نکات مراقبت از موی رنگ شده

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در صورتی که موهای خود را دائما رنگ و مش می‌کنید، روتین مراقبت از مو را رعایت کنید تا موی سالمی داشته باشید.
مراقبت از موی رنگ شده

مراقبت از موی رنگ شده یکی از مواردی است که خانم‌ها باید برای حفظ سلامت موهای خود در برابر هر گونه آسیب بعد از رنگ کردن و یا مش، به آن توجه داشته باشند. زمانی که مو را رنگ می‌کنید، مواد شیمیایی به داخل مو نفوذ می‌کند و بدیهی است که با علائمی مانند خشک شدن یا وز شدن مو روبرو شوید، اما در صورتی که روتین‌های مربوط به مو را به طور مرتب انجام دهید، موهای شفاف و سالم‌تری بعد از رنگ کردن خواهید داشت. اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که دائما موهای خود را رنگ و مش می‌کنید، در ادامه همراه مجله دلتا باشید تا روتین مراقبت از موی رنگ شده را به شما بگوییم.

روتین مراقبت از موی رنگ شده

مواد شیمیایی موجود در رنگ مو، برای مو مضر هستند و استفاده دائمی از آن‌ها می‌تواند منجر به نازک شدن تار مو و یا حتی خشکی موها شود، به همین خاطر و به منظور پیشگیری از بروز چنین مواردی، توصیه می‌شود حتما یک روتین مراقبت از مو را در نظر داشته باشید و انجام دهید.

مراقبت از موی رنگ شده

  1. از شامپوهای مخصوص استفاده کنید.

شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده، حاوی ترکیباتی هستند که از موها محافظت می‌کنند و آبرسانی قوی به مو را انجام می‌دهند که معمولا توصیه می‌شود از شامپوهای بدون سولفات استفاده شود، چرا که سولفات موجود در شامپوهای معمولی، میزان رطوبت مو را کاهش می‌دهد. توجه داشته باشید که شامپوهای بدون سولفات، جلوی کدر شدن مو بعد از رنگ کردن را نیز می‌گیرند.

  1. بعد از حمام از نرم کننده مناسب و ماسک مو استفاده کنید.

در مراقبت از موی رنگ شده، استفده از نرم کننده نباید فراموش شود. بسیاری از ماسک‌ها ونرم کننده‌های مو، نیازی به آبکشی ندارد و آبرسانی قوی را به موها انجام می‌دهند و از مو در برابر آسیب‌های ناشی از حرارت و مواد شیمیایی محافظت می‌کنند.

  1. از روغن‌های گیاهی برای آبرسانی به موها استفاده کنید.

در کنار استفاده از ماسک مو، حتما روغن نارگیل و یا روغن آرگان در خانه داشته باشید و مو را با آن ماساژ دهید. نیازی به شستن روغن آرگان از روی مو نیست، اما روغن نارگیل یا زیتون را بعد از 45 دقیقه، با آب ولرم بشویید.

مطلب پیشنهادی:  هشدار!! 6 گروه از افراد که نباید قهوه مصرف کنند.

مراقبت از موی رنگ شده

  1. از شستن موها با آب داغ خودداری کنید.

در صورتی که موهای خود را دائما رنگ می‌کنید، حتما با آب سرد یا ولرم استحمام کنید و تا جایی که م‌یتوانید از وسایل حرارتی مانند اتو و سشوار کمتر استفاده کنید. در صورتی که قصد دارید موها را با اتو صاف کنید، حتما قبل این کار، از یک آبرسان مناسب استفاده کنید.

  1. از شستن بیش از حد موهای رنگ شده خودداری کنید.

استحمام زیاد می‌تواند باعث خشک شدن موهای رنگ شده شود و از میزان چربی مو نیز کاسته خواهد شد، به همین خاطر برای مراقبت از موی رنگ شده، دو تا سه بار در هفته حمام بروید.

  1. فاصله بین رنگ کردن مو را افزایش دهید.

جهت مراقبت از موی رنگ شده، اجازه دهید مو مقداری نفس بکشد و مجدد آن را رنگ کنید. رنگ کردن زیاد باعث خشک شدن مو می‌شود و به مرور حتی شاهد موخوره شدن مو نیز خواهید بود.

 

تعداد کلمات مطلب: 513

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

ایده‌های جذاب برای چیدمان گل در بالکن

شاید برایتان جالب باشد اما چیدمان گل در بالکن باعث زیبایی هر چه بیشتر خانه شما می‌شود. در …