طرز تهیه ذرت کبابی با چند سس خوشمزه

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ذرت کبابی

ذرت کبابی، یکی از خوراکی‌های خوشمزه‌ای است که خیلی از ما طعم آن را دوست داریم. اما همین خوراکی ساده که در بیشتر مواقع روی آتش و زغال، کبابی می‌کنیم را می‌توانید با انواعی از سس‌ها سرو کنید و از طعم خوشمزه آن لذت ببرید. ما در مجله دلتا، قصد داریم طرز تهیه ذرت در چند طعم مختلف را به شما آموزش دهیم.

ذرت کبابی

طرز تهیه ذرت کبابی

برای تهیه ذرت کبابی، یک نکته وجود دارد و آن هم این است که بلال‌ها را با پوست داخل آب نمک قرار دهید تا خیس بخورند. این کار باعث می‌شود تا حرارت هنگام پخت، به طور یکسان به تمام قسمت‌ها برسد و روی شعله و یا زغال، خشک نشوند. برای پخت ذرت کبابی:

  • ذرت‌ها را از آب بیرون آورده و با پوست روی زغال قرار دهید و اجازه دهید به مدت 15 تا 20 دقیقه بپزند. در طول این مدت، چندین بار آن‌ها را بچرخانید تا همه قسمت‌ها یکنواخت پخته شوند.

توجه داشته باشید که در این مرحله می‌توانید پوست ذرت‌ها را بگیرید و سپس روی زغال قرار دهید و کبابی کنید.

تهیه ذرت کبابی با انواع سس

برای مزه دار کردن ذرت کبابی، می‌توانید چند نوع سس خوشمزه را درست کرده و سرو کنید.

  1. ذرت کبابی با سس کره

ساده‌ترین سسی که می‌توانید تهیه کنید، این است که کره را کامل ذوب کنید و سپس مقداری سیر، فلفل و جعفری خرد شده به آن اضافه کنید. در نهایت، سس را به تمام قسمت‌های بلال بزنید.

مطلب پیشنهادی:  ساده‌ترین روش تهیه کیک پرتقالی بدون توستر و همزن+ ویدئو

ذرت کبابی

  1. بلال کبابی با سس انار

برای تهیه این سس، به رب انار و آب انار نیاز دارید. این دو ماده را به خوبی هم بزنید و بعد از یکدست شدن، مقداری نمک هم اضافه کنید و سس را روی تمام قسمت‌های ذرت بریزید.

  1. ذرت کبابی با سس مکزیکی

مایونز، آب لیمو، فلفل قرمز را با مقداری روغن زیتون ترکیب کرده و خوب هم بزنید تا سس با طعم تند و آتشین داشته باشید. سس را روی ذرت‌ها بریزید و نوش جان کنید.

  1. بلال کبابی با سس کرانچی

برای تهیه این سس، مایونز را با نمک، فلفل و آویشن ترکیب کرده و خوب هم بزنید تا کاملا یکدست شوند. پودر کرانچی یا پفک کرانچی را با گوشکوب کامل له و پودر کرده و داخل ظرف دیگری بریزید. ذرت‌ها را ابتدا آغشته به سس کنید و سپس، پودر کرانچی را روی تمام قسمت‌های ذرت بریزد و از طعم بی‌نظیر این نوع ذرت لذت ببرید.

  1. ذرت کبابی با پنیر پارمزان

پنیر پارمزان رنده شده را با مقداری رزماری و کره ذوب شده، ترکیب کنید تا سس با طعم بی‌نظیر داشته باشید. این حالت با عنوان بلال ایتالیایی هم شناخته می‌شود.

با آماده کردن انواع سس‌ها، می‌توانید ذرت کبابی را متفاوت سرو کنید.

تعداد کلمات مطلب: 442

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

پر کردن ابرو با سایه

پر کردن ابرو با سایه یکی از روش‌های محبوب و مؤثر برای بهبود ظاهر و حالت ابروهاست. این تکنی…