جادوی فرش در دکوراسیون خانه

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
انتخاب یک فرش، متناسب با چیدمان و سایر المانهای دکوراسیون، قطعا زیبایی فضا را چندین برابر خواهد کرد.
تاثیر فرش در زیبایی دکوراسیون

از تاثیر فرش در زیبایی دکوراسیون خانه‌های ایرانی نمی‌توان چشم پوشی کرد. شما وارد هر خانه‌ای که شوید، تناسب رنگ و هماهنگی فرش با دیگر وسایل خانه، نظر شما را جلب می‌کند و بسیاری از ما، برای زیباتر شدن فضا از یک قالیچه یا فرش استفاده می‌کنیم. پس اینگونه می‌توان گفت که ارتباط تنگاتنگی بین انتخاب فرش و دکوراسیون خانه وجود دارد و ما در مجله دلتا قصد داریم به بررسی نقش فرش در زیبایی دکوراسیون بپردازیم.

تاثیر فرش در زیبایی دکوراسیون

استفاده از فرش در چیدمان دکوراسیون می‌تواند زیبایی دکوراسیون شما را چندین برابر کند. به این صورت که:

تاثیر فرش در زیبایی دکوراسیون

  1. میزان نور محیط را افزایش می‌دهد.

به خصوص اگر از فرش یا قالیچه با رنگ‌های روشن مانند کرم استفاده کنید، میزان تیرگی فضا کمتر به چشم می‌آید و فضا بزرگ‌تر نشان داده خواهد شد.

  1. فضا را تقسیم بندی می‌کند.

شما با انتخاب فرش می‌تواند فضا را به خوبی تقسیم کنید، به گونه‌ای که فرش در قسمتی که انتخاب می‌شود، اطراف آن را متناسب با فرش بچینید و طراحی خاصی را در فضا ایجاد کنید. به طور مثال، قرار گرفتن فرش زیر میز نهارخوری و یا وسط چیدمان مبلمان، این قسمت را از دیگر قسمت‌های خانه جدا خواهد کرد.

  1. فضای جدید خلق می‌کند.

از جمله تاثیر فرش در زیبایی دکوراسیون می‌توان به خلق یک فضای جدید در خانه ایجاد کرد، به این صورت که در فضاهایی که نمی‌توان چیدمان خاصی را در نظر گرفت، یک فرش یا قالیچه کوچک استفاده کنید و با قرار دادن یک میز و صندلی کوچک، کاربری جدیدی را به فضا دهید.

  1. به محیط روح می‌دهد.

زمانی که فرش را داخل خانه پهن می‌کنید، در واقع به فضا روح داده‌اید و به همین خاطر، مهم است که فرش در جای درستی قرار بگیرد تا انرژی فضا بیشتر شود و هماهنگی بیشتری نیز ایجاد گردد.

مطلب پیشنهادی:  ابعاد استاندارد کنسول و آینه میز کنسول چقدر است؟

تاثیر فرش در زیبایی دکوراسیون

تاثیر رنگ فرش در زیبایی دکوراسیون

انتخاب فرش مناسب، یکی از بخش‌های اصلی چیدمان دکوراسیون است و زمانی که شما فرش را انتخاب می‌کنید، در واقع رنگ اصلی دکوراسیون را تعیین کرده‌اید. از این رو، هنگام خرید فرش این نکته را در نظر داشته باشید که قرار است برای کدام قسمت خانه استفاده شود، چرا که رنگ زمینه فرش باید متفاوت انتخاب شود. علاوه بر این، هماهنگی فرش با دیگر لوازم از جمله پرده و مبلمان نیز باید در نظر گرفته شود.

برای خانه‌هایی که فضای کوچکی دارند، فرش‌هایی با زمینه کرم و روشن بهترین گزینه هستند تا فضا بزرگ‌تر نشان داده شود. از طرفی، فرش‌هایی که رنگ تیره مانند سرمه‌ای دارند، ممکن است کمی فضا را کوچک‌تر نشان دهند. برخی رنگ‌ها مانند آبی و صورتی، بیشتر برای فضاهایی مانند اتاق‌ها استفاده می‌شوند و اگر از این رنگ برای فرش پذیرایی استفاده می‌کنید، حتما باید از رنگ‌های مکمل در چیدمان استفاده کنید.

تاثیر طرح فرش در زیبایی دکوراسیون

از آنجایی که انواعی از طرح‌ها و سبک‌ها در بازار موجود است، مهم است که طرح فرش هم در هماهنگی کامل با دکوراسیون خانه باشد، به طور مثال اگر دکوراسیون مدرن دارید، سراغ طرح‌های مدرن بروید. در کنار اهمیت دادن به طرح فرش، ابعاد و اندازه این وسیله نیز باید متناسب با فضایی که در اختیار دارید، انتخاب شود.

تعداد کلمات مطلب: 514

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

دکوراسیون شیک خانه با مبلمان رنگی

دکوراسیون خانه با مبلمان رنگی می‌تواند جلوه‌ای شیک و زنده به فضای داخلی ببخشد. انتخاب رنگ‌…