رپورتاژ آگهی

ابعاد استاندارد کنسول و آینه میز کنسول چقدر است؟

0
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
در این مطلب از مجله دلتا درباره ابعاد استاندارد آینه و میز کنسول متناسب با خانه‌ها و راهروها توضیح خواهیم داد.

آیا می‌دانید بعضی از افراد از میز کنسول‌هایی با ابعاد بزرگ به‌عنوان میز تلویزیون استفاده می‌کنند؟ میز کنسول‌ها در طول، ارتفاع و عرض‌های استانداردی ساخته می‌شوند. به‌عنوان مثال ارتفاع همه میز کنسول‌های استاندارد ۸۰ الی ۹۰ سانتی‌متر است. علاوه‌بر میز کنسول، انتخاب آینه آن با ابعاد مناسب در تناسب و جلوه میز کنسول از اهمیت بسیاری برخوردار است. به‌طورکلی ابعاد آینه انتخابی برای میز کنسول در هر شکل و فرمی، باید حدود دو سوم ابعاد میز کنسول باشد. در ادامه جزئیات بیشتر را درباره ابعاد استاندارد آینه و میز کنسول متناسب با خانه‌ها و راهروهایی با متراژ مختلف شرح داده‌ایم.

ابعاد استاندارد کنسول چوبی و استیل در دکوراسیون

برای انتخاب صحیح ابعاد میز کنسول ابتدا باید متراژ خانه و محل قرارگیری میز کنسول را بدانید. زیرا قرار دادن کنسول چوبی یا استیل، با طول و عرض بسیار و ارتفاع بلند برای پذیرایی با متراژ کوچک نه‌تنها باعث کوچک دیده شدن پذیرایی منزل می‌شود بلکه ظاهری نه‌چندان زیبا به خانه شما می‌دهد. در ادامه مطلب ارتفاع، عرض و طول استاندارد میز کنسول را بررسی می‌کنیم.

ارتفاع استاندارد میز کنسول چقدر است؟

همه میز کنسول‌ها در هر شکلی که باشند ابعاد استانداردی برابر با ۸۰ الی ۹۰ سانتی‌متر دارند. البته ارتفاع و ابعاد کنسول استیل و چوبی به‌عوامل دیگری نیز بستگی دارند. به‌عنوان مثال تناسب ارتفاع میز کنسول با سرویس مبلمان از اهمیت بسیاری برخوردار است؛ زیرا متناسب نبودن ارتفاع آن‌ها، جلوه زیبایی به منزل نمی‌دهد. علاوه‌بر این‌ها، ارتفاع میز کنسول به مکان قرار گیری آن نیز بستگی دارد. به‌عنوان مثال اگر میز کنسول پشت مبلمان قرار می‌گیرد، میز آینه کنسول شیک شما باید ارتفاع برابری با مبل داشته باشد.

بررسی عرض استاندارد میز کنسول برای خانه‌هایی با متراژ بزرگ و کم

عرض استاندارد میز کنسول‌ها بین ۳۵ الی ۴۵ سانتی‌متر است. عرض و ابعاد کنسول کلاسیک یا مدرن باید به‌نحوی باشد که مانع رفت‌وآمد افراد نشود. به‌عنوان مثال اگر میز کنسول را در راهرو داخل خانه قرار می‌دهید، عرض میز کنسول باید متناسب با ورودی شما باشد تا علاوه‌بر ایجاد جلوه‌ای زیبا، مانع رفت‌وآمد افراد نشود.

به‌طورکلی، بهتر است برای راهروها از میز کنسولی با عرض ۳۵ سانتی‌متر و برای پذیرایی بزرگ از میزی با عرض ۴۵ سانتی‌متر استفاده کنید. همچنین برای خانه‌هایی با متراژ پایین بهتر است کنسول جدید، مینیمال و کم‌جا با عرض ۳۵ سانتی‌متر تهیه کنید.

میز کنسول استاندارد در طول‌های متفاوتی ساخته می‌شود

طول استاندارد میز کنسول‌ها از ۱۰۰ تا ۲۰۰ سانتی‌متر متغیر است. برای انتخاب ابعاد استاندارد کنسول چوبی یا استیل با طول مناسب، باید به متراژ محیط قرارگیری میز توجه داشته باشید. به‌عنوان مثال برای خانه‌‌های کوچک با متراژ کم به هیچ عنوان نباید از میز کنسولی با طول ۲۰۰ سانتی‌متر استفاده کنید. انتخاب میز کنسول با طول ۱۰۰ الی ۱۲۰ سانتی‌متر، مناسب برای خانه‌هایی با متراژ کم است.

در خانه‌هایی با پذیرایی بسیار بزرگ، می‌توانید از میز کنسولی با طول ۲۰۰ سانتی‌متر استفاده کنید. برخی از افراد از میز کنسول به‌عنوان میز تلویزیون استفاده می‌کند؛ برای انتخاب طول میز مناسب برای تلویزیون، باید طول و ابعاد کلی تلویزیون را در نظر داشته باشید.

ابعاد آینه میز کنسول باید چقدر باشد؟

به‌طورکلی ابعاد آینه میز کنسول باید حدود دو سوم میز کنسول باشد. عللاوه‌بر آن، اگر ابعاد آینه‌ کنسول چوبی یا استیل، بین نیم تا سه چهارم میز کنسول باشد نیز سایز آن مناسب است. اگر میز کنسولی با ابعاد بزرگ دارید، برای ایجاد تناسب و جلوه زیبا، ابعاد آینه قدی شما نیز باید بزرگ و حدود دو سوم میز باشد. همچنین برای میز کنسول‌های کوچک نیز باید آینه‌ای کوچک در نظر بگیرید. از آن‌جایی‌که آینه‌های میز کنسول در فرم‌ها و شکل‌های مختلفی در بازار وجود دارد، در ادامه نکات مهمی را برای انتخاب شکل آینه مناسب با میز کنسول بررسی کرده‌ایم:

  • آینه گرد: برای انتخاب آینه گرد میز کنسول باید حدود ۳ الی ۵ سانتی‌متر فضای خالی در اطراف آینه وجود داشته باشد. آینه‌های گرد انتخابی مناسب برای نصب بالای میز کنسول هستند.
  • آینه مربعی شکل: معمولا آینه‌های مربعی شکل مناسب با میز کنسول‌هایی با طول حدود ۱۰۰ سانتی‌متر هستند؛ زیرا تناسب شکل آینه با میز کنسول از نکات مهمی است که در جلوه بصری تاثیرگذار خواهد بود.
  • آینه مستطیلی: ابعاد آینه مستطیلی باید حدود دو سوم میز کنسول باشد. ارتفاع آینه باید به‌نحوی باشد که وقتی روبه‌روی آن قرار می‌گیرید؛ خود را در آینه ببینید.
  • آینه دفرمه: آینه‌های دفرمه به دلیل شکل‌های منحصربه‌فردشان ابعاد استانداردی ندارند. برای انتخاب مناسب‌ترین آینه دفرمه میز کنسول، طول آن را انتخاب کرده و انتخاب عرض را به طراح بسپارید.
مطلب پیشنهادی:  با چند مدل شلف، آشپزخانه خود را شیک کنید

سایز آینه میز کنسول باید به‌گونه‌ای باشد که وقتی روبه‌روی آن قرار می‌گیرید، چهره خود را در آن ببینید؛ در غیر این صورت باید آینه دیگری برای میز کنسول انتخاب کنید.

آینه و میز کنسول را با ابعاد استاندارد از فروشگاه بلج خریداری کنید

میز کنسول‌های استاندارد در ارتفاع ۸۰ الی ۹۰ سانتی‌متر، عرض ۳۵ الی ۴۵ سانتی متر ساخته می‌شوند. همچنین طول کنسول استاندارد بین ۱۰۰ الی ۲۰۰ سانتی متر متغیر خواهد بود. نکته مهمی که برای انتخاب ابعاد کنسول اهمیت دارد، متراژ خانه است. به‌عنوان مثال برای خانه‌هایی با متراژ کوچک، میز کنسولی با ارتفاع ۸۰، عرض ۳۵ و طول ۱۰۰ انتخابی مناسب است. همچنین ابعاد آینه انتخابی برای میز کنسول باید حدود دو سوم ابعاد میز کنسول باشد.

خرید آینه و میز کنسول با ابعاد غیر استاندارد دردسرهای خاص خود را دارد؛ زیرا ممکن است آینه و میز شما به‌درستی در پذیرایی و فضاهای دیگر خانه جا نشود. برای خرید آینه و میز کنسول استاندارد با کیفیت بالا و طرح‌های جذاب به فروشگاه‌های معتبری مانند بلج مراجعه کنید. گروه تولیدی بلج محصولات خود را با کیفیت و قیمتی مناسب به مشتریان عرضه می‌کند. همچنین این فروشگاه با فراهم کردن امکان پرداخت در محل و فروش اقساطی تجربه خریدی بی‌نظیر را برای خریداران فراهم کرده است. به‌علاوه، امکان مشاهده محصولات در نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های حضوری را نیز برای مشتریان امکان‌پذیر خواهد بود.

تعداد کلمات مطلب: 951

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

سلامت روان چیست و چگونه می‌توانیم آن را بهبود دهیم؟

اهمیت سلامت روان داشتن سلامت روان قوی به معنای توانایی ما در کنار آمدن با چالش‌های زندگی، …