورند.

تعداد کلمات مطلب: 442

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

ایده‌های جذاب برای چیدمان گل در بالکن

شاید برایتان جالب باشد اما چیدمان گل در بالکن باعث زیبایی هر چه بیشتر خانه شما می‌شود. در …