دشت آزو، یک پیشنهاد عالی برای آخر هفته

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سفری یک روزه به دشتی از لاله‌های وحشی و زرد رنگ با نمای کوه دماوند.
دشت آزو

دشت آزو، دشتی است با آب و هوای ییلاقی و پوشیده از لاله‌های وحشی بر دامنه رشته کوه‌های البرز که تا چشم کار می‌کند، گل‌های زرد رنگ و پوشش گیاهی سبز، هم‌چون فرشی بر روی زمین پهن شده است. چشم اندازی زیبا از قله دماوند که تنها 120 کیلومتر با تهران فاصله دارد و یکی از جاهای دیدنی برای تعطیلات به حساب می‌آید. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با جزئیات دشت آزو، بیشتر آشنا شوید.

دشت آزو

 

نگاه کلی به دشت آزو

دشت آزو در استان مازندران و در 85 کیلومتری آمل قرار دارد که در حدود 2 ساعت و نیم با تهران فاصله دارد. این دشت زیبا، یکی از بهترین مقاصد گردشگری اطراف قله دماوند است که آسمان صاف و رصد ستاره‌ها و بازدید از لاله‌های وحشی، باعث شده تا هر ساله افراد بسیاری، از این منطقه دیدن کنند. این منطقه، آب و هوای ییلاقی و خنک دارد و یکی از بهترین تفرجگاه‌های اطراف تهران در فصل بهار و تابستان به حساب می‌آید.

دشت آزو در حدود 35 هکتار وسعت دارد و از سمت شرق و جنوب شرقی آن، قله دماوند به خوبی دیده می‌شود. این دشت زیبا، در قسمت جنوب شرق روستای نوا از توابع شهرستان لاریجان قرار دارد که از این روستا تا رسیدن به دشت، حدود یک ساعت پیاده روی خواهید داشت که در طول مسیر، از کنار رودخانه گذر می‌کنید و از شنیدن صدای آب لذت خواهید برد.

آب و هوای دشت آزو

این دشت، یک منطقه ییلاقی است که در فصل بهار، تمامی گل‌ها روییده‌اند و می‌توانید از تماشای لاله‌های وحشی زرد رنگ لذت ببرید و در واقع، بهار یکی از بهترین فصل‌ها برای سفر به دشت آزو است. در فصل تابستان، درخت‌ها میوه می‌دهند و هوا به نسبت خنک است که البته ممکن است با آفتاب سوزان روبرو شوید.

مطلب پیشنهادی:  مواد غذایی که نباید در یخچال نگه دارید

رفتن به این دشت در فصل‌های پاییز و زمستان خیلی توصیه نمی‌شود، چرا که شرایط جوی چندان مساعد نیست و گذر از مسیر، کار راحتی نخواهد بود.

مسیر دسترسی به دشت آزو

آدرس دشت آزو: استان مازندران، جاده هراز به سمت آمل، خروجی کندلو و نوا، روستای نوا

  • از سمت تهران: در حدود 2 ساعت و نیم رانندگی دارید که باید از تهران به سمت رودهن و جاده هراز حرکت کنید و به آب اسک برسید و بعد از آن، مسیر خروجی روستای کندلو و نوا را در پیش بگیرید. ماشین خود را در پارکینگ روستای نوا پارک کرده و بعد از یک ساعت پیاده روی، به دشت آزو خواهید رسید.
  • از سمت آمل: وارد جاده هراز به سمت تهران شوید. در اواسط مسیر، به میانبرهای روستای گزنک می‌رسید و بعد از آن، خروجی روستای کندلو و نوا را می‌بینید که در انتهای راه، به دشت آزو خواهید رسید.

دشت آزو

توصیه‌هایی برای سفر به دشت آزو

  • از آنجایی که برای رسیدن به دشت آزو، حدودا یک ساعت پیاده روی دارید، حتما کفش مناسب بپوشید و تجهیزات کافی همراه خود داشته باشید.
  • اگر می‌خواهید شب را در این دشت سپری کنید و از دیدن ستاره‌ها لذت ببرید، حتما کیسه خواب و چادر همراه داشته باشید.
  • اگر قصد کوهنوردی دارید، حتما از قبل مسیر را کامل بررسی کنید و یا از یک نفر، کمک بگیرید. این را هم در نظر داشته باشید که صعود به قله پاشوره که در اطراف دشت قرار دارد، کار چندان آسانی نیست.

 

تعداد کلمات مطلب: 543

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

به دنبال رد پای نوح در دشت مغان اردبیل

دشت مغان یکی از زیباترین دشت‌های ایران است که در استان اردبیل واقع شده است. در این مقاله ا…