دیدنی های مسیر تهران به رشت، جاذبه های جاده تهران به رشت

0
3
زمان مطالعه: 6 دقیقه
قصد دارید با ماشین شخصی یا اجاره‌ای سری به گیلان بزنید؟ در لیست امروز، بهترین جاهای دیدنی تهران به سمت رشت را معرفی خواهیم کرد تا از مسیر سفر نهایت لذت را ببرید.
جاذبه های جاده تهران به رشت

فرقی نمی‌کند در فصل‌های گرم سال باشیم یا در نیمه خنک آن؛ پایتخت نشینان از هر فرصتی استقبال می‌کنند تا از شلوغی و آلودگی تهران بگریزند و به دامان سرسبز مادر طبیعت پناه ببرند. اما هدف از سفر صرفاً رسیدن به مقصد نیست، نیمی از خاطرات، با دیدنی های مسیر تهران رشت ساخته می‌شود و به همین دلیل است که «جاده شمال» تبدیل شده به المان خاطره‌سازی و خاطره‌بازی ما ایرانی‌ها. اگر قصد دارید با ماشین شخصی یا اجاره خودرو سری به گیلان بزنید، لیست امروز را از دست ندهید. تضمین می‌کنیم که بازدید از بهترین جاهای دیدنی تهران به سمت رشت، نیمی از خاطرات شما را بسازد!

برای ادامه سفرتان به این خطه سرسبز، می‌توانید سری به سایر استان‌های شمالی بزنید و با خودروهای قدرتمند، جاده‌های مه آلود و لغزنده را با اطمینان خاطر زیر پا بگذارید.

مسیر تهران به رشت از کجا می‌‌گذرد؟

به طور میانگین، مسیر تهران به رشت را می‌توانید با حدوداً 5 ساعت رانندگی (با احتساب توقف بین‌راه) طی کنید. می‌توانید برای این سفر، مسیر قزوین یا زنجان را انتخاب کنید. پیشنهاد ما این است که از مسیر قزوین به راه ادامه بدهید تا شانس تماشای جاذبه‌های دیدنی بیشتری را در مسیر تهران به رشت داشته باشید.

بعد از رسیدن به استراحتگاه بین راهی مجتمع آفتاب درخشان در 20 کیلومتر مانده به قزوین، باید یک کیلومتر دیگر به سمت دوراهی زنجان و رشت طی کنید و در خروجی رشت، به راه ادامه بدهید. از این نقطه مسیر به بعد می‌توانید از تماشای جاده‌ای سرسبز و پرطراوت لذت ببرید و به جاذبه های دیدنی در جاده تهران به رشت سر بزنید.

بهترین دیدنی های مسیر تهران رشت

کاروانسرا شاه‌عباسی

کاروانسرا شاه‌عباسی یکی از بهترین دیدنی های مسیر تهران رشت

یکی از اولین جاذبه‌ها در میان لیست دیدنی های مسیر تهران رشت، کاروانسرا شاه‌عباسی کرج است که بعد خروج از تهران، با طی حدود 14 کیلومتر در بزرگراه تهران – کرج می‌توانید به آن برسید.

این بنای عظیم سنگی و آجری، در زمان سلطنت شاه سلیمان صفوی بنا شده و محل استراحت کاروان‌های جاده ابریشم بوده است. درحال حاضر امکانات رفاهی و پذیرایی از مهمانان در این کاروانسرای قدیمی مهیا شده و می‌توانید به یاد مسافران دوران صفویه، در این کاروانسرا استراحتی کنید و بعد به مسیر ادامه بدهید.

سردر عالی قاپو

دومین مکان از اماکن دیدنی در جاده تهران به رشت، نرسیده به جاده رشت و در نزدیکی قزوین واقع شده است. سردر عالی‌قاپو (یا آلاقاپو) در ابتدای خیابان سپه در قزوین قرار دارد و یکی از هفت ورودی اصلی منتهی به ارگ سلطنتی صفویان به حساب می‌آمد. امروزه آلاقاپو تنها ورودی باقی مانده از این مجموعه است.

در بدو ورود به این جاذبه، ایوان بلندی با قوس‌های تیز، سه ردیف طاق نما و ستون نماهای آجری دوطبقه به استقبال شما می‌آیند. این مجموعه به یک هشتی بزرگ متصل است و می‌توانید به تماشای بقایای کتیبه‌های صفوی و کاشی‌ها بپردازید.

کاخ چهلستون قزوین

کاخ چهلستون قزوین از جاذبه های مسیر تهران به رشت

کاخ مشهور چهلستون یکی دیگر از دیدنی های مسیر تهران رشت است که حین عبور از قزوین می‌توانید سری به آن بزنید. این کاخ متعلق به دوران شاه طهماسب بوده و در زمانی که قزوین پایتخت ایران بود، به نام عمارت کلاه فرنگی شناخته می‌شد. بنای هشت گوشه همراه با دیوار نگارگری‌های دیواری با شهرت جهانی، این کاخ را به یک میراث فرهنگی با شهرت جهانی در ایران تبدیل کرده‌اند. بعد از تماشای نقش‌های مسحورکننده دیوارها، می‌توانید سری هم به موزه خوشنویسی در این عمارت بزنید.

پل خشتی لوشان

پل خشتی لوشان و چهار چشمه در اطراف آن، یکی از اماکن منحصر‌به‌فرد در میان دیدنی های مسیر تهران رشت برشمرده می‌شود. این پل 102 متری، مکانی عالی برای یک توقف کوتاه در مسیر مسافرت به رشت است و منظره‌ای فوق‌العاده از رودخانه شاهرود به نمایش می‌گذارد.

دیدنی‌های رودبار

بعد از طی حدود 100 کیلومتر از قزوین در جاده تهران به رشت، به یکی از بهترین دیدنی‌های مسیر تهران به شمال یعنی شهر رودبار خواهید رسید. جاذبه‌های رودبار به حدی متنوع و فراوان هستند که کاملاً ارزشش را دارد یکی دو روز کامل در این شهر بمانید و از زیبایی‌های آن بازدید کنید. اینجا برای هر سلیقه‌ای یک انتخاب عالی وجود دارد؛ عاشقان طبیعت می‌توانند به دیدار سفیدرود، غار دربند رشی، سرو هرزویل، چشمه بار و روستای داماش بروند و سوسن چلچراغ، گلی که تنها در ایران می‌روید را از نزدیک تماشا کنند. اگر علاقه وافری به آثار تاریخی دارید، پیشنهاد می‌‌کنیم بازدید از تپه باستانی مارلیک را فراموش نکنید.

مطلب پیشنهادی:  گشت‌وگذار در هفت حوض تهران را از دست ندهید

اقامتگاه بومگردی گیل گمش

اگر برنامه را برای استراحتی طولانی در رودبار چیده‌اید و قصد دارید تجربه یک بومگردی را به خاطرات جاهای دیدنی تهران به سمت رشت اضافه کنید، اقامتگاه گیلگمش را از دست ندهید. این استراحتگاه توریستی که فضایی بومی-سنتی دارد، در 40 کیلومتری رشت و مجاور قله درفک واقع شده است. برای اینکه اقامتی در این محل داشته باشید و طعم خوراک‌های شمالی خوشمزه از جمله ماهی پلو، باقلاقاتق و جوجه ترش محلی را بچشید، حتماً از قبل با روابط عمومی اقامتگاه تماس بگیرید و جا رزرو کنید. ظرفیت 50 نفره گیل گمش، در چشم بهم زدنی پر می‌شود.

روستای اسکولک

بعد از یک تفریح حسابی در رودبار و ادامه مسیر جاده تهران به رشت، یکی دیگر از جاذبه های این مسیر در انتظار شماست. از امامزاده هاشم که عبور کنید، به تابلویی خواهید رسید که نام «روستای اسکولک» بر آن نقش بسته و شما را به یکی از بهترین روستاهای توریستی دعوت می‌‌کند. این روستا پوشش گیاهی فوق العاده زیبایی دارد که ترکیبی از گونه‌های وحشی بومی، مزارع و باغ‌های میوه هستند. این منطقه طی فصل بهار، اوایل تابستان و تمام پاییز هوای معتدل و مرطوبی دارد. استراحتگاه‌هایی با میزبانان مهمان نواز بومی، غذاخوری‌های سنتی با منوی محلی و دیدنی‌های مختلفی که هنر دست خداوند است، تجربه جالبی از بازدید اسکولک برای شما خواهند آفرید.

پارک جنگلی سراوان

پارک جنگلی سراوان از جاذبه های طبیعی جاده شمال

نیاز به تجدید قوا در نزدیکی مقصد، می‌طلبد که سراغ یکی از بهترین استراحتگاه های بین راه تهران رشت بروید. پارک جنگلی سراوان، دقیقاً همان چیزی است که در میان جاذبه های جاده تهران به رشت نیاز دارید. این جنگل 5 هکتاری با امکانات رفاهی و تفریحی متنوع (از پارکینگ گرفته تا آلاچیق، رستوران و محیط بازی)، قابی حیرت‌انگیز از پوشش گیاهی محلی و رودخانه‌ها به نمایش می‌گذارد. این پارک 21 کیلومتر بیشتر از رشت فاصله ندارد و بعد از یک استراحت حسابی، می‌توانید به مسیر ادامه بدهید و بعد از تقریباً نیم ساعت رانندگی، به رشت برسید.

سفر با ماشین شخصی، بهترین روش برای بازدید از دیدنی های مسیر تهران رشت است و آزادی، حریم خصوصی و راحتی را به شما هدیه می‌دهد. اما زمانی که به هر دلیلی خودرو در اختیار نداشته باشید، چطور می‌توانید با فراغ بال از جاذبه های جاده تهران به رشت لذت ببرید؟

گیلان گردی متفاوت با اجاره ماشین در رشت

اگر برای رساندن خود از تهران به رشت، خودرو همراه ندارید و می‌خواهید سفری بدون ماشین به شمال را تجربه کنید، فرصت چندانی برای بازدید جانانه از دیدنی های مسیر تهران رشت نخواهید داشت. ولی ما یک پیشنهاد برای شما داریم. برای کسب نهایت لذت از گردش در گیلان و حتی بازدید از استان‌‌های مجاور، سری به سایت شرکت اجاره خودرو سپریس بزنید و هر خودرویی که آرزوی رانندگی با آن را دارید، با بهترین شرایط اجاره کنید. با خدمات اجاره ماشین در رشت سپریس، می‌توانید از سدان‌های خانوادگی تا شاسی بلندهای خارجی و حتی خودروهای لوکس را در اختیار داشته باشید و در جاده‌های مشهور شمال، خط ساحل گیسوم و جاذبه‌های رشت خاطره بسازید.

مزیت بزرگ انتخاب سپریس، امکان اجاره اقساطی انواع خودروهاست. با مشورت با کارشناسان سپریس، این فرصت را دارید که ماشین دلخواه را به صورت روزانه، هفتگی و حتی ماهانه اجاره کنید و مبلغ آن را طی چند مرحله، پس از اتمام سفر بپردازید.

آماده سفر هستید؟

تنوع جاهای دیدنی تهران به سمت رشت، به حدی بالاست که برای بازدید از همه آنها، باید حداقل دو هفته در راه باشید! ما زیباترین دیدنی های مسیر تهران رشت را در لیست امروز گنجاندیم تا طبق برنامه و بودجه زمانی که درنظر گرفته‌اید، به بازدید از مشهورترین دیدنی‌ها در جاده تهران به رشت برسید.

حتی اگر صاحب خودرو شخصی نباشید، اجاره ماشین با سپریس به شما اجازه می‌‌دهد در هر مرتبه سفر از تهران به رشت، یک خودروی متفاوت در اختیار بگیرید و تنوع بی‌نظیری در سفر همراه خانواده و عزیزان رقم بزنید. بعد از بررسی لیست خودروهای قابل اجاره در سپریس، حتماً برای رزرو ماشین با تیم کارشناسی تماس بگیرید؛ مهمانان مشتاق خیلی زود ظرفیت‌ها را پر می‌کنند!

تعداد کلمات مطلب: 1368

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

ساحل نارگیل، بهشت رویایی ایران

ساحل نارگیل ایران یکی از زیباترین سواحل ایران است که شما را متحیر خواهد کرد. با مجله دلتا …