5 نکته برای نگهداری رنگ موی قرمز

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رنگ موی قرمز یکی از سخت‌ترین روش‌های نگهداری را دارد. در این مقاله به شما توضیح می‌دهیم چطور با رعایت 5 نکته این رنگ موی زیبا را برای چند هفته داشته باشید.
رنگ موی قرمز

رنگ موی قرمز یکی از سخت‌ترین رنگ‌ها برای نگهداری طولانی مدت است. این رنگ مو به دلیل رنگدانه‌هایی که دارد، ممکن است بعد از چند بار شستشو کدر یا دچار رنگ‌پریدگی شود. در این مقاله از مجله دلتا می‌خواهیم 5 نکته برای نگهداری رنگ موی قرمز به شما بگوییم که این مدت زمان را طولانی‌تر می‌کند.

استفاده از شوینده های مخصوص

اولین نکته برای نگهداری رنگ موی قرمز استفاده از شامپوهای مخصوص است. شامپوهای معمولی پاک‌کنندگی بیشتری دارند و در نتیجه بیشتر باعث از بین رفتن رنگ مو می‌شوند. اما شامپوهای مخصوص بدون سولفات و پارابن هستند. سولفات و پارابن باعث کدری رنگ قرمز و کم‌رنگ شدن آن می‌شود. پس در درجه اول، یک شامپو مخصوص موهای رنگ شده انتخاب کنید.

نحوه استفاده از شامپو

بسیاری از ما فکر می‌کنیم که با افزایش میزان اندازه شامپو، موهایمان تمیزتر شسته می‌شود. اما در اینجا لازم است بگوییم که استفاده بیش از حد از شامپو می‌تواند باعث کدری و رنگ‌پریدگی رنگ موی قرمز شود. رنگ مو به خصوص رنگ‌های فانتزی، در اثر شستشو زیاد حتی اگر با آب خالی باشد کدر می‌شود. ضمن اینکه اگر مدت زمان حضور شما در حمام طولانی باشد یا با فشار قوی موهایتان را بشویید، رنگ قرمز موهایتان از بین می‌رود.

رنگ موی قرمز

در اینجا پیشنهاد می‌کنیم به جای شستشوی مداوم، از روش‌های دیگر مانند شامپو خشک استفاده کنید. ضمن اینکه توصیه می‌کنیم به جای شستشوی موی قرمز با آب داغ، از آب ولرم و حتی سرد استفاده کنید. البته لازم به ذکر است که آب داغ برای هر نوع مویی با هر رنگی مضر است.

مطلب پیشنهادی:  روستای برنجستانک، بهشتی در دل سوادکوه

روتین مناسب مو

موی سالم جذب بهتری دارد و این سلامت با تغذیه و روتین مناسب به وجود می‌اید. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم چند روز قبل از رنگ کردن موهایتان، آن را با روغن و روتین مناسب تغذیه کنید. پیشنهاد می‌کنیم از مرطوب‌کننده‌های طبیعی مانند آلوئه‌ورا استفاده کنید تا توسط مرطوب‌کننده‌های شیمیایی، مورد آسیب قرار نگیرد.

رسیدگی به ریشه مو

رنگ کردن مویی که که از قبل رنگ دارد یکی از سخت‌ترین و آسیب‌زننده‌ترین اتفاقات است. رنگ موی قرمز بر روی مویی که از قبل رنگ شده، ممکن است دیرتر رنگ بگیرد. درواقع در این حالت شما روی موی طبیعی رنگ می‌گذارید و مدت زمان بیشتری باید روی موهای شما باقی بماند.

رنگ موی قرمز

رنگساژ منظم

در آخر باید به شما بگوییم که هرچقدر از رنگ‌پریدگی و کدر شدن موهایتان مراقبت کنید، ممکن است باز هم به دلیل ماهیت رنگ موی قرمز موفق نشوید. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم هر 4 هفته یک بار رنگساژ داشته باشید تا رنگ موی قرمز را حفظ کنید.

تعداد کلمات مطلب: 416

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

طرز تهیه ترشی انبه تند به سبک جنوبی ها

ترشی انبه یکی از خوشمزه‌ترین ترشی‌ها است که از آسیای جنوبی و جنوب شرقی وارد ایران شده است.…