درمان سریع جوش پیشانی در خانه

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر قبل از مهمانی و یا مراسم خاص، پیشانی‌تان جوش زده، با یک سری اقدامات در خانه می‌توانید این جوش‌ها را به راحتی درمان کنید.
جوش پیشانی

جوش پیشانی، یکی از مشکلات پوستی است که می‌تواند به صورت جوش‌های کوچک قرمز رنگ و یا جوش‌های سرسیاه ظاهر شود و زیبایی ظاهری را تحت تاثیر قرار دهد. پیشانی در ناحیه‌ای از صورت قرار دارد که مستعد جوش زدن است که اصطلاحا به ناحیه پیشانی، بینی و چانه، ناحیه T گفته می‌شود، که غدد چربی در این ناحیه وجود دارند و با مسدود شدن منافذ، شاهد بروز جوش در این نواحی خواهیم بود. اما چگونه میتوان از شر جوش‌های ناحیه پیشانی خلاص شد؟ ما در مجله دلتا، راهکارهای خانگی درمان فوری جوش پیشانی را خدمت‌تان ارائه می‌دهیم.

جوش پیشانی

علت بروز جوش پیشانی

جوش پیشانی زمانی ظاهر می‌شود که با افزایش تولید چربی پوست، منافذ بسته می‌شوند و به صورت التهاب یا همان جوش خود را نشان می‌دهند. عوامل مختلفی در بروز جوش پیشانی دخیل هستند، از جمله:

  • تغییرات هورمونی دوران قاعدگی و یا بارداری
  • استرس
  • رژیم غذایی نامناسب و مصرف بیش از حد چربی و غذاهای تند
  • شوره سر
  • استفاده از برخی محصولات مو و پوست
  • عدم رعایت بهداشت

درمان خانگی و سریع جوش پیشانی

در مواقعی که به یک مهمانی دعوت شده‌اید و یا مراسم خاصی را پیش رو دارید و در ناحیه پیشانی، جوش زده‌اید، دست به کار شوید و اقدامات درمانی زیر را در خانه انجام دهید.

  1. استفاده از یخ

تکه‌های کوچک یخ را داخل یک کیسه قرار دهید و به مدت یک دقیقه آن را روی پوست بگذارید. توجه داشته باشید که پوست باید کاملا تمیز باشد و هر 30 ثانیه، یخ را از روی پوست بردارید و مجدد استفاده کنید. یخ، نه تنها التهاب پوست را کم می‌کند، بلکه باعث می‌شود غدد چربی منقبض شوند و جلوی ملتهب شدن جوش نیز گرفته خواهد شد.

مطلب پیشنهادی:  تولید برق جهان از انرژی هسته ای و اهمیت آن

جوش پیشانی

  1. ماسک گوجه فرنگی

ماسک گوجه فرنگی، یکی از بهترین روش‌ها در درمان جوش پیشانی است. تنها کافی است یک یا دو مرتبه در روز، یک گوجه فرنگی را برش دهید و بر روی پیشانی بگذارید تا شاهد بهبود جوش و کاهش التهاب پوست خود باشید.

  1. آبلیمو

مقداری آبلیمو را بر روی پنبه بریزید و به جوش‌های پیشانی بزنید و بگذارید شب تا صبح روی پوست‌تان باقی بماند. در صورتی که پوست حساسی دارید، بهتر است در مورد این روش درمان کمی محتاط‌تر باشید.

  1. خیار

شما می‌توانید به راحتی انواعی از ماسک‌ها را با خیار در خانه آماده کنید و روی پوست پیشانی و یا دیگر قسمت‌های صورت بزنید.

  • ماسک خیار، عسل و لیموترش که پاکسازی عمیق پوست را انجام می‌دهد و شاهد از بین رفتن جوش پیشانی نیز خواهید بود.
  • ماسک خیار و گلاب، یکی از بهترین ماسک‌ها در بهبود جوش‌های پیشانی و جوش‌های سر سیاه.
  1. آلوئه ورا

آلوئه ورا، درمانی جادویی در درمان جوش پیشانی و لک‌های پوستی به حساب می‌آید، چرا که حاوی انواعی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنزیم‌هاست. خود آلوئه ورا را تهیه کرده و ژل وسط آن را روی جوش‌ها بزنید.

امیدواریم این مطلب برایتان مفید باشد.

تعداد کلمات مطلب: 471

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

شخصیت‌شناسی براساس گروه‌ خونی!

تاکنون درباره شخصیت‌شناسی براساس گروه‌ خونی چیزی شنیده‌اید؟ علم جدید و تحقیقات گسترده نشان…