مقایسه درآمد پتینه کاری با کار رزین؟

0
0
زمان مطالعه: 5 دقیقه
رزین کاری یک هنر جذاب است که با استفاده از آن می توان محصولات خلاقانه مختلفی طراحی و تولید کرد. همین موضوع نیز باعث شده است تا افراد زیادی علاقه مند به خرید و استفاده از این نوع محصولات باشند. اگر شما هم قصد دارید تا چنین کسب و کاری راه اندازی کنید در ادامه مقاله همراه باشد، البته اگر هنوز با رزین آشنایی کافی ندارید پیشنهاد می‌‎کنیم حتما به سایت هنرکده نیوشا مراجعه کنید و مقاله هی که در مورد رزین اپوکسی می باشد را مطالعه نمایید.

درآمد کار رزین بیشتر است یا پتینه کاری؟

پتینه،امروزه تا اندازه ای است که افراد در صورتیکه به این رشته علاقه هم نداشته باشند، جهت افزایش سرمایه وارد آن می شوند. پتینه کاری امروزه یکی از تزئینات پرکاربرد در ساختمان می باشد که نه تنها در ایران بلکه در کشور های دیگر چون چین، ژاپن یونان، رم و غیره نیز بسیار رایج است. قبل از اینکه هنر پتینه کشف شود و مورد استفاده قرار گیرد، بنای تزئینات ساختمان بر اساس  استفاده از رنگ و طرح های مختلف بود. در منظر قیاس پتینه نیاز به خلاقیت بیشتری نسبت به استفاده از رنگ ها و طرح دارد. به صورت کلی شما در این هنر باید از تکنیک های خاصی برای کهنه نشان دادن اجسام استفاده نمایید.

به صورت کلی پتینه، یک لایه نازک است که با مهارت خاص بر روی سطوحی همانند مس، برنج، برنز و فلزات مشابه با استفاده از فعل و انفعالات شیمیایی و اکسیداسیون قرار می گیرد و آنها را کهنه تر نشان می دهد. براقیت حاصل از افزایش سن، سایش و پرداخت سطوح از جمله ویژگی های یک سطح پتینه کاری شده است. این هنر بیشتر برای سقف ها و آراستن دیوارها مورد استفاده قرار می گیرد البته می توان بر روی سطوحی دیگری چون چرم نیز از آن بهره برد. این پوشش می تواند از ساختمان ها و آثار باستانی در برابر سایش و اکسیداسیون محافظت نماید.

در کل درآمد هنر پتینه و رزین کاری بالا بوده و بسته به خلاقیت و.. خود شما دوستان عزیز از 5 میلیون تا بالای 100 میلیون میتوانید از این دو هنر جذاب درآمد داشته باشید.در هنرکده نیوشا میتوانید به راحتی این دو هنر جذاب رو آموزش ببینید.

 

آموزش پتینه کاری در هنرکده نیوشا

پتینه (Patina) پتینه در لغت به معنای کهنگی، زنگار و خوردگی سبز رنگی است که در روی فلز مس ایجاد می‌شود.

آموزش پتینه کاری در هنرکده نیوشا،هنر پتینه یا پتینه‌کاری، هنری با اصالت ایتالیایی و به معنای به‌کارگیری روش‌هایی برای کهنه کردن اجسام، اشیا هنری و سطوح مختلف است. در پتینه‌کاری به کمک رنگ‌های پوشاننده، تیره کننده، روشن کننده، مات کننده و متریال‌های دیگر به اشیا و سطوح، حالتی کهنه و آنتیک داده می‌شود.

هنر پتینه با اضافه کردن نقوش رنگی اکثراً بدون الگو، کیفیت جدیدی به فضا، دیوار و ظروف می‌بخشد. هر پتینه کاری برای هر جز از کارش روندی مناسب و متفاوت ابداع می‌کند که تا قبل از دیدن کار پایانی، نمی‌توان تصور کاملی از آن داشت. به این روش آزاد در هنر پتینه، مانور روی سطوح می‌گویند.

پتینه کاری

کاربرد هنر پتینه

دو کاربرد رایج در هنر پتینه وجود دارد؛ یکی از آن‌ها کهنه‌نمایی لوازم جدید برای ایجاد سبکی متفاوت و نشان دادن قدیمی بودن لوازم در دکوراسیون فضاهای داخلی و بیرونی است. کاربرد دوم استفاده از روش‌های پتینه‌کاری به عنوان پوشش هنری روی سطح دیوارها در ساختمان است. در این کاربرد از انواع رنگ‌های روغنی، آکریلیک و پلاستیک و انواع متریال‌ها برای ایجاد بافت و سطوح برجسته استفاده می‌شود.

سبک‌های هنر پتینه

دسته‌بندی اصلی هنر پتینه دو سبک کلاسیک و مدرن است. پتینه‌کاری کلاسیک چه بر روی دیوار و چه بر روی اشیابرای ایجاد حالت کهنه انجام می‌شود. شما به‌راحتی می‌توانید با استفاده از روغن مخصوص شاپون یا شاپان، به سطوح بسیاری از اجسام در منزل، نمایی کهنه بدهید. برخی از روش‌های دیگر در سبک پتینه کلاسیک عبارتند از:

استفاده از سطوح برجسته با نمای سنگ در فضاهای داخلی

مطلب پیشنهادی:  چگونه یک مدرسه خوب برای تحصیل فرزندمان انتخاب کنیم؟

ایجاد نقوش آجر با رنگ روی دیوار

ایجاد نقش ترک خوردگی با رنگ، روی دیوار

ایجاد طرح چوب با رنگ روی دیوار یا سطوح وسایل منزل

استفاده از ورق طلا یا طلایی‌رنگ بر روی سطوح مختلف

ایجاد بافت روی دیوار و سطوح مختلف

استفاده از نقوش فرشته و گل و بوته در معماری داخلی

پتینه‌کاری مدرن طیف وسیعی از روش‌ها را دربرمی‌گیرد. پیشرفت فناوری و روش‌ها در معماری نوین باعث ابداع سبک‌های مختلفی با استفاده از متریال‌های مختلف شده است. در این سبک از هنر پتینه تمرکز هنرمندان پتینه‌کار میتوانند با سلیقه ی خود روشها جدیدی را در کار ابداع کنند و تنوع ایجاد کنند.

 

آموزش رزین اپوکسی در هنرکده نیوشا

ترکیب رزین اپوکسی و چوب | ترکیب رزین و چوب

آموزش رزین اپوکسی در هنرکده نیوشا،رزین اپوکسی این ماده شفاف  روز به روز محبوب تر می شود و رد پای آن را در بیشتر کار های دکوراتیو و تزینی و زیورآلات زیبا را می توان دید. در سال های اخیر، حجم تولید و فروش رزین های اپوکسی به طور جهشی افزایش یافته است. این به دلیل این واقعیت است که افراد بیشتری از خواص بی نظیر این ماده خاص اطلاع دارند.

اما رزین اپوکسی دقیقا چیست و چه تفاوتی بین رزین اپوکسی و رزین پلی استر وجود دارد؟ ما تفاوت‌های بین رزین‌های مختلف، کاربرد آنها و بهترین محصولات موجود در بازار و رزین مناسب پروژه‌های خاص شما را در این مقاله توضیح می‌دهیم پس با ما همراه باشد.

رزین اپوکسی برای چه مواردی استفاده می شود؟

اساسا، رزین اپوکسی بسیار متنوع است و می تواند برای انواع کار های هنری و صنایع دستی استفاده شود. نمونه های زیر تنها نمونه های کوچکی از انواع کار های است که با رزین اپوکسی ممکن است:

  • تعمیر سنگ فرش در داخل و خارج از منزل
  • آب بندی میز کار در آشپزخانه
  • قطعات رزین اپوکسی و چوب مانند تخته های برش
  • ایده های نوسازی مدرن برای ساختمان های قدیمی
  • جواهرات ساخته شده از رزین اپوکسی
  • تعمیرات سریع با رزین UV مخصوص
  • اشیاء هنری رزین اپوکسی مانند تصاویر هنری رزین
  • ریخته گری انواع قالب و فیگور
  • اشیاء تزئینی مانند رزین ژئود و ظروف پتری رزین
  • مبلمان رزین مانند میزهای ساخته شده از رزین اپوکسی
  • کف رزین برای حمام
  • درزگیرهای ضد آب برای کف گاراژ
  • ساخت آکواریوم و تراریوم
  • تعمیر و چسباندن قطعات کوچک به یکدیگر
  • رزین به عنوان روکش یا ژل کت برای ساخت قایق
  • کیت بردهای ساخته شده از رزین
  • پروژه های ساختمانی مدل

رزین اپوکسی | آموزش رزین اپوکسی

سایت هنرکده نیوشا از بهترین سایت های آموزش ساخت قالب سیلیکونی و اکسسوری سنگی در ایران می باشد. امروزه سایت های آموزشی زیادی همانند سون لرن، فرادرس، سایت هنری، زومیت، هنرکده نیوشا، همیار وردپرس و نی نی سایت هستند که می توان گفت در در تمام حوزهای آموزشی مانند هنری،درسی،آموزش ساخت اکسسوری،آموزش اخت قالب سیلیکونی و سایر موارد آموزشی فعالیت دارند و جزء بهترین ها می باشند. در دوره آموزش جامع هنرکده نیوشا شما عزیزان تمام مهارت های لازم برای تبدیل شدن به یک تولید کننده حرفه ای انواع لوازم تزئینی و قالبهای سیلیکونی دو بعدی و سه بعدی را می آموزید.

منبع: سایت آموزشی هنرکده نیوشا | www.nioshamoild.ir

تعداد کلمات مطلب: 1043

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در رپورتاژ آگهی

همچنین بخوانید

راه موفقیت شغلی خود را در دوره MBA بیابید

به‌ندرت شما شخص موفقی را پیدا خواهید کرد که در سکون باشد و مهارت‌های جدید را برای پیشرفت ش…