6 مورد از خنک ترین گیاهان برای نگهداری در خانه

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
خنک ترین گیاهان برای نگهداری در خانه به شما این امکان را می‌دهد که علاوه بر زیبایی، از اکسیژن تمیز و تولید شده این گیاهان بهره‌مند شوید.
خنک ترین گیاهان

خنک ترین گیاهان برای نگهداری در خانه شما را از شر هوای گرم نجات می‌دهد. درواقع این گیاهان با تولید اکسیژن و رطوبت در هوا می‌توانند فضای خانه را مطبوع و مطلوب نگه دارند. در این مقاله از مجله دلتا می‌خواهیم 6 گیاه که خانه را خنک‌‌تر نگه می‌دارد را معرفی کنیم.

آلوئه ورا

به طور کلی گیاه آلوئه ورا برای درمان بسیاری از مشکلات پوستی، نیش حشرات و سوختگی استفاده می‌شود. اما به غیر از این موارد، این گیاه برای خنک کردن خانه نیز بسیار کاربرد دارد. آلوئه ورا با جمع کردن آب در قسمت انتهایی برگ‌ها، رطوبت و خنکی را وارد جریان هوا می‌کند. ضمن اینکه با جذب دی اکسید کربن، در شب اکسیژن آزاد می‌کند و باعث خنکی خانه می‌شود.

آلوئه ورا

نخل بامبو

برگ‌های بزرگ این گیاه مکزیکی مانند یک خنک کننده طبیعی در هوا عمل می‌کنند. گیاه نخل بامبو در محیط روشن با نور غیرمستقیم باید نگهداری شود و لازم است حواستان به حفظ رطوبت هوا باشد.

گیاه نخل بامبو

فیکوس بنجامین

گیاه فیکوس بنجامین یا انجیر برگ‌ریز، یک درختچه کوچک است که اگر خیلی خوب از آن مراقبت کنید به اندازه دو الی سه متر رشد می‌کند. حضور این گیاه در خانه می‌تواند رطوبت و خنکی را به ارمغان آورد. این گیاه را در نور معمولی باید نگهداری کنید و در روزهای گرم سال، به آبیاری آن‌ها دقت کنید. البته برای آبیاری لازم است قسمت بالایی گیاه خشک شود تا به آن آب بدهید.

فیکوس بنجامین

پتوس

محبوب‌ترین گیاه آپارتمانی با برگ‌های قلبی شکل و بزرگ، هوای خانه را به خوبی خنک و دلچسب می‌کنند. پتوس می‌تواند مواد آلوده‌کننده مانند فرمالدهید، بنزن، اکسیلن و کربن مونوکسید را از بین ببرد. برای نگهداری از گیاه پتوس پیشنهاد می‌کنیم مقاله ما با این عنوان را مطالعه کنید.

مطلب پیشنهادی:  روستای برنجستانک، بهشتی در دل سوادکوه

گیاه پتوس

گیاه عنکبوت

یکی از آسان‌ترین گیاهان برای نگهداری و خنک کردن خانه، گیاه عنکبوت است. البته این گیاه به اندازه سایر گیاهان خانه را خنک نمی‌کند. اما سموم موجود در هوا و انرژی‌های منفی را از بین می‌برد. توجه داشته باشید که برای نگهداری گیاه عنکبوت باید محیط روشن باشد و ترجیحاً نور جانبی داشته باشد. به علاوه اینکه خاک گلدان باید زهکشی شود و در فصل گرم خوب آبیاری شود.

گیاه عنکبوتی

لی لی صلح

اگر می‌خواهید هم خانه‌ای خنک داشته باشید و هم زیبایی به دکوراسیون منزل اضافه کنید، لی لی صلح بهترین گیاه برای شما است. این گیاه با برگ‌های بزرگ، میزان تولید اکسیژن و رطوبت وارد شده به خانه را افزایش می‌دهد. لازم به ذکر است هرچقدر این برگ‌ها بزرگ‌تر باشند، محیط خانه خنک‌تر می‌شود و سموم موجود در هوا از بین می‌رود.

لی لی صلح

برای نگهداری از لی لی صلح در خانه، لازم است نور غیرمستقیم داشته باشد و دمای هوا 12 درجه سانتی‌گراد باشد. حواستان به آبیاری منظم این گیاه باشد و در هوای خشک و گرم، بر روی برگ‌ها آب اسپری کنید.

تعداد کلمات مطلب: 459

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

اصول با کلاس صحبت کردن را بیاموزید

با کلاس صحبت کردن مهارتی است که نیازمند تمرین و توجه به جزئیات است. در ادامه با مجله دلتا …