طرز تهیه گل رز شکلاتی با طعم توت فرنگی

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
طرز تهیه یک گل خوراکی با طعم شکلات و نو فرنگی، مناسب برای هدیه دادن.
رز شکلاتی

رز شکلاتی که با خمیر درست می‌شود، خوراکی بسیار خوشمزه‌ای است که می‌توانید آن را برای هدیه دادن و یا حتی سرو در مهمانی‌ها آماده کنید. اگر می‌خواهید دوست و یا همسر خود را سورپرایز و خوشحال کنید، دست به کار شوید و این گل خوراکی را در منزل درست کنید. در ادامه همراه مجله دلتا باشید تا طرز تهیه رز شکلاتی را به شما آموزش دهیم.

مواد مورد نیاز

  • توت فرنگی: نیم کیلو
  • شکلات تخته‌ای: یک بسته
  • تافی شکلاتی ساده: نیم کیلو
  • پودر کاکائو: 2 قاشق غذاخوری
  • سیچ چوبی: به تعداد مورد نیاز

رز شکلاتی

مراحل پخت رز شکلاتی

  1. مرحله اول

در ابتدا، توت فرنگی‌ها را به خوبی بشویید و بگذارید تا خشک شوند. سپس، قسمت برگ را از خود میوه جدا کنید.

  1. مرحله دوم

شکلات تخته‌ای را با استفاده از چاقو به قطعات کوچک تقسیم کرده و به روش بن ماری ذوب کنید و داخل یک ظرف بریزید. منظور از روش بن ماری این است که شکلات را داخل یک قابلمه و روی شعله متوسط گاز حرارت داده و ذوب کنید.

اما در این مرحله می‌توانید شکلات‌ها را داخل یک ظرف ریخته و در ماکروفر بگذارید و بعد از اینکه دو سوم شکلات آب شد، آن را بیرون بیاورید و مابقی را با هم زدن ذوب کنید.

  1. مرحله سوم

در این مرحله از تهیه رز شکلاتی، یک سیخ چوبی برداشته، قسمت تیز را داخل شکلات ذوب شده کرده و در توت فرنگی فرو ببرید. بعد از اتمام این کار، توت فرنگی‌ها را به مدت چند دقیقه داخل یخچال بگذارید تا شکلات منجمد شود و به خوبی به سیخ‌ها بچسبد.

مطلب پیشنهادی:  این زرشک پلو خوشمزه با رب انار فوق‌العاده است

رز شکلاتی

  1. مرحله چهارم

در مرحله بعد، توت فرنگی‌ها را به طور کامل داخل شکلات ذوب شده فرو ببرید و توجه داشته باشید که تمام قسمت‌ها آغشته به شکلات شوند.

  1. مرحله پنجم

اکنون زمان تهیه خمیر رز شکلاتی رسیده است. لازم است که تافی‌ها کمی نرم شوند که می‌توانید داخل ماکروفر بگذارید و یا مقداری حرارت دهید. توجه داشته باشید که در این مرحله هم می‌توانید از همان شکلات تخته‌ای استفاده کنید.

هر تافی را به دو یا سه قسمت تقسیم کرده، آن‌ها را روی یک سلفون قرار داده و مجددا روی‌شان سلفون بگذارید. یک وردنه بردارید و شروع به پرس و صاف کردن تافی‌ها کنید. معمولا توصیه می‌شود خمیر به دست آمده یک شب تا صبح خنک شود.

  1. مرحله ششم

در این مرحله، گلبرگ‌های رز شکلاتی را آماده می‌کنیم. یکی یکی خمیرها را بردارید و رولی کنید. گلبرگ اول را در قسمت مرکز و بالای توت فرنگی قرار دهید و بقیه گلبرگ‌ها را یکی یکی دور هم بپیچید و لبه را به سمت بیرون برگردانید. این کار را تا جایی ادامه دهید که گل رز کاملی داشته باشید.

در پایان، گل رزهای آماده شده را داخل یخچال بگذارید تا سفت شوند.

تعداد کلمات مطلب: 449

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه تینت لب خانگی، خوشمزه و ارزان

طرز تهیه تینت لب خانگی را بلدید؟ این تینت لب به علت اینکه هیچ مواد شیمیایی و مضری ندارد، ب…