5 گیاه آپارتمانی بنفش رنگ که به خانه جان می دهند

0
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با این گیاهان زینتی، دکوراسیون خانه را تغییر دهید.
گیاه آپارتمانی بنفش رنگ

گیاه آپارتمانی بنفش رنگ یکی از محبوب‌ترین انتخاب‌ها برای افرادی است که می‌خواهند به خانه جان دوباره بدهند. این گیاهان علاوه بر زیبایی بصری که دارند، به راحتی از طریق قلمه قابل تکثیر هستند. در این مقاله از مجله دلتا می‌خواهیم 5 گیاه آپارتمانی بنفش رنگ که به راحتی قابل تکثیر هستند را به شما معرفی کنیم. در ادامه پیشنهاد می‌کنیم با 6 گیاه خنک‌کننده خانه نیز آشنا شوید.

گیاه آپارتمانی بنفش رنگ ژینورا

گیاه ژینورا که با نام ولوت بنفش نیز شناخته می‌شود، با برگ‌های مخملی و بنفش شناخته می‌شود. ژینورا برگ‌های سبز تیره با پرزهای مخملی بنفش رنگ دارد و به آبیاری متوسط احتیاج دارد. این گیاه به نور غیرمستقیم و محیط مرطوب نیاز دارد تا رشد خوبی داشته باشد. برای تکثیر این گیاه، قلمه‌های ساقه را در آب یا خاک باید قرار دهید تا در عرض چند هفته شاهد رشد ریشه‌ها باشید.

 

حسن یوسف

حسن یوسف یکی از گیاهان آپارتمانی بنفش رنگ است که در اکثر خانه‌ها آن را دیده‌ایم. این گیاه با برگ‌های بنفش، ارغوانی و صورتی یکی از زیباترین گیاهان آپارتمانی شناخته می‌شود. حسن یوسف از گیاهان بومی مناطق گرمسیری آسیا شناخته می‌شود که به راحتی در فضای خانه رشد می‌کند.

گیاه آپارتمانی بنفش رنگ

 

به طور کلی گیاه حسن یوسف به نور زیاد و البته غیرمستقیم نیاز دارد و اگر به اندازه کافی نور دریافت نکند، رنگ برگ‌هایش را از دست می‌دهد. این گیاه به آبیاری منظم نیاز دارد و خاک گلدان باید همیشه اندکی نم داشته باشد اما خیس نباشد.

سپر فارسی

یکی از محبوب‌ترین گیاهان آپارتمانی بنفش بسیار محبوب، سپر فارسی یا پرشین شیلد است. این گیاه آپارتمانی بنفش رنگ به خاطر برگ‌های بزرگ و براق شناخته می‌شود. پرشین شیلد به نور غیرمستقیم و آبیاری منظم نیاز دارد تا رنگ برگ‌هایش حفظ شود. برای تکثیر این گیاه می‌توانید قلمه‌های آن را در آب یا خاک قرار دهید تا ریشه‌زنی انجام شود.

مطلب پیشنهادی:  تاثیر روغن جوانه گندم برای مو شگفت‌انگیز است

گیاه سپر فارسی

 

برگ بیدی

گیاه آپارتمانی بنفش رنگ برگ بیدی یا قلب ارغوانی به سادگی تکثیر می‌شود. این گیاه، بومی مکزیک است و به خاطر برگ‌های بلند و نوک تیز بنفشی که دارد، بسیار محبوب است. برگ بیدی به نور کامل نیاز دارد و باید در محیطی گرم باشد تا خوب رشد کند. برای قلمه‌گیری هم کافی است یک ساقه آن را برش دهید و در خاک مرطوب قرار بگذارید تا ریشه‌ها شکل بگیرند.

گیاه برگ بیدی

 

یک نوع دیگر این گیاه، برگ بیدی چشم آهویی است که با نام‌های گیاه یهودی سرگردان و گیاه اینچی شناخته می‌شود. این گیاه بسیار رونده است و رشد سریعی دارد.

بنفشه آفریقایی

گیاه بومی تانزانیا یکی از 5 گیاه آپارتمانی بنفش رنگ است که معرفی می‌‎کنیم. این گیاه شباهت ظاهری زیادی با گل بنفشه دارد و گل‌های آن به رنگ‌های مختلف آبی، بنفش، صورتی، قرمز، سفید و زرد دیده می‌شود. نکته کلیدی درباره نگهداری بنفشه آفریقایی این است که هوا را مرطوب نگه دارید و با نورغیرمستقیم آن را تامین کنید.

بنفشه آفریقایی

 

به طور کلی مراقبت از بنفشه آفریقایی آسان است اما برگ‌های آن به آب حساس هستند؛ بنابراین از تماش آن‌ها با آب خودداری کنید.

نگهداری از گیاهان آپارتمانی بنفش رنگ می‌تواند ظاهری جذاب به دکوراسیون خانه بدهد. ضمن اینکه این گیاهان به راحتی از طریق قلمه‌گیری تکثیر می‌شوند و به سرعت فضای زندگی شما را زیبا می‌کنند. در آخر از شما می‌خواهیم اگر اسم دیگری از هر گیاه می‌شناسید از طریق دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

تعداد کلمات مطلب: 550

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

سوئیس ایران کجاست؟

دشت هلن در چهارمحال و بختیاری و در نزدیکی رشته کوه‌های زاگرس، منطقه محافظت شده‌ای است که ب…