راهنمای کامل نگهداری گیاه پتوس بهترین گیاه آپارتمانی

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نگهداری گیاه پتوس یکی از راحت‌ترین گیاه های آپارتمانی است که در این مقاله مجله دلتا شما را با آن آشنا می‌کنیم. زیبایی و مقاومت بالای این گیاه باعث شده تا نقش مهمی در فنگ‌شویی، اکسیژن‌سازی و پاکسازی هوا از سموم و انرژی‌های منفی باشد.
نگهداری گیاه پتوس

نگهداری گیاه پتوس درواقع بسیار راحت است. این گیاه با شاخه‌های آویزان و برگ‌های قلب شکل زیبا یکی از محبو‌ب‌ترین گیاه‌ها برای نگهداری در خانه است. زیبایی و مقاومت بالای این گیاه باعث شده تا نقش مهمی در فنگ‌شویی، اکسیژن‌سازی و پاکسازی هوا از سموم و انرژی‌های منفی باشد.

در این مقاله از مجله دلتا می‌خواهیم راهنمای کامل نگهداری گیاه پتوس را به شما بگوییم. ضمن اینکه در ادامه می‌خواهیم روش قلمه زدن و تکثیر آن را آموزش دهیم تا در جاهای مختلف خانه از زیبایی آن بهره‌مند شوید.

گیاه پتوس را بیشتر بشناسیم

گیاه پتوس یا پوتوس با نام انگلیسی (Pothos) و نام علمی (Epipremnum aureum) گیاهی همیشه سبز، رونده و چند ساله است. این گیاه از خانواده گل شیپوریان است و مربوط به مناطق گرمسیری جنوب شرقی آسیا و جزایر غربی اقیانوس آرام است.

گیاه پتوس

به طور کلی گیاه پوتوس در داخل آب و بدون خاک هم می‌تواند زنده بماند. ضمن اینکه این گیاه برای افراد مبتدی که در زمینه نگهداری گل و گیاه مهارتی ندارند فوق‌العاده است. این گیاه با برگ‌های براق قلبی شکل به رنگ ابلق، سبز تیره و یا سفید دیده می‌شود.

تکثیر گیاه پتوس

تکثیر گیاه پتوس یا قلمه زدن آن بسیار ساده و آسان است. تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که یک قلمه 8 الی 10 سانتی متری که حداقل یک برگ و گره (محل اتصال برگ به شاخه) است را جدا کنید. برای ریشه‌دار کردن آن می‌توانید از آب یا خاک استفاده کنید. اما این نکته را در نظر داشته باشید که قلمه به سرعت و در مدت 2 هفته ریشه‌دار می‌شود و برگ‌های جدید تولید می‌کند.

مطلب پیشنهادی:  رفتار خشونت آمیز والدین چه تاثیری در تربیت فرزندان دارد؟

تکثیر گیاه پتوس

شرایط نگهداری گیاه گیاه پتوس

برای نگهداری گیاه پتوس لازم است که در محیطی روشن با نور غیرمستقیم قرار گیرد. به طور کلی این گیاه در نور کم، نیم‌سایه و سایه بهتر رشد می‌کند. دمای مناسب برای نگهداری این گیاه بین 15 الی 25 درجه سانتی‌گراد است. از این گیاه در فضای باز می‌توانید نگهداری کنید اما بهتر است در زمستان‌های سرد و یخبندان به داخل خانه آورید.

نگهداری گیاه پتوس

بهترین زمان برای آبیاری پتوس زمانی است که روی خاک گلدان کامل خشک شده باشد. به طور کلی گیاه پتوس خاک همیشه خشک یا مرطوب را دوست ندارد و باید آبیاری منظم داشته باشد؛ اما غرق‌آب نشود. گیاه پتوس به کوددهی احتیاج ندارد اما در صورتی که رشد آن متوقف شده باشد یا برای مدت‌ها خاک آن عوض نشده باشد، بهتر است در فصل رشد از کود تقویتی استفاده شود. برای خاک گیاه پتوس لازم است که از خاک سبک، غنی از مواد مغذی، کمی اسیدی و دارای زهکشی بالا استفاده شده باشد. خاک و کود آماده یا کمپوست هم برای کاشت پتوس مناسب هستند.

تعداد کلمات مطلب: 441

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

طرز تهیه پیراشکی لقمه‌ای فوری

پیراشکی لقمه‌ای، شیرینی ترد و خوشمزه‌ای است که به عنوان یک میان وعده محبوب، طرفداران بسیار…