دریاچه چورت، شاهکار یک زلزله

0
3
زمان مطالعه: 2 دقیقه
دریاچه‌ای پنهان در دل جنگل‌های ساری که در پی وقوع زلزله و رانش زمین، شکل گرفته است.
دریاچه چورت

دریاچه چورَت، از زیباترین دریاچه‌های ایران است که در دل جنگل‌های ساری پنهان شده و یکی از مقاصد گردشگری مازندران به حساب می‌آید. اگر می‌خواهید چند ساعتی را در دل جنگل، به صدای پرنده‌ها گوش دهید و از هر نوع هیاهویی به دور باشید، از این دریاچه زیبا حتما دیدن کنید. اما این دریاچه کجاست و چه جاذبه گردشگری دارد؟ ما در مجله دلتا، به معرفی کامل دریاچه چورت خواهیم پرداخت. در ادامه همراه ما باشید.

اطلاعات کلی درباره دریاچه چورت

دریاچه چورت در نزدیکی روستایی به نام “چورت” قرار دارد و داستان شکل گیری آن، این‌گونه است که در سال 1318، زلزله‌ای در این منطقه رخ می‌دهد که در اثر رانش زمین و بسته شدن مسیر چشمه کنار دریاچه، یک دریاچه طبیعی دیگر در دل جنگل ایجاد می‌شود. این دریاچه در یک شیب تند قراردارد و زمانی‌که سطح آب پایین می‌آید، می‌توانید درخت‌هایی را که در حال شکل گیری بودند، به خوبی مشاهده کنید.

دریاچه چورت

اگر از بالا به دریاچه نگاه کنید، آن را به شکل یک بیضی کشیده خواهید دید و قسمت‌هایی که عمق بیشتری دارند، به رنگ سبز تیره‌تر دیده می‌شوند. دریاچه چورت از سال 1389 به لیست جاذبه‌های گردشگری اضافه شد و نسبت به دیگر دریاچه‌های مارندران مانند دریاچه ارواح، جوان‌تر می‌باشد.

دسترسی به دریاچه چورت

آدرس دریاچه چورت: بخش چهاردانگه ساری، در فاصله ده کیلومتری روستای چورت (حد فاصل ساری تا کیاسر)

شما از طریق دو مسیر می‌توانید به این دریاچه زیبا برسید.

  • از ساری: که فاصله دریاچه تا ساری در حدود 70 کیلومتر است و 42 دقیقه رانندگی خواهید داشت. از ساری به سمت چورت حرکت کنید و بعد از 23 کیلومتر، تابلوی روستای چورت را می‌بینید که باید وارد مسیر فرعی شوید و بعد از 15 کیلومتر، به روستا می‌رسید. ده کیلومتر بعد از روستا، به دریاچه خواهید رسید که البته این قسمت از راه، کمی پر پیچ و خم است و بهتر است از افراد محلی سوال کنید.
  • از سمنان: از سمنان به سمت شهمیرزاد و سپس، ساری حرکت کنید. بعد از طی 150 کیلومتر، از کیاسر عبور می‌کنید و به ورودی جاده روستای چورت خواهید رسید. 15 کیلومتر به مسیر خود ادامه دهید تا به روستا برسید و بعد از آن، دریاچه را خواهید دید.
مطلب پیشنهادی:  5 مورد از مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان

دریاچه چورت

بهترین زمان سفر به دریاچه چورت

بازدید از دریاچه چورت در فصل بهار تا پاییز توصیه می‌شود و در فصل زمستان، هوا کمی سردتر است که البته منظره دریاچه با دیگر فصل‌های سال متفاوت است و سفر بی‌نظیری را تجربه خواهید کرد.

تفریحات دریاچه چورت

دریاچه چورت یکی از بهترین مکان‌ها برای کمپ و پیک نیک است و از دیگر تفریحات در این مکان رویایی می‌توان به ماهیگیری، قایق سواری و آفرود اشاره کرد و این نکته را هم در نظر داشته باشید که اگر می‌خواهید تا لب دریاچه بروید، حتما باید آفرود داشته باشید و هر ماشینی نمی‌تواند از جاده آن عبور کند.

تعداد کلمات مطلب: 467

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

پر کردن ابرو با سایه

پر کردن ابرو با سایه یکی از روش‌های محبوب و مؤثر برای بهبود ظاهر و حالت ابروهاست. این تکنی…