سردشت، بهشتی سرسبز و خنک برای روزهای گرم

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
به نظر شما کدام شهر در این روزهای گرم تابستانی، هوایی خنک و دلپذیر دارد؟
جاهای دیدنی سردشت

جاهای دیدنی سردشت به قدری زیبا هستند که شما را شگفت زده خواهد کرد. اگر برای سفر تابستانی خود به دنبال یک شهر خنک با طبیعتی زیبا هستید، با مجله دلتا همراه باشید و با جاهای دیدنی سردشت آشنا شوید.

جاهای دیدنی آذربایجان غربی

سردشت یک شهر در استان آذربایجان غربی در شمال غرب ایران است. این شهر در منطقه‌ای کوهستانی و نزدیک به مرز ایران و عراق قرار دارد و به خاطر طبیعت زیبا و چشم‌نواز خود معروف است. در کنار جاهای دیدنی سردشت از دشت مغان، بهشت خنک و زیبای اردبیل نیز دیدن کنید.

خنک ترین شهر ایران

سردشت در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و دارای آب و هوای سرد در زمستان و معتدل در تابستان است. این شهر در دامنه کوه‌های زاگرس قرار دارد که مناظر طبیعی زیبایی را به وجود آورده‌اند.

جاهای دیدنی سردشت

جاذبه‌های طبیعی

سردشت به خاطر طبیعت بکر و جاذبه‌های طبیعی فراوانش معروف است. از جمله این جاذبه‌ها می‌توان به جنگل‌های سرسبز، چشمه‌های آب گرم و مناظر کوهستانی اشاره کرد. این منطقه مکان مناسبی برای علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی و کوهنوردی است. بنابراین از گردش و تفریح در جاهای دیدنی سردشت غافل نشوید.

جاهای دیدنی سردشت

سردشت به دلیل موقعیت جغرافیایی و طبیعت بکر خود، دارای مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های طبیعی فراوانی است. برخی از این جاهای دیدنی سردشت عبارتند از:

آبشار شلماش

یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های طبیعی سردشت، آبشار شلماش است. این آبشار در چند کیلومتری شهر سردشت قرار دارد و شامل سه آبشار بزرگ و کوچک است که در میان جنگل‌های سرسبز واقع شده‌اند. این مکان یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری برای علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی است.

منطقه جنگلی میرآباد

این منطقه جنگلی با درختان بلند و سرسبز، فضایی آرام و دلپذیر برای پیاده‌روی و پیک‌نیک فراهم می‌کند. هوای پاک و مناظر طبیعی زیبا، این منطقه را به یکی از بهترین مقاصد برای استراحت و فرار از زندگی شهری تبدیل کرده است.

مطلب پیشنهادی:  این 13 رفتار از جذابیت دختران کم می‌کند

جاهای دیدنی سردشت

چشمه‌های آب گرم از جاهای دیدنی سردشت

سردشت دارای چندین چشمه آب گرم طبیعی است که خواص درمانی دارند. این چشمه‌ها برای افرادی که به دنبال آرامش و درمان بیماری‌های مختلف هستند، بسیار مناسب است.

دریاچه زریبار

دریاچه زریبار در نزدیکی سردشت و در شهرستان مریوان قرار دارد، اما به دلیل نزدیکی به سردشت، یکی از مقاصد گردشگری محبوب برای مردم این شهر محسوب می‌شود. این دریاچه با آب زلال و مناظر اطرافش، محیطی بسیار زیبا و دلنشین را به وجود آورده است.

کوه‌های زاگرس

کوه‌های زاگرس که در اطراف سردشت قرار دارند، فرصت‌های بسیاری برای کوهنوردی و طبیعت‌گردی فراهم می‌کنند. مناظر زیبا و هوای تازه کوهستان، این منطقه را به یکی از بهترین مقاصد برای علاقه‌مندان به فعالیت‌های outdoor تبدیل کرده است.

جاهای دیدنی سردشت

بازارچه مرزی کیله

این بازارچه در مرز ایران و عراق قرار دارد و مکانی برای تبادل کالاهای محلی و خارجی است. بازدید از این بازارچه فرصتی برای آشنایی با فرهنگ و محصولات محلی مردم منطقه است.

منطقه حفاظت‌شده قندیل

این منطقه دارای تنوع زیستی بالا و چشم‌اندازهای طبیعی بکر است. گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری در این منطقه زندگی می‌کنند و برای علاقه‌مندان به حیات وحش و طبیعت‌گردی بسیار جذاب است. سردشت با طبیعت زیبا و مکان‌های دیدنی متنوع خود، یکی از بهترین مقاصد گردشگری در شمال غرب ایران است که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

تعداد کلمات مطلب: 528

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

طرز تهیه ترشی انبه تند به سبک جنوبی ها

ترشی انبه یکی از خوشمزه‌ترین ترشی‌ها است که از آسیای جنوبی و جنوب شرقی وارد ایران شده است.…