5 تکنیک برای خواب سریع و آرام

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر در زمان خواب و استراحت افکار منفی به سراغ شما می‌آید، این مطلب را از دست ندهید.
خواب سریع

خواب سریع به شما کمک می‌کند تا استراحتی با کیفیت‌تر و ذهنی با آرامش داشته باشید. اکثر مردم قبل از خواب افکار زیادی را دارند که باعث می‌شود تا نتوانند به آرامی و راحتی بخوابند. مجله دلتا برای شما 5 تکنیک عالی برای خواب سریع گرداوری کرده است. با ما همراه باشید.

۵ راهکار ساده برای به خواب رفتن در عرض چند دقیقه

برای اینکه سریع‌تر به خواب بروید، می‌توانید از این پنج تکنیک استفاده کنید:

تنفس 4-7-8

این روش تنفسی به کاهش استرس و آرامش بدن کمک می‌کند. چهار ثانیه نفس بکشید، هفت ثانیه نفس خود را نگه دارید و سپس هشت ثانیه نفس خود را بیرون دهید. این کار را چند بار تکرار کنید.

تکنیک نظامی

این تکنیک توسط نظامیان برای خوابیدن سریع استفاده می‌شود. ابتدا بدن خود را آرام کنید، از صورت شروع کرده و به تدریج به پایین بدن برسید. سپس به مدت ۱۰ ثانیه سعی کنید ذهن خود را از هر گونه فکر پاک کنید و تصور کنید در مکانی آرام و ساکت هستید.

خواب سریع

تکنیک تجسم

برای خواب سریع یک صحنه آرامش‌بخش را تصور کنید. می‌تواند ساحلی آرام، یک جنگل زیبا یا هر مکانی که به شما احساس آرامش می‌دهد باشد. جزئیات آن مکان را در ذهن خود تجسم کنید و به طور کامل به آن فکر کنید.

محدود کردن نور آبی

با محدود کردن نور آبی آسان‌تر به خواب سریع خواهید رسید. این نور خودش مانع از با آرامش خوابیدن شما خواهد شد. حداقل یک ساعت قبل از خواب از وسایل الکترونیکی که نور آبی ساطع می‌کنند (مانند تلفن همراه، تبلت و تلویزیون) استفاده نکنید. نور آبی تولید ملاتونین را کاهش می‌دهد که هورمونی است که به خوابیدن کمک می‌کند.

مطلب پیشنهادی:  پایتخت گل ایران کجاست؟

ریلکسیشن پیشرونده عضلانی

از انگشتان پا شروع کرده و به تدریج به بالای بدن بروید. هر گروه از عضلات را به مدت چند ثانیه تنش داده و سپس آزاد کنید. این کار به کاهش تنش و استرس کمک می‌کند و بدن شما را برای خواب آماده می‌سازد.

خواب سریع

نکات پایانی برای حواب سریع

این تکنیک‌ها می‌توانند به بهبود کیفیت خواب و کاهش زمان به خواب رفتن کمک کنند. خواب و استراحت یکی از ارکان جدا نشدنی برای بقای انسان است. هر شخص بالغی حداقل به 8 ساعت خواب مفید در طول شبانه روز نیاز دارد و شما نباید این موهبت را از خود دریغ کنید. همه انسان‌ها در بازه‌هایی از زمان دچار بی‌خوابی و افکار مزاخمی قبل از خواب می‌شوند اما اگر این افکار و بی‌خوابی از حالت نرمان خود خارج شود، شما باید حتما به یک پزشک متخصص مغز و اعصاب و یا روانپزشک مراجعه نمایید تا بتوانید از چرایی بدخوابی خود آگاهی یابید.

تعداد کلمات مطلب: 430

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

اصول با کلاس صحبت کردن را بیاموزید

با کلاس صحبت کردن مهارتی است که نیازمند تمرین و توجه به جزئیات است. در ادامه با مجله دلتا …